Gjest Erna Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 Min ekssamboer styrer litt lønnen selv, ergo kan han sette månedslønnen lavt og så heller ta ut mer lønn ved behov. Ergo er ikke månedslønn ganger x antall måneder det samme som årslønnen. Hvordan beregner man barnebidraget? Er det fra siste månedslønn eller er det årslønn (eller ev forventet årslønn)
Pinkee Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 Dette varierer, jeg er beregna etter månedsinntekt, mens min eks er beregna ut fra årsinntekt. Jeg har fastlønn, han selvstendig. Skal du kreve bidrag gjennom NAV, så kommer det vel litt an på om han sender inn opplysninger, eller dem må gå i skattelistene. Hvis han sender inn, så beregner dem etter det, å undersøker ingenting selv. Vet bla en som ikke opplyste om at han hadde to jobber, sendte inn lønnsslipp bare på den dårligst betalte jobben, å fikk bidragsplikt utfra den. Skal dere ha privat avtale, så synes jeg dere bør gå ut fra siste årslønn, men det er min mening!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå