Gå til innhold

Valg av selskapslokale

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har vi vært rundt på alle de aktuelle stedene å holde bryllupsmiddagen på, og vi tenker så det knaker...er det noen her som har erfaringer med Bogstad, Ringiåsen, Skytterkollen eller Bjørnsgård? Tror muligens det blir Ringiåsen, men Bjørnsgård er jo koseligere (gamle laftede stuer). Hadde vært kjempefint om noen kunne si litt om hvordan det er (under bryllup) på disse stedene.

Tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har valgt et lokale hvor folk kan være så lenge de vil, dvs. at de ikke må hjem til et bestemt klokkeslett da festen blir over. Ellers så har vi valgt å ha det hvor vi kan holde drikkevarene selv, da det gjøre det hele mye billigere. Ellers så synes jeg det hørtes kjempe fint ut med laftede stuer, det gjør det veldig intimt og bonderomantisk

Skrevet

Det med drikkevarer, ja...alle de stedene vi har vært må man ta den serveringen de tilbyr (inkludert drikke), så den er dere heldige med...virker som her hvor jeg bor, så er det vanskelig å leie hyggelige lokaler uten servering. Men men.

Her er www.bjornsgard.no forresten! Veldig idyllisk, men vi har ikke fått vært inne og sett ennå.

Skrevet

Det med drikkevarer, ja...alle de stedene vi har vært må man ta den serveringen de tilbyr (inkludert drikke), så den er dere heldige med...virker som her hvor jeg bor, så er det vanskelig å leie hyggelige lokaler uten servering. Men men.

Her er www.bjornsgard.no forresten! Veldig idyllisk, men vi har ikke fått vært inne og sett ennå.

Gjest Snart ring på fingeren
Skrevet

Unnskyld at jeg blander meg litt i tråden, men jeg har også veldig lyst til å ha festen på Nordre Skøyen Hovedgård.

Hva koster det å leie der, Smile?

Skrevet

Jeg var i kontakt med Nordre Skøyen Gård, og fikk beskjed om at man må sende skriftlig søknad om å leie stedet. Frist var 31, jan, og man ville da få svar i løpet av februar.

(det kostet forresten ca. 5000.- inkl. vask. Dekktøy, glass, og personale komme i tillegg. I tillegg kom 14.- pr. pers. i oppvask)

Vel, stedet så fint ut, men damen var ikke videre hyggelig og jeg synes "opplegget" deres virket tungvindt. Ettersom vi tenker på å ha det først i mai, så er det å få svar i februar litt vel sent....

Andre forslag til steder i Oslo som er:

-Pene

-Egner seg for ca. 75 gjester

-Man kan ta med drikke selv

-Man kan bruke egen kokk

Noen gode forslag jenter??? :-)

Gjest Kittybride ulogget
Skrevet

Jeg snakket nettopp med Nordre Sk. Hovedgård jeg også - fikk samme svar. I tillegg sa hun at de med lokal tilknytning ble foretrukket - det har ikke jeg, så det blir uaktuelt. Da blir det enten:

-Ringiåsen (flott utsikt over oslofjorden, topp standard)

-Skytterkollen (litt kjedelig beliggenhet, men kjempegod mat og god service)

-Bjørnsgard (skal dra dit i morgen og se inne. Idyllisk beliggenhet og sjarmerende bonderomantisk stil, men sikkert best i finvær)

-Bogstad (skal se inne i lokalene på mandag).

Ingen av disse stedene tillater medbrakt drikke/egen catering. Det har jeg egentlig gitt opp å finne! Vil ha lokaler med litt atmosfære - kunne sikkert funnet ett eller annet klubbhus, men vi vil ha en ramme som er litt spesiell - kommer endel gjester fra utlandet som ikke har vært i Norge, og for dem er det litt gøy å oppleve et "ekte" norsk bryllup. Så da får vi nok heller betale det ekstra det koster med full pakke...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jøss, flere som har gjort det samme i dag. Jeg har nemlig også ringt Nordre Skøyen i dag. Og jeg er veldig glad, for jeg har lokal tilhørighet og har stor tro på at vi har mulighet for å få lokalene den dagen vi ønsker.

Det er et fantastisk sted med en flott park. Vi går ofte tur der.

Skrevet

Har vært i kontakt med Bjørnsgård selv; de tar bare inntil 44 personer - kjempesynd :cry: - veldig idyllisk der!

Gjest Kittybride ulogget
Skrevet

Bjørnsgard kan ta opp til 47 personer fikk jeg vite - offisielt 44, men de får plass til noen til hvis de må.

Gjest Anonymous
Skrevet

Andre forslag til steder i Oslo som er:

-Pene

-Egner seg for ca. 75 gjester

-Man kan ta med drikke selv

-Man kan bruke egen kokk

Noen gode forslag jenter??? :-)

Jepp, jeg har et godt forslag: Schafteløkken på Frogner. Der skal vi ha vårt bryllup. Der har de plass til 76 gjester til middag, man kan velge eget catering-selskap, eller de fikser, hvis du vil det. Drikket tar du med selv. De har egne serveringsfolk tilknyttet stedet, men det er valgfritt om du vil bruke dem eller egne serveringsfolk. Du får leie lokalet for hele helgen, fra fredag morgen til søndag kveld. Lokalene er staselige og fine, og ligger veldig sentralt, mellom Frognerparken og Bygdøy Allé, men likevel litt usjenert. Du kan leie en, to eller tre etasjer i bygget. De har flygel, høytaleranlegg, fullt utstyrt kjøkken og greier. Damen som er "vertinne" for stedet er kjempehyggelig. Se selv: http://www.schaftelokken.no

Lykke til!

:) -K-

Skrevet

Ang nordre skøyen hovedgård..De skrev jeg skriftlig søknad til i fjor da jeg lette etter lokale..Og jeg fikk nei siden jeg ikke tilhørte bydelen..Syns de er litt vrange jeg... :-?

Skrevet

Forsøker samme forslag i denne tråden også:

www.refsnesgods.no

Litt utenfor Oslo, men vel verdt det!

Skrevet

Merkelig det med Nordre Skøyen Hovedgård.

Vi har ikke lokal tilknytting, og de var kjempegreie med oss.

Jeg bare ringte ned og fikk beskjed om at jeg bare

kunne komme å se på lokalene.

De hadde egentlig stengt i julen, men holder opp for oss.

Vi skal betale ca 650 kr pr pers. Vi må ta med

all drikke, lys og kaffeservietter.

Gjest Snart ring på fingeren
Skrevet

Greia med Nordre Skøyen Hovedgård er vel ikke at de krever lokal tilknytning, men de vil gi dem med lokal tilknytning mulighet først.

Vi har lokal tilknytning og håper derfor at vi har gode muligheter til å få lokalet til bryllupet vårt i august etter søknadsrunden i januar. Jeg tror det er slik at hvis det er flere som ønsker samme dato, så går de med lokal tilknytning først.

Smilet: Jeg fikk også beskjed om ca 650 kroner når kokk og servitører var inkludert. Det inkluderer hele middagen uten drikke, ikke sant?

Skrevet

Smilet:

Skal dere gifte dere i julen??? (høres hyggelig ut forresten ;-))

Vi hadde tenkt på en bevegelig helligdag, som tilfeldigvis faller på en lørdag for vårt bryllup. Fikk da beskjed av Nordre Skøyen at de har stengt (!) på alle helligdager (også bevegelige).

Vi skal ordne alt selv, så jeg skjønner ikke helt dette. De har jo forsåvidt aldri "åpent". De leier bare ut. Hvis vi gjør alt selv, kan det da umulig være noe problem at det er en bevegelig helligdag???

Men svaret jeg fikk var "det er bare sånn" :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har nok vært veldig heldige. :D

Snart ring på fingeren: 650 er med alt utenom

drikke, lys og kaffeservietter.

Skrevet

Nå har vi booket Bjørnsgard- yippee! Det er virkelig stemningsfullt der, ekte norsk bonderomantisk, idyllisk og perfekt størrelse for oss. Jeg er så glad! Kan anbefale alle i Oslo/Bærum-området om å ta en titt. Det var myyye koseligere enn jeg hadde forestilt meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...