Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skal jeg gjøre???

har pelt på huden rundt neglene så lenge jeg kan huske. huden er nå hard og stygg. blir aldri fint. hvordan slutter jeg? er det noen produkter som hjelper huden på å bli hel fortere?

:'(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde samme problemet før, inntil nå nylig. Biter og river på den hersens huden når jeg blir stressa eller kjeder meg. Om jeg klarer å slutte får tiden vise, men jeg får dem til å se langt bedre ut!

Bruk en grov fil (de svarte, feks på depend sin buffer fil), og fil huden til den føles glattere. Vær forsiktig så du ikke skubber borti neglene og lager riper. AHA syrer kan også fungere istedet for filing, men ikke i mitt tilfelle. Etterpå smører jeg med en shea butter miks jeg har laget, og det gjør jeg gjerne 2-3 ganger per dag. Lemony flutter fra LUSH har samme egenskapene om du ikke vil lage noe selv.

Noe annet som fungerer på meg er å smøre serum og hudkrem som er laget for ansikt (men som jeg ikke kan bruke i ansiktet) på før jeg legger meg.

Skrevet

Hvordan lager du den shea butter miks? :)

Skrevet

Jeg blander den i en tom vaselin boks, så jeg tar nok shea butter for å fylle den nesten full. Smelter shea litt i mikroen (20-30 sek), og blander i en scoop e-vitamin olje, to dråper tetre olje, 1/4 teskje med neem leaf olje, 1/4 teskje jojobaolje og et par dråper lavendelolje for lukten. Skal du bruke den på selve neglen er sitronolje eller sitrongressolje fint å bruke istedet for lavendel.

Ren shea kan man fint smøre på som den er, bare putt den i en liten boks så det er enklere å ta fra. Viktig med uraffinert, feks fra coastal scents http://www.coastalscents.com/cfwebstore/index.cfm/product/23_105/unrefined-african-shea-butter.cfm . En klump av det varer utrolig lenge, og kan brukes på resten av kroppen. :)

Skrevet

Dette skal jeg virkelig prøve ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...