Gå til innhold

Hadde for mye ting - så jeg startet bloggbutikk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har lenge vært opptatt av retro, og ønsket derfor retrobølgen som skyllet over oss velkommen med åpne armer ;)

Nå har det seg slik at jeg satt med så mange retro gjenstander etterhvert at jeg følte at det en smule 'overhånd' hehe.. Løsningen på å kombinere hobby og butikk meldte seg da jeg en dag kom over en bloggbutikk. Jeg lot meg inspirere (det var ikke så vanskelig) og opprettet en gratis blogg på wordpress.com - og la ut de første tingene for noen dager siden. Allerede første dagen fikk jeg salg!! (det vanskelige med dette er å legge ut ting, som jeg jo egentlig ikke har lyst å kvitte meg med)

Det var ganske enkelt. Så vil gjerne spre idéen til andre.

Endret av Het Potet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva skjedde med finn.no?

Skrevet

du har ikke linken til bloggbutikken? skulle likt å tatt en titt :)

Skrevet

Vil gjerne ha link jeg også.. :)

Selv har jeg lyst til å selge klær jeg syr, tenkte å starte med å føre en salgsblogg eller noe lignende .. :goodbye::popcorn:

Gjest AnneShirley
Skrevet

hva skjedde med finn.no?

Signerer! Jeg har både kjøpt og solgt ting på finn og skjønner ikke helt poenget med å annonsere et sted hvor mange færre vil se (?)

Skrevet

Slutt å vær så negative, kvinnfolk! Hun har funnet på noe hun synes er bra nok, så da synes jeg ikke dere skal finne på andre ting DERE ville gjort. Er så lei av drittkasting på her inne. Dere gjør jo slik at folk mister lysten på det de har starta med.

Jeg synes det var en super idè, og kan godt tenke meg en link :)

Skrevet

Jeg vil anta linken lå i hovedinnlegget, men at den er redigert bort (pga reklame for eget foretak).

Synes det er helt greit å bruke ulike salgskanaler, men må innrømme at jeg selv er oftere på finn enn f.eks på epla.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Slutt å vær så negative, kvinnfolk! Hun har funnet på noe hun synes er bra nok, så da synes jeg ikke dere skal finne på andre ting DERE ville gjort. Er så lei av drittkasting på her inne. Dere gjør jo slik at folk mister lysten på det de har starta med.

Jeg synes det var en super idè, og kan godt tenke meg en link :)

Det er da ikke drittkasting at man forteller at man tror de vil ha større marked om de legger tingene ut på finn.no i stedet? Jeg mente nå være hjelpsom,jeg.. Men..

Skrevet

Det er da ikke drittkasting at man forteller at man tror de vil ha større marked om de legger tingene ut på finn.no i stedet? Jeg mente nå være hjelpsom,jeg.. Men..

det var måten du skreiv det på kjære deg ;)

Gjest AnneShirley
Skrevet

det var måten du skreiv det på kjære deg ;)

Nå har jeg lest teksten min igjen og synes fremdeles den ser fin ut. Å kalle dette "drittkasting" er helt bak mål.

Skrevet

Nå har jeg lest teksten min igjen og synes fremdeles den ser fin ut. Å kalle dette "drittkasting" er helt bak mål.

Javel, må jo få ha forskjellige meninger

Skrevet

Det som er fint med å lage egen salgsblogg o.l. er at det blir mer personlig enn finn.no :) personlig frister det mer å kjøpe det da, i med at det virker som om den som selger det bryr seg istedenfor å bare vil hive vekk noe via finn.no for å gjøre det enkelt for seg selv.

Stå på, TS! :goodbye:

Skrevet

Det som er fint med å lage egen salgsblogg o.l. er at det blir mer personlig enn finn.no :) personlig frister det mer å kjøpe det da, i med at det virker som om den som selger det bryr seg istedenfor å bare vil hive vekk noe via finn.no for å gjøre det enkelt for seg selv.

Stå på, TS! :goodbye:

Helt enig!

Skrevet

Har tenkt på det samme selv, for da slipper man å betale for annonser som varer kun i en viss tidsperiode også.

Skrevet

Har tenkt på det samme selv, for da slipper man å betale for annonser som varer kun i en viss tidsperiode også.

Vel og bra at man slipper å betale for annonsen, men det hjelper vel lite om ingen ser "salgsbloggen" ?

Skrevet

Finn.no er for gamle møbler, epla.no er for ting man lager selv. Jeg ville aldri søkt på finn.no for å finne hjemmelagde saker.

Skrevet

Den eneste forelden med å selge ting på finn.no er at man når ut til en større og mer variert kjøpergruppe, noe som øker sjansen for et raskt salg. Og det å få solgt varene raskest unna er sikkert en prioritet for flesteparten av Finn.no-selgerne.

Men nå er det ikke sikkert at det brenner for TS å få solgt unna tingene sine. Kanskje ønsker hun å gjøre en hobby ut av dette, lage sitt eget personlige nettsted hvor hun kan få følelsen av å drive litt butikk. På bloggen er det lettere for eventuelle kjøpere å stille spørsmål og få svar på spørsmål de måtte ha om produktet. En blogg kan man utforme som man vil, istedenfor å måtte forholde seg til det kjipe designet på Finn.no. Kanskje er det nettopp helheten på en personlig blogg, med de større mulighetene det gir for presentasjon av produktene, hvorfor man selger de, litt informasjon om seg selv osv, som gjør at man lettere kan selge ting for en høyere pris enn hva folk ville ha gitt hvis de så den samme tingen annonser på Finn.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...