Gå til innhold

Australia eller Oceania - et land eller kontinent?

Meridian

Anbefalte innlegg

Åh ... jeg er veldig forvirra angående dette ... men veldig glad for alle svarene :)

Kan jeg dermed si at Australia kommer under verdensdelen Oceania?

Og at Australia er et land, men også det eneste landet som også er et kontinent alene?

Er ikke dronning Elisabeth den 2. dronning både over Storbritannia, Australia og Kanada? Eller er det flere land hun regjerer over?

Jeg liker folk som er litt nerdete på dette, og dere må gjerne rette på meg om jeg har tatt feil i dette innlegget mitt. :jepp:

Er litt nerdete selv på andre ting :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reigning Queen of :"the United Kingdom, Canada, Australia, New Zealand, Jamaica, Barbados, the Bahamas, Grenada, Papua New Guinea, the Solomon Islands, Tuvalu, Saint Lucia, Saint Vincent and the Grenadines, Belize, Antigua and Barbuda, and Saint Kitts and Nevis. In addition, as Head of the Commonwealth, she is the figurehead of the 54-member Commonwealth of Nations. She is the titular Supreme Governor of the Church of England where it is the established church."

Fra wikipedia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Queen_Elizabeth_II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reigning Queen of :"the United Kingdom, Canada, Australia, New Zealand, Jamaica, Barbados, the Bahamas, Grenada, Papua New Guinea, the Solomon Islands, Tuvalu, Saint Lucia, Saint Vincent and the Grenadines, Belize, Antigua and Barbuda, and Saint Kitts and Nevis. In addition, as Head of the Commonwealth, she is the figurehead of the 54-member Commonwealth of Nations. She is the titular Supreme Governor of the Church of England where it is the established church."

Fra wikipedia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Queen_Elizabeth_II

Thank you so much, darling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Eh, gjør man det? Det må ha gått den yngre generasjon hus forbi i så fall, jeg har aldri opplevd noen si kontinent når de mener verdensdel.

Vi lærte da på skolen om kontinentalplater, gjorde vi ikke?

Verdensdeler og kontinent er ikke det samme, selv om det på mange vis kan sies å være nesten det samme.

Men - hvis det er det samme, hva slags verdensdel tilhører da Island?

Svar: Island tilhører verdensdelen Europa. MEN: den amerikanske og den europeiske kontinentalplaten møtes midt på island. Disse sklir fra hverandre og midt i mellom dem er det et stadig voksende nytt kontinent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer fortsatt på om noe av problemet kan komme fra engelsk, siden de bruker continent om både verdensdel og kontinent.

Dessuten er tydeligvis ikke reste av verden helt enige om hvor mange verdensdeler/continents vi har heller. Er det rart man blir forvirra!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...