Gå til innhold

Er tikei pudder like bra som i.d?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker i.d sitt mineralpudder nå, men er snart tom. Jeg har hørt at tikei sitt mineralpudder er like bra som i.d og det er jo mye billigere. Hvordan vil dere sammenligne dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Tikei er bedre... Dekker bra, billigere og mindre shimmrete. Blir heller ikke like blank...

Prøvene hos tikei koster ikke mer enn noen kroner pr stykk, så hvorfor ikke bestille og prøve selv?

Skrevet

Men hvis jeg bruker fairly light i i.d, hvilken farge bør jeg ha i tikei da? Noen tips?

Skrevet (endret)

Synes Tikei er bedre.....

Det kommer an på om du er nøytral, varme eller kalde undertoner hvilken farge som passer best. Det beste er å bestille prøver :sjenert:

Endret av DesertRose
Skrevet

Noen andre som har problemer med at Tikei blir seende pudret ut? Jeg får den rett og slett ikke til å "smelte inn" i huden.

Skrevet

Tikei har blitt så populært på KG fordi Hilde Christina en gang anbefalte det. Tydeligvis skjønner ikke folk at det finnes mange andre merker å velge i der ute.

Skrevet

Tikei er ikke noe bra på min hud. Akkurat som om den ligger som et "skall" utenpå huden. Jeg er derimot veldig fornøyd med Everyday Minerals. Der er det også forskjellige formulas som du kan velge mellom som er mer skreddersydd for forskjellige hudtyper og ønsket "finish".

At den ikke vil smelte ordentlig inn i huden kan også være pga at den ikke påføres riktig eller at du tar for mye på. Har du prøvd andre merker som du får til?

Skrevet

Tikei er ikke noe bra på min hud. Akkurat som om den ligger som et "skall" utenpå huden. Jeg er derimot veldig fornøyd med Everyday Minerals. Der er det også forskjellige formulas som du kan velge mellom som er mer skreddersydd for forskjellige hudtyper og ønsket "finish".

At den ikke vil smelte ordentlig inn i huden kan også være pga at den ikke påføres riktig eller at du tar for mye på. Har du prøvd andre merker som du får til?

Jepp, har prøvd mange forskjellige merker, men aldri hatt det problemet før. Har óg prøvd å påføre med de 4-5 forskjellige kabuki-kostene mine. Den blir bare liggende "utenpå" huden..

Skrevet

Ja, da er det nok bare huden din og Tikei som ikke er kompatible (akkurat som min hud). Vil anbefale deg å teste Everyday Minerals! De har jo også vareprøver, så du kan finne ut om de er noe for deg før du kjøper stor boks.

Skrevet

Jeg vil anbefale Alima. :) God dekkevne, og man kan derfor bruke veldig lite, jobbe det godt inn i huden, og få et naturlig resultat i tillegg. Fargene er også veldig gode, synes jeg. Jeg har en litt vanskelig hud å matche, men fargene i den nøytrale skalaen (N) passer bra. :)

www.alimapure.com

Skrevet

Ja, da er det nok bare huden din og Tikei som ikke er kompatible (akkurat som min hud). Vil anbefale deg å teste Everyday Minerals! De har jo også vareprøver, så du kan finne ut om de er noe for deg før du kjøper stor boks.

Takk for tipset.:) EM er det jeg bruker for tiden, og den passer perfekt for huden min. Jeg har imidlertid ikke funne den riktige match i farge hos EM som jeg hadde hos Tikei.. Kjedelig, jeg vil ha i pose og sekk! :D

Skrevet (endret)

Tikei var helt håpløs for meg og. Klødde og ble veldig blank. Nå har ikke jeg prøvd i.d og kan sammenligne, men er så fornøyd med det jeg bruker at jeg har ingen interesse for det :nigo:

BareFaced Beauty ble det rette for meg.

Edit: Fant heller ikke en perfekt fargematch hos Tikei..

Endret av pittie
Skrevet

Takk for tipset.:) EM er det jeg bruker for tiden, og den passer perfekt for huden min. Jeg har imidlertid ikke funne den riktige match i farge hos EM som jeg hadde hos Tikei.. Kjedelig, jeg vil ha i pose og sekk! :D

Du får bare fortsette å lete, kjøpe mange samples :). Tok et par omganger før jeg fant min match. Men da hadde man forumet på EM som var til god hjelp. Der la vi ut swatches, og så kom de med tips til hva man kunne prøve som var f.eks. mørkere, mer rosa eller gulere :) Og så kunne man velge formula på gratisprøvene. Men prøvene koster uansett ikke så mye.

pittie: Jeg klødde også av Tikei. Kanskje det var Boron Nitride (eller hva det nå hette) jeg ikke tålte. For meg var ID bedre enn Tikei. Men Everyday Minerals var enda bedre pga at den ikke er så blank (intensive formula). Hadde uansett ikke råd til å finne riktig fargematch hos ID...

Skrevet

Tikei har blitt så populært på KG fordi Hilde Christina en gang anbefalte det. Tydeligvis skjønner ikke folk at det finnes mange andre merker å velge i der ute.

Om det er slik for noen så er det nok fåtallet.. Tåpelig ting å skrive..

Grunnen jeg synes tikei er bedre har ingenting med HC å gjøre men hva jeg selv foretrekker. Tikei er ikke min favoritt av mineralsminke og jeg vet det er andre merker der ute. Men av disse to synes jeg tikei er bedre. Mange foretrekker tikei fordi de faktisk liker produktet og resultatet.

Nå prøver jeg Nilens jord... :sjenert:

Skrevet

Brukte ID før, fikk prøver fra Tikei i går. Strålende fornøyd så langt. Huden kjennes silkemyk ut, bedre enn med ID :ler:

Tikei har ganske bra fargekart over nyansene sine. P2 passer bra hos meg (litt lys, men med solpudder blir det bra). Brukte blanding av medium beige og fairly light i ID.

Skrevet

Jeg får også en pudrete look av tikei, smelter ikke inn slik som id gjør... Så jeg er fortsatt på leit og har lyst til å prøve Alima.

Derimot synes jeg tikei var lett å finne riktig fargematch, P2 passer perfekt. Jeg bruker også fairly light (på vinter) og medium beige(sommer) fra id.

Har hatt noen prøver fra EM, men synes det er vrangt å finne riktig farge. Men synes EM nok kanskje er bedre enn id (selv om jeg ikke vet sikkert siden jeg ikke har riktig farge enda).

Skrevet

Fant fargematch hos Tikei, men syntes ikke den smeltet inn i huden slik som ID. Dessuten dekket den ikke så bra.

Eneste jeg har å utsette på hos ID er holdbarheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...