Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å være "den andre"? Jeg tenker om ei jente forelsker seg i en mann, og hun vet han har dame, er det da greit at hun går for denne mannen?

Er det noen her som har vært den andre dama? Lyst til å dele hvordan det var?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke greit... Hva om du var den egentlige dama til mannen? Utroskap er aldri greit :P Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for folk å fatte det.

Skrevet

Jeg syns man av respekt for både mannen man liker og kvinnemennesket denne mannen er sammen med skal la dem være i fred. Selv om ens egne følelser er noe ute av kontroll trenger man ikke vikle et par som allerede har det fint inn i det. Ligg unna og finn en mann som er ledig på markedet. Det er ikke noe godt (ei heller greit) å påføre andre bekymringer, eventuelt et brudd.

Skrevet

Nei det er ikke greit... Hva om du var den egentlige dama til mannen? Utroskap er aldri greit :P Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for folk å fatte det.

Ts her. Kjappe på konklusjonene her dere.. :) Jeg ER den egentlige dama. Spørsmålene mine er mer generelle. Prøver å sette meg inn i hennes situasjon. Har i diskusjoner opplevd at flere sier de føler sympati med "den andre", da de rett og slett ikke kan for hvem de forelsker seg i.

Skrevet

Det er et risikospill med høye satser. Det hjelper å ha høy selvtillit og ikke bry seg om noen regler. Om hun vinner er opp til hvor interessert hun er i ham.

Skrevet

Okei. men utroskap er aldri greit uansett! det er mitt syn på saken, enten du er dama eller elskerinna hans ;)

Skrevet

Har vært den andre dama. Han var en mann jeg flere ganger hadde tenkt at det var synd jeg ikke hadde møtt før han traff kona. Han tok initiativet på et julebord når begge hadde fått endel innabords.

Vi fortsatte å møtes etter dette, var forelsket begge to. Jeg visste at han ikke ville forlate kona, de har barn sammen. Om barna var den reelle grunnen vet jeg ikke. Etter en stund begynte forholdet å gå ut over selvfølelsen, følte at jeg ofret mye for noen timer med han, så jeg endte forholdet. Kona hans fant aldri ut av forholdet så vidt jeg vet. Ville ikke gått inn i et forhold til en opptatt mann igjen, men mest fordi det så og si aldri kommer noe godt ut av et slikt forhold, og ikke av moralske grunner.

Så med denne erfaringen er det interessant å se hvordan folk alltid fordømmer "den andre kvinnen". Skulle tro menn ble lurt inn i utroskap uten egen fri vilje!

Hadde kjæresten min vært utro, ville jeg helt klart lagt skylden først og fremst på han. Han får selv stå for sine handlinger.

Skrevet

Det er ikke greit for noen parter, heller ikke for den andre. Jeg er den andre, og det går som tidligere nevnt her ut over selvfølelsen. For min del er det som å konstant gå med kjærlighetssorg, jeg blir forlatt hver gang vi sier hadet - så kommer han tilbake og gir meg håp, og sånn går det, igjen og igjen og igjen. Jeg har gått ned mange kilo på denne tiden, hatt utallige søvnløse netter.. det er ikke noe godt. Jeg føler at jeg aldri er god nok, aldri er verdt nok..

Skrevet

Velger å være anonym her.

Jeg har å vært den andre damen. Jeg møtte en fyr på byen. Helt perfekt imine øyne. Ble betatt med en gang. han sa ikke til meg med en gang at han hadde dame. Det sa han litt senere. Da han sa det var jeg allerede veldig betatt av han, Likte han veldig godt og ville bli sammen med han. Men slik ble det da ikke. Jeg viste det var galt men klarte liksom ikke å la han være. Jeg håpet på han ville dumpe henne og bli sammen med meg. Noe han selv da. ja jeg vet. Jeg var utrolig naiv. Men han sa hele tiden det at nei det passer veldig dårlig å si det nå. Må finne det riktige tidspunktet. Jeg skal si det imorge osv. Men han gikk aldri fra henne. Så jeg ga han opp.Orket ikke å sitte å vente på han selv om jeg likte han mye. Er ikke noe gøy å være den andre damen. Mye bedre å finne seg en som er singel ja.

Skrevet

TS her. Takk for svar. Jeg prøver bare å forstå hennes situasjon, og hvordan det må føles å være den andre.

Flere som har vært "den andre"? Også der han virkelig har gått fra henne til fordel for deg? Hvordan har det fungert i ettertid? Stoler du på han?

Skrevet

TS her. Takk for svar. Jeg prøver bare å forstå hennes situasjon, og hvordan det må føles å være den andre.

Flere som har vært "den andre"? Også der han virkelig har gått fra henne til fordel for deg? Hvordan har det fungert i ettertid? Stoler du på han?

Jeg er "den andre". Det er greit nok, ettersom jeg ikke har noe ønske å bli sammen med ham. Og til det siste spørsmålet ditt: Jeg ville stolt mye mer på en mann som tok konsekvensene av handlingene og følelsene sine og skilte seg for å bli sammen med meg, enn en som blir hos kona. :)

Skrevet

Er det greit å være "den andre"? Jeg tenker om ei jente forelsker seg i en mann, og hun vet han har dame, er det da greit at hun går for denne mannen?

Er det noen her som har vært den andre dama? Lyst til å dele hvordan det var?

Ville det vært greit om du hadde kjæreste, og han var hadde en utenom deg også?

Skrevet

Ville det vært greit om du hadde kjæreste, og han var hadde en utenom deg også?

Nei selvfølgelig ikke. Jeg bare lurer på hvordan andre ser på sånne situasjoner. Om det er sosialt akseptert at man går for en mann som man er forelsket i selv om man vet at han er opptatt.

Skrevet

Alle kan få følelser for en annen, så er det opp til den enkelte hva han/hun vil gjøre med disse følelsene.

Hvis han er etablert med kone og barn, er ikke valget enkelt. Han har mye å tape, kanskje finner han ut at forholdet med deg ikke er som han har tenkt, det er stor forskjell på å leve sammen hver dag og det å møtes av og til. Hvis han har barn, vet han at han vil få langt mindre kontakt med barnet han har. Det vil alltid bli et savn, det samme gjelder felles venner som kanskje blir borte fordi de tar hennes parti når han velger å gå. Alt kan bli berørt, også jobbsituasjon. Jeg tror det skal veldig sterke følelser til for at han ofrer alt dette.

Er du virkelig kona til en som har en annen? Jeg synes det virker som om du er "den andre"... Selv om mange skiller seg i dag, skal det noe til før en mann går ut av ekteskapet fordi han har fått følelser for en annen. Menn tenker ofte mere kalkulerende og rasjonelt enn kvinner.

Du kan velge å vente på ham, og håpe at han blir din, men jeg tror ikke sjansen er stor. Men, man vet jo aldri...

Skrevet

Alle kan få følelser for en annen, så er det opp til den enkelte hva han/hun vil gjøre med disse følelsene.

Hvis han er etablert med kone og barn, er ikke valget enkelt. Han har mye å tape, kanskje finner han ut at forholdet med deg ikke er som han har tenkt, det er stor forskjell på å leve sammen hver dag og det å møtes av og til. Hvis han har barn, vet han at han vil få langt mindre kontakt med barnet han har. Det vil alltid bli et savn, det samme gjelder felles venner som kanskje blir borte fordi de tar hennes parti når han velger å gå. Alt kan bli berørt, også jobbsituasjon. Jeg tror det skal veldig sterke følelser til for at han ofrer alt dette.

Er du virkelig kona til en som har en annen? Jeg synes det virker som om du er "den andre"... Selv om mange skiller seg i dag, skal det noe til før en mann går ut av ekteskapet fordi han har fått følelser for en annen. Menn tenker ofte mere kalkulerende og rasjonelt enn kvinner.

Du kan velge å vente på ham, og håpe at han blir din, men jeg tror ikke sjansen er stor. Men, man vet jo aldri...

Skjønner godt at du spør, men ja, jeg er samboeren som akkurat nå blir bedratt. Jeg fant ut av det for en stund siden, vi valgte å fortsette og jeg oppdaget i går at han valgte å fortsette begge steder..

Mange rundt oss har jo fått med seg dette, og jeg lar meg overraske av flere kommentarer om at det er jo litt synd på henne også. Hun har jo bare forelsket seg i feil mann... Derfor lurer jeg på hva folk (samfunnet) synes om akkurat dette.

Samtidig ønsker jeg faktisk å selv føle litt sympati med henne, det er faktisk han som har et ansvar overfor meg. Jeg har helt vanvittig lyst å akkurat nå sette meg å skrive til henne på FB akkurat hva jeg og han har gjort og sagt til hverandre i det siste, tviler på at hun blir å like de tingene.. Men samtidig vet jeg at det ikke kommer noe godt ut av hevntanker, og kanskje jeg klarer å la være å ta dette ut på henne om jeg kan lese andres erfaringer rundt det.

Ikke mye som er rasjonelt i hodet mitt akkurat nå. Hurra for internett der man kan skrive av seg litt tåpelige tanker. :)

Skrevet

Føler med deg, dette må være fryktelig for deg.

Grunnen til at jeg spurte, er at jeg tror de fleste kvinner ville vært i ferd med å pakke sakene sine for å komme seg raskest mulig ut av døra hvis de var i din situasjon.

Skrevet

Skjønner godt at du spør, men ja, jeg er samboeren som akkurat nå blir bedratt. Jeg fant ut av det for en stund siden, vi valgte å fortsette og jeg oppdaget i går at han valgte å fortsette begge steder..

Mange rundt oss har jo fått med seg dette, og jeg lar meg overraske av flere kommentarer om at det er jo litt synd på henne også. Hun har jo bare forelsket seg i feil mann... Derfor lurer jeg på hva folk (samfunnet) synes om akkurat dette.

Samtidig ønsker jeg faktisk å selv føle litt sympati med henne, det er faktisk han som har et ansvar overfor meg. Jeg har helt vanvittig lyst å akkurat nå sette meg å skrive til henne på FB akkurat hva jeg og han har gjort og sagt til hverandre i det siste, tviler på at hun blir å like de tingene.. Men samtidig vet jeg at det ikke kommer noe godt ut av hevntanker, og kanskje jeg klarer å la være å ta dette ut på henne om jeg kan lese andres erfaringer rundt det.

Ikke mye som er rasjonelt i hodet mitt akkurat nå. Hurra for internett der man kan skrive av seg litt tåpelige tanker. :)

Jeg tror den andre dama bare er snill mot mannen din. Jeg tror han sier at du er kjedelig og masete, og at han skal flytte fra deg snart. Hun bare hjelper en mann i nød, som er utsultet på kjærlighet, og trenger et deilig sted å hvile utenfor sitt hjem.

Skrevet

Jeg har liten respekt for kvinner som legger seg med menn de VET har kone/samboer/kjæreste (og i verste fall barn) Det å VITE at man med vilje gjør det aller verste mot barn (å få foreldrene til å skille seg) uten å blunke fordi "man er forelsket".

Og så i ettertid komme å si i andre situasjoner at "man tenker på barna"...om de samme barna..når for eksempel mammaen sliter. Det kvalifiserer for en runde med flisete strømførende kabel på kjønnet..

Lenge leve hykleriet og folk uten ryggrad og moral.

Skrevet

Jeg tror den andre dama bare er snill mot mannen din. Jeg tror han sier at du er kjedelig og masete, og at han skal flytte fra deg snart. Hun bare hjelper en mann i nød, som er utsultet på kjærlighet, og trenger et deilig sted å hvile utenfor sitt hjem.

Saklig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...