Ponine Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 Jeg vet at det finnes en del info om korsetter på forumet fra før, men det jeg lurer på er om dere synes det er ubehagelig å gå i? Da snakker jeg om korsetter fra f.eks Vollers eller fairy goth mother, ikke H&M og lignende. Når jeg bruker hold-in strømpebukser under kjoler så får jeg veldig vondt i magen etter en stund og ender opp med å brette den ned og heller lar magen strutte Vil jeg oppleve det samme dersom jeg bruker korsett? Det ville jo vært svært dumt å få magevondt i sitt eget bryllup. Det ideelle hadde jo vært å kjøpe et og testet selv, men jeg synes det er såpass dyrt å bruke såpass mye penger på et produkt jeg kanskje ikke får brukt. Jeg har ennå ikke bestemt meg om jeg skal ha korsett eller bare stroppeløs bh, jeg finner det vel ut når jeg får kjolen
Shade Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 Jeg synes ikke det strammer på samme måte som hold in strømpebukser ihvertfall. Problemet er vel at hvis man er litt overivrig med snøringen så kan man bli ganske kortpustet og føle seg litt vel sammen presset utover kvelden Det kan være en god idè og "øve" med korsettet en stund før bryllupet, gjerne ha det på seg en times tid hver kveld i en uke da får man både tilpasset det til kroppen og kroppen til det. Og ikke minst lærer man seg hvor mye man kan stramme det uten at det blir ubehagelig Ellers så synes jeg det er veldig praktisk å ha et korsett liggende til de gangene jeg skal noe spesielt men man kan jo ikke bruke det under alle slags kjoler/klær
FruN Skrevet 14. september 2010 #3 Skrevet 14. september 2010 jeg synes korsett er heller behagelig å ha på Men hovedsaken er å få tak i ett som passer deg/kjolen/anledningen. Mitt helkorsett (fra bysten ned til hoftene) kan bli litt stivt å ha på i lengden. Men ellers strammer det ikke på samme måte som en hold in-strømpebukse, den "kutter" inn i magen i forhold. Dessuten sklir den ned, rakner, er vanskleig å dra opp under kjolen (særlig etter toalettbesøk!) etc..
lilleGrethe Skrevet 14. september 2010 #4 Skrevet 14. september 2010 min kjole hadde korsett i kjolen, så jeg slapp heldigvis å tenke på det. Hadde stroppeløs BH, og var veldig fornøyd med det. Men nå var kjolen min fra Justin Alexander, som også er undertøysdesigner, så det har nok noe å si. Kan ikke si jeg fikk vondt i magen, men jeg hadde ikke snøring i kjolen.
Gjest Skrevet 14. september 2010 #5 Skrevet 14. september 2010 Skal du ha snørekorsett må du huske å gå det inn. Veldig mange får smerter fordi de bare tar det opp og på seg den ene dagen.... Det må gåes inn og tilvennes....
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 Jeg kjøpte et "skikkelig" korsett, og brukte det en gang i uken i to måneder for å venne meg til det. De første gangene var det VONDT, men på bryllupsdagen hadde jeg det på meg hele dagen og kvelden, selv om jeg strengt tatt kunne tatt det av meg utover kvelden.
Wonders Skrevet 1. oktober 2010 #7 Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Jeg har kjøpt meg en nå, og det er snørekorsett. Jeg skal bare ha inn magen min, og snører ikke hardt om livet. Og endte opp med denne (bh',... er ikke inkl.); http://www.manillusion.no/morticia-silk-underbust-sort-p-4549.html Egentlig trodde jeg at jeg skulle ha denne; http://www.manillusion.no/gina-magekorsett-sort-p-3226.html Men som du ser på bilde dekker ikke den langt nok ned... Jeg liker ikke slik fetish greier, men alle hold-in produkter holder bare ikke mål. Har brukt denne korsetten i 1 hel dag uten noe smerte. Lett rart å ikke kunne bøye seg eller sitte som en potetsekk... Denne blir god å ha under en litt for trang bunad osv- og det er som sko, de ma gåes inn. Om du sitter en kveld å ser på tv, ta på brudesko og korsett bare for å myke det opp... Ser sikkert rart ut, men dog. Endret 1. oktober 2010 av Wonders 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2010 #8 Skrevet 1. oktober 2010 Anbefaler å ikke bruke korsett siden det er så vondt. Den eneste grunnen til å bruke det er hos fotografen. Alle vet jo likevel at man har pærefasong, hengerumpe og mage. What so?
Shade Skrevet 1. oktober 2010 #9 Skrevet 1. oktober 2010 Nå ser jeg for meg Wonders sitte i sofaen forann tv med brudesko og korsett
Gjest Skrevet 2. oktober 2010 #10 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg liker ikke slik fetish greier, men alle hold-in produkter holder bare ikke mål. Har brukt denne korsetten i 1 hel dag uten noe smerte. Lett rart å ikke kunne bøye seg eller sitte som en potetsekk... For huske på at de hadde korsettene som klær før de ble brukt i fetish sammenheng :gjeiper: Man får god holdning av det hvertfall. Har flere ganger fått skryt for god holdning når jeg sitter og står og tenker stille for meg selv at det er ikke helt min skyld Anbefaler å ikke bruke korsett siden det er så vondt. Den eneste grunnen til å bruke det er hos fotografen. Alle vet jo likevel at man har pærefasong, hengerumpe og mage. What so? Som nevnt før, er det vondt når man bruker det bruker man det feil, enkelt og greit. Det skal ikke være mer vondt enn et ettersittende plagg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå