*Lillian* Skrevet 5. oktober 2003 #1 Skrevet 5. oktober 2003 Hvor mye koster det å ha en personlig trener? Hvor finner man det? Er det noen som har erfaringer rundt det? Er det bare gamle folk som har personlige trenere? Lillian
Gjest gjesta Skrevet 5. oktober 2003 #2 Skrevet 5. oktober 2003 En del treningssentre tilbyr dette. Tror det er relativt dyrt, men at det blir billigere jo flere ganger du bruker personlig trener.
Gjest Poirot Skrevet 5. oktober 2003 #3 Skrevet 5. oktober 2003 Tror man kan få det på SATS. Ikke bare gamle, mer folk med sans for effektiv trening.
Gjest gjesta Skrevet 5. oktober 2003 #4 Skrevet 5. oktober 2003 Har ikke erfaring med det selv, men tror det er noe folk benytter seg av for "å komme igang".
Gjest gjesta Skrevet 5. oktober 2003 #5 Skrevet 5. oktober 2003 Har ikke erfaring med det selv' date=' men tror det er noe folk benytter seg av for "å komme igang".[/quote'] Mon tro om jeg husker at prisen var ca 3000 for ti ganger? (nå kan jeg være på viddene her...)
Junebug Skrevet 5. oktober 2003 #6 Skrevet 5. oktober 2003 Du kan få personlig trener på SATS. Jeg fikk en time hos personlig trener i gave og syntes det var morsomt med en innføring i aparattrening og ha en man kan stille alle mulige spørsmål om trening og kosthold osv til. Det er dyrt med personlig trener, men som Mie sier lønner det seg å ha mange timer. Jeg tror dette er en løsning som passer best for folk som er veldig umotiverte for å trene. har man personlig trener, blir man enige med treneren hvor ofte man skal trene sammen, feks en eller to ganger i uka. Han kan legge opp en diett for deg og følger deg tett. På sats kan man også få veiledning. Dette er gratis hvis du er medlem. På en veiledningstime legger instruktøren opp et treningsopplegg for deg, og med jevne mellomrom kan du få fornyet programmet, få målt fettprosent osv. En venninne av meg har et slikt opplegg. Hvis jeg skulle hatt en profesjonell oppfølging, ville jeg heller hatt det. Jeg synes det hadde blitt litt kunstig å betale noen for å være sammen med meg hver gang jeg trente og jeg liker bedre å trene med venner.
punkyB Skrevet 5. oktober 2003 #7 Skrevet 5. oktober 2003 Hvor mye koster det å ha en personlig trener? Tror prisene varierer ganske mye - kanskje 3-600 for en time - og billigere jo flere timer man tar. Hvor finner man det? Alle treningssentre har det - du kan sikkert finne en privat og kanskje men da må det jo være en som har adgang til det senteret du skal trene på. Søk på personlig trener. Er det noen som har erfaringer rundt det? Jeg har ingen erfaring med det selv. Er det bare gamle folk som har personlige trenere? Nei , alle slags mennesker bruker det. De som har det travelt og vil ha en effektiv trening , de som er late og trenger noen fpr å piske en , de som er gode men som vil bli enda bedre feks. Jeg kunne ha tenkt meg det men synes det er litt for dyrt.
orakel Skrevet 5. oktober 2003 #8 Skrevet 5. oktober 2003 Den prisen jeg fikk oppgitt fra SATS var kr 400,- pr time for personlig trener.
Gjest lekebøll Skrevet 5. oktober 2003 #9 Skrevet 5. oktober 2003 Jeg har inntrykk av at PT er mest for de som trenger å bli motivert. Jeg prøve noen få timer med dette tidligere, men fikk ikke noe særlig utbytte av det. Det er fordi jeg klarte å motivere meg selv, og faktisk trente hardere alene. Men, hvis du trenger oppbacking og støtte, samt mye veiledning, så er det sikkert greit - hvis du er rik. :blunke:
*Lillian* Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter #10 Skrevet 5. oktober 2003 Takker for svar...... Dessverre er jeg ikke rik :-? Får se hva det blir til, om jeg føler jeg kan ta meg råd til det... Men takk for gode svar iallfall. Vil gjerne høre flere erfaringer! Lillian
manji Skrevet 5. oktober 2003 #11 Skrevet 5. oktober 2003 Den eneste gangen jeg har hatt PT var når jeg fikk tak i meg en kupong for 1 gratis time med trener, hos hva-var-det-no-de-het. Og jeg forstår det sånn at, hvis du har en dyktig PT, så for du bra utbytte av det. Trener vanligvis uten PT jeg og, som alle andre.
xeyes Skrevet 6. oktober 2003 #12 Skrevet 6. oktober 2003 Hvor mye koster det å ha en personlig trener? Prisene varierer, men jeg betaler vel 4800 for 12 ganger. Hvor finner man det? Ihvertfall på sats og elixia Er det noen som har erfaringer rundt det? Har hatt personlig trener 2-3 ganger i uken siden mars. Jeg blir fort demotivert og syns det er kjempe greit å ha PT. Bra for de som vil komme skikkelig i gang! (Hadde kanskje vært billigere å hatt ei venninne å trene sammen med, synd ingen bor i nærheten.) Er det bare gamle folk som har personlige trenere? Lillian Hehe nei, jeg er da ikke gammel
Mathias Skrevet 9. oktober 2003 #13 Skrevet 9. oktober 2003 Takker for svar...... Dessverre er jeg ikke rik :-? Får se hva det blir til, om jeg føler jeg kan ta meg råd til det... Men takk for gode svar iallfall. Vil gjerne høre flere erfaringer! Lillian[/quot Trenger ikke betale penger for meg da vennen!...
Diva Skrevet 9. oktober 2003 #14 Skrevet 9. oktober 2003 Kanskje litt sært å si, men er det nødvendig med personlig trener egentlig ? Hvis man heller kan få en slags introduksjonstime og lære å bruke apparater og at treneren legger opp øvelser til deg ? Skjønner at det sikkert motiverer litt med personlig trener, men ellers liksom ? Er det verdt det ? På Elixia fikk i allefall jeg og sambo introduksjonstimer første gangen. Gjennomgang / evalurering av øvelser har vi fått etterhvert. Vi har hatt greit utbytte av det og har ikke betalt noe ekstra for det. Synes bare det virker litt voldsomt å betale mange hundre eller tusen for timer med personlig trener ? Annet enn at det som sagt kan hjelpe på motivasjonen ? Dere som har personlig trener,- ikke lynsj meg da
xeyes Skrevet 9. oktober 2003 #15 Skrevet 9. oktober 2003 NÅ asså Diva :evil: Hehe neida, PT er tja vel.. kanskje ikke bortkastet for meg.. Fikk se resultater utrolig fort. Jeg vet med meg selv at jeg hadde gitt opp halvveis før jeg var ferdig om jeg hadde sitti der å løfta vekter alene. Dessuten har det vært til hjelp fordi jeg har en skulder som er vond og hopper ut av ledd hele tiden, og da får jeg veiledning sånn at jeg kan gjøre det riktig uten å skade meg. Men nå har jeg hatt PT i 8 mnd, skal ha 12 ganger til og så skal jeg gi meg... Hehe hørtes avhengig ut nå.. Neida men jeg har hatt han så lenge så jeg burde vel egentlig klare å gjøre det alene nå.
*Lillian* Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter #16 Skrevet 9. oktober 2003 Trenger ikke betale penger for meg da vennen!... hehe.... Lillian
Gjest Lady-M Skrevet 9. oktober 2003 #17 Skrevet 9. oktober 2003 Personlig trener er ikke bare for hjelp til motivasjon. En trener MYE hardere med en PT! :blunke: Har ikke benyttet meg av det, men der jeg trener er det en instruktør som går rundt (er kroppsbygger) og hjelper, justerer og pusher på de som trener. Når jeg er sikker på at jeg er helt utslitt, får han meg til ta et par rep. til. Og selv om jeg har trent vekter i mange år, er det ofte små justeringer på øvelsene som gjør at man får tatt muskelen skikkelig ut. Har merket stor fremgang etter at jeg begynte på dette treningssenteret!
xeyes Skrevet 9. oktober 2003 #18 Skrevet 9. oktober 2003 Personlig trener er ikke bare for hjelp til motivasjon. En trener MYE hardere med en PT! :blunke: Nemlig! Fikk bare ikke sagt det. Du har så fine armer miss-tricky *misunnelig* :oops:
Gjest Lady-M Skrevet 9. oktober 2003 #19 Skrevet 9. oktober 2003 Nemlig! Fikk bare ikke sagt det. Du har så fine armer miss-tricky *misunnelig* :oops: eh...takk... :oops:
Gjest lekebøll Skrevet 9. oktober 2003 #20 Skrevet 9. oktober 2003 Personlig trener er ikke bare for hjelp til motivasjon. En trener MYE hardere med en PT! :blunke: Har ikke benyttet meg av det, men der jeg trener er det en instruktør som går rundt (er kroppsbygger) og hjelper, justerer og pusher på de som trener. Når jeg er sikker på at jeg er helt utslitt, får han meg til ta et par rep. til. Dette er ikke for å flisespikke , grunnen til at jeg kommenterer dette, er at jeg mener det ikke stemmer helt. Jeg synes ikke jeg trente hardere med PT, enn for meg selv. Det er sannsynligvis fordi jeg trener hardt selv, og tar meg helt ut på egen hånd - trenger ingen til å pushe på. Så: dersom du er av "min" type, så har du kanskje ikke behov for en som kommer og justerer og backer opp - mens dersom du liker denne varianten, så stemmer nok dette miss-tricky sier. :smile:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå