Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

For en stund siden snoket jeg på telefonen til min kone og oppdaget at hun har truffet en mann bak min rygg. Dette gjorde jeg fordi jeg lenge har følt at det var et eller annet galt i ekteskapet vårt. Jeg konfronterte henne og vi snakket og snakket og hun ba om unnskyldning gang etter gang og gren og tryglet og ba og var så lei seg for at hun hadde gjort det. Jeg bestemte meg for å gi det en sjanse for å se om ting kunne ordne seg.

Jeg bestemte meg samtidig for å ikke blåse sannheten i kona hans sitt ansikt i tilfelle dette bare var noe som enkelt ble avsluttet. Trenger ikke ødelegge noe unødvendig, jeg er ikke en hevngjerrig person.

Selvfølgelig hadde jeg mine tvil og tenkte at om jeg skulle tro på dette 100% så måtte jeg finne bevis for meg selv. Så jeg gikk inn og ba om spesifisert telefonregning for rett og slett å se om kontakten dem imellom var brutt. Vel, denne telefonregningen sitter jeg med nå. MASSE meldinger fra min kone til hans mobil og samtaler til hans jobb. Hun har jo da bedyret for meg at det ikke er noen kontakt og har jo da igjen bevist at hun ikke tar fem øre for å lyve meg rett opp i fjeset.

Så nå sitter jeg her da, rasende, og tenker: Hva gjør jeg nå?

Det er jo åpenbart at de har kontakt. Om de fortsatt har fysisk kontakt vet jeg ikke, men tipper jo at de har det. Hun har fri på dagtid endel og sexen jeg avslørte har faktisk skjedd på hans kontor.

Jeg leker med tanken på å sende han en melding som sier at han har en sjanse til å redde ekteskapet sitt ved å fortelle "alt" som har skjedd fra starten av og til nå..uten å fortelle min kone at jeg vet om det som har foregått etter jeg avslørte utroskapen...

Faen!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, jeg føler med deg...

Har opplevd det samme selv, og det endte dessverre ikke så godt.

Mitt råd er at du BØR stole på magefølelsen din. Og du bør ta dette opp med din kone først kanskje?

Jeg vet at man blir helt gal og søkende etter mer bevis, bekreftelser og innrømmelser. Men i enkelte tilfeller er det ikke sikkert at du vil få vite sannheten.

Magefølelsen er derfor viktig her med tanke på hvilken vei du vil gå.

Det er jo tydelig at de har kontakt, og jeg går utifra at din kone vet at dette sårer deg hvis du finner det ut(som du jo har gjort)

Hvorfor behandler hun deg slik hvis hun virkelig hadde angret?

Hvor lenge har dere vært gift, har dere barn sammen?

Ønsker deg virkelig lykke til. Veldig vondt det der...

J

Skrevet

Som tidligere bedratt har jeg ikke lenger noe problem med å slå tilbake... Ring kona hans!

Og pakk en sekk med klærne til kona di og sett på trappa!

:kjefte:

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å skjønne raseriet ditt - jeg har en gang vært der du er nå. Jeg råder deg allikevel til å først snakke med konen din og be om å få alle kortene på bordet - usminket. Ikke be om alt for mange detaljer - det kommer bare til å fore fantasien din slik at du risikerer å slite med bilder og forestillinger i lang tid fremover.

Jeg skjønner også at du er forbannet på denne mannen og ønsker å skade ham, men nå er du rasende og kan komme til å gjøre ting du angrer på. Det er konen din du skal snakke med, du må gi henne en mulighet til å forklare seg.

Skrevet

Hei igjen

Joda, vi har barn, 2 stk, og har vært gift i snart 10 år.

Jeg sa ifra at jeg ikke ville at de skulle ha kontakt da dette skjedde og hun så på meg og sa at hun hadde gitt beskjed om at han ikke skulle sende flere meldinger.

Jeg ser jo på den spesifiserte listen at det sendes melding straks jeg er ute av døren om morgenen..at det sendes meldinger på dagtid, at det sendes meldinger da jeg er på trening.. og at det i tillegg sendes meldinger da jeg vet at vi har sitti i stua sammen. Ser også av listen at det sendes melding etter at jeg har vært inne å sagt natta om hun legger seg før meg fordi "hun er så trøtt"....

Er jo klart at dette går mot brudd føler jeg.... men jeg har da ikke vært i en sånn situasjon før.. mye som raser gjennom hodet.. jeg skal nok alltid klare meg..men hun har ingenting (jada, ikke tenk på henne...men jo, jeg gjør det fordi vi har barn og de skal ha det godt)

Hvordan ville du konfrontert din kjære om dette?? Hva faen gjør jeg nå....??

Skrevet

Like I said.. Du konfronterer henne og legger frem bevis for at du vet. Og så forteller du at du vil ha skillsmisse.

Deretter skaffer du time på familiekontoret til mekling (obligatorisk når man har barn) og får en avtale om barna. Det vanlige nå er 50/50 deling. Du skal IKKE flytte eller la henne flytte ut av felles bolig med barna. Resten får du greie på hos familiekontoret.

At hun "ikke har noe" er faktisk ikke ditt problem.

Skrevet (endret)

Hvordan konfrontere henne? Hvis hun er i jobb og jobben er i nærheten så kan du vente på henne der, ta henne med på en biltur og ta med utskriftene fra mobilbruken. Jeg regner med at dere har barna hjemme i ettermiddag og de må slippe denne konfrontasjonen. Ring noen venner/familie og si at det har oppstått noe uforutsett som gjør at dere trenger hjelp med barnepass (hvis de trenger det da....). Ikke bland familie og venner inn i dette nå.

Det viktigste er at du kan få snakket med henne på et tidspunkt hvor hun ikke får muligheten til å konferere med den andre mannen først. Du ber om å få alle kortene på bordet og spør om hun kan fortelle hva alle disse meldingene betyr - og spør hvorfor hun har laget en "ny" kontrakt dere i mellom som du ikke har visst om. Den forrige kontrakten gikk jo ut på ett premiss - null kontakt med mannen.

Endret av Havbris
Skrevet

Jeg kan jo legge til at etter at jeg tok henne i utroskapen og etter all unnskyldningen osv så har vi hatt et relativt godt sexliv. Men så tenker jeg da...har vi nå mer sex enn før fordi hun er redd for å bli skilt? Hva slags liv er det da?

Og nå som jeg vet at de hvertfall har sms/tlf kontakt... Kommer jo til å klikke i hodet etter hver om hun "er for trøtt"...

Jeg kunne jo la det gå enda en måned og så se på den spesifiserte regningen da også, men det vet jeg rett og slett ikke om jeg klarer.

Skrevet (endret)

Jeg kan jo legge til at etter at jeg tok henne i utroskapen og etter all unnskyldningen osv så har vi hatt et relativt godt sexliv. Men så tenker jeg da...har vi nå mer sex enn før fordi hun er redd for å bli skilt? Hva slags liv er det da?

Og nå som jeg vet at de hvertfall har sms/tlf kontakt... Kommer jo til å klikke i hodet etter hver om hun "er for trøtt"...

Jeg kunne jo la det gå enda en måned og så se på den spesifiserte regningen da også, men det vet jeg rett og slett ikke om jeg klarer.

Ikke vent kjære deg - det kommer til å knuse deg og du lager bare enda mer fantasier som kommer til å ta fra deg nattesøvnen. Dessuten tror jeg det blir umulig for deg å opptre "normalt" overfor henne nå. Jeg skjønner at du er engstelig for konfrontasjonen fordi du er redd for hva du får høre - men du må puste dypt og hoppe i det idag. Du gjør deg selv bare vondt ved å vente.

Endret av Havbris
Skrevet

Så ille! Du har jo allerede gitt henne en sjanse og hun tok den ikke.. det virker ikke som hun synes familien er verdt å satse på.. Om du ikke bryter med henne, kan du i det heletatt stole på henne igjen? Jeg har ingen råd å komme med, men ønsker deg lykke til!

Hvordan fikk du tilgang på spesifisert regning på hennes abonnement? (Kan man kanskje det om man har fri familie eller liknende?)

Skrevet

Hvordan ville du konfrontert din kjære om dette?? Hva faen gjør jeg nå....??

Jeg pakket kofferten min og dro min vei. Hadde det vært barn i bilde ville jeg pakket hennes koffert, enkelt og greit.

Hvorfor? Du vet at hun har vært utro mot deg, du fersket henne og hun bedyret at kontakten deretter var brutt noe den tydeligvis ikke er. Hadde kona di virkelig ment det hun sa så hadde hun virkelig gjort alt i sin makt for å redde forholdet deres ved å faktisk bryte kontakten med elskeren. Det har hun ikke gjort og da kan i mine øyne interessen for å redde forholdet neppe være spesielt stor heller. Dessuten tror jeg det er på grensen av naivt å tro at det som pågår mellom dem nå bare er tekstmeldinger.

Skrevet

Jada, man får tilgang når man står som eier av fri familie.. Jeg bestilte spesifisert 3 dager etter jeg tok henne på fersken ved å se i mobilen hennes. Tenkte at skulle jeg kunne gå videre så måtte jeg se om kontakten var brutt...noe den jo ikke er... og 400 meldinger trenger man ikke for å avslutte noe...

Jeg er faktisk ikke så naiv å tror at det "bare" er tekstmeldinger mellom de.. Men det kan jeg jo da ikke bevise. Jeg kan bevise som sagt at det er sms kontakt.. og tipper jo da og at det er kontakt på FB og..

Uff... det er så mange små ting som faller på plass når man får bekreftet at dte fortsatt er kontakt..

Skrevet

Hei igjen,

Kjenner så alt for godt igjen hele settingen. Teksmeldinger og samtaler etter at hun hadde lagt seg og hun skjulte telefonen infernalskt.

Jeg skjønner at det er veldig vondt, og ufattelig vanskelig å forholde seg til.

Men du må sette hardt mot hardt.

Selv om du enda ikke vet hva utfallet blir, og om du klarer å akseptere dette, må du gi tydelig signal om at dette aksepterer du IKKE.

Hun må virkelig skjønne at dette bærer mot brudd dersom hun ikke skjerper seg.

Min erfaring er at jeg gikk alt for lenge og var usikker, redd, sjalu, mistenksom og trist. Dette tror jeg økte hennes behov om å pleie videre kontakt med sin elsker. Siden det var spennende og koselig, i motsetning til meg som var trist og lei å være sammen med der og da.

Det er først etter at jeg tok ut seperasjon og vi etterhvert ble skilt at hun virkelig fikk panikk og kom krypende tilbake. Men da var det for sent...

Du må være steintøff. Så lenge hun ikke tror eller vil innse at dette får konsekvenser vil kontakten sannsynligvis være der.

Vet det er vanskelig og vondt, men angrip problemet så fort du kan.

En annen ting er om du noengang kan stole på henne igjen. Det verste tillitsbrudd er når man tydeligvis ikke angrer, og selve beklagelsene som har vært kun er tøv..

Lykke til mann.

Skrevet

Ja - det er sikkert mye som faller på plass og jeg skjønner virkelig hvor j***ig dette er. Men du har ikke så mye valg her - du må fortelle henne det du har funnet ut og be henne om en forklaring. Dette kommer til å gnage deg hvis du ikke tar det opp - og det kan lett bli mye gnisninger og irritasjoner hjemme som ikke barna trenger å bli utsatt for akkurat nå.

Uansett utfallet av dette så må du begynne et sted. Ikke utsett det - det blir bare verre for deg selv.

Skrevet

Men, mener du/dere at jeg skal la henne få forklare hvorfor hun har kontakt med han fortsatt?

Dette er jo et svik nok en gang... Et bevis på at hun ikke har problemer med å lyve meg rett opp i fjeset..

Skrevet

Ja, jeg synes hun bør få forklare hvorfor hun har kontakt med han fremdeles.

Men som du sikkert vet så bør jo den grunnen være særdeles fantastisk for at det skal kunne forsvare at hun har gjort det bak din rygg etter at dere ble enige om at det skulle opphøre.

Kjenn på magefølelsen din etter forklaringen.

Problemet ditt nå er jo også at selv om hun legger seg flat igjen og beklager og unnskylder seg, så har du jo liten grunn til å tro hun mener noe mer alvor denne gangen.

Dessverre...

Opplevde som sagt nesten en identisk situasjon. Opprivende og helt forferdelig.

Skrevet (endret)

Først lar du henne få forklare hvorfor utskriftene ser ut som de gjør. Så kan du jo spørre henne om hvorfor de fortsatte å ha kontakt og om den "kontrakten" dere to laget var ugyldig hele tiden. Ikke tenk så mye på hva/hvordan du skal si dette - bare gjør det, det er ikke noe du skal utsette.

Endret av Havbris
Skrevet (endret)

Men, mener du/dere at jeg skal la henne få forklare hvorfor hun har kontakt med han fortsatt?

Dette er jo et svik nok en gang... Et bevis på at hun ikke har problemer med å lyve meg rett opp i fjeset..

Jeg mener ikke du skal det for kontakten mellom dem er jo fremdeles et faktum, hva slags unnskylding er bra nok for det etter at hun la seg flat og bedyret at det aldri skulle skje igjen for en knapp måned siden? Jeg tilga selv det første sidespranget til eksen min forså å bli bedratt på nytt 6 mnd etter. Og for å være helt ærlig så kom det ikke som noen bombe for han hadde jo allerede blitt tilgitt en gang og trodde vel det samme vill skje på nytt siden jeg var så tafatt at jeg ikke gikk den første gangen det skjedde. Den siste gangen tok han derimot feil for jeg var utflyttet av leiligheten samme kveld. Du har allerede gitt henne en sjanse, og den tok hun tydeligvis ikke.

Endret av Ava Mae
Skrevet

Jeg tror jeg ville prøvd å ta henne litt på sengen, og f eks spurt om hun fremdeles har kontakt med den andre mannen. Nekter hun, viser du henne utskriften, og ber henne forklare hvorfor den ser ut som den gjør. Men prøv for all del å holde dette utenfor barnas hørevidde..

Skrevet

Når man først har gått over den grensen med å være utro, skal det utrolig mye til for at et ekteskap kan reddes.

Spesiellt etter at du nå har oppdaget at kona di har hatt kontakt med elskeren etter at du konfronterte henne med at du visste. Hun elsker kanskje denne mannen, og klarer ikke å bryte med han.

Du må beskytte deg selv, for du kan ikke leke detektiv resten av livet. Mitt råd er at du separerer deg.

Du fortjener bedre! Du vil miste all selvrespekt hvis du blir i ett forhold der du må "passe på" kona di.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...