Gå til innhold

Diameter, ring

Gjest Ms. Raggsokk

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Har funnet noen fine ringer, og har ringt leverandør. De måler str. kun i innvendig diameter ("Ring size measured from diameter of inner side to other side of inner side"). Noen som vet hvordan man kan måle dette på fingeren? Jeg har dessverre ingen ringer som passer fra før, så jeg har ikke noe jeg kan måle opp mot heller.. Komplisert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan gå til en gullsmed. De har egne ringer for å måle ringstørrelse. Koster ingenting og så blir det helt riktig =o)

Skrevet

Vær obs på at mange gullsmeder har omkrets og ikke diameter som mål. Tar du et omkretsmål må du naturlig nok dele dette tallet på 3,14 for å få riktig diameter.

Skrevet

Noen leverandører sender ring-måler - ringer i plast eller uedelt metall så du kan prøve for å sjekke størrelsen.

Skrevet

Enkleste er nok å stikke innom en gullsmed og prøve. Vær obs på at mange går ned en str dersom ringene har buet innside. Vi prøvde (og kjøpte) vår ringer på Thune og der hadde prøveringer med buet innside og vi er superfornøyd med gifteringene våre! Så sikkert lurt å sjekke om ringene dere skal ha er buet eller ikke. Personlig synes jeg buet innside gjør ringen mye mer behagelig å gå med - sitter som et skudd og føler nesten ikke at den er på. Forlovelesringen (med vanlig/rett) innside er ikke like behagelig, men den bruker jeg mer til fint så det er greit;) Sorry, dette ble litt langt svar.. Lykke til med ringkjøpet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...