Gå til innhold

Kollegaer i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som skal gifte seg neste sommer.

Hun tenkte å invitere hele arbeidsplassen i bryllup, jeg tenkte what?

Jeg jobber sammen med denne venninna og selvsagt hele gjengen hun har tenkt å invitere.

Hvor mye burde jeg si i denne sammenheng?

Er det normalt å invitere hele arbeidsplassen?

- jeg er forloveren hennes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har man råd til det, så værsågod.

Skrevet (endret)

Har man et godt forhold til kollegaene, så hvorfor ikke? Jeg vet om flere som har gjort det. Mannen min gjorde det (liten bedrift), og jeg inviterte et par av dem. Det kommer jo litt an på hvor mange de er og hvor "kompis" man er med dem. Er det snakk om 6-10 stk? Eller 200?

Hvorfor skulle du si noe? Hun bestemmer da selv hvem hun ønsker å ha i bryllupet sitt! Hvis hun bestemmer seg for å invitere alle 494 vennene sine på Facebook, så synes jeg heller du skal få lov til å si fra.

Så; ja. Det er helt normalt. Noen gjør det, noen gjør det ikke. Det er helt opp til hver enkelt!

Endret av Jade
Skrevet

Jeg jobber sammen med denne venninna og selvsagt hele gjengen hun har tenkt å invitere.

Ja det er normalt. det er bare at mange er gniene!!! ingen bar, ingen DJ og ingen gjester helst og!!! folk er kuipe!

Skrevet

Henger med på Jade over, og spør -- horfor skal du si noe om det?

Er vel brudeparet som lager gjestelisten, ikke du?

Skrevet

Ja det er normalt. det er bare at mange er gniene!!! ingen bar, ingen DJ og ingen gjester helst og!!! folk er kuipe!

Og at mange ikke har råd til drømmebryllupet sitt med mange gjester, fri bar, musikk og god mat gir vel du bare f. i? Og mange har heller ikke lyst på store bryllup og heldigvis er alle forskjellige og selvstendige frie mennesker som gjør hva de vil, og ikke brys seg om du synes de er gniene. Tror heller du er sur på grunn av et bryllup du ikke var ønsket i.

Skrevet

Og at mange ikke har råd til drømmebryllupet sitt med mange gjester, fri bar, musikk og god mat gir vel du bare f. i? Og mange har heller ikke lyst på store bryllup og heldigvis er alle forskjellige og selvstendige frie mennesker som gjør hva de vil, og ikke brys seg om du synes de er gniene. Tror heller du er sur på grunn av et bryllup du ikke var ønsket i.

renner over at inlegg på dette forum om mennesker som bruker 100 000++ på reise bort også be gjestne og andre om gave og betale egen reise til brylupet. folk er gniene og rare!!

Skrevet

Her i landet er det akkurat like normalt å invitere kolleger som det er å la være. Det er helt og holdent brudeparets valg (i alle fall hvis det er de som betaler kalaset). Som forlover trenger du ikke si noe.

I en del andre land er det forresten ansett som forferdelig uhøflig hvis en ikke inviterer sjefen sin i bryllup ;)

Skrevet

Det ville jeg ikke sagt noe om i det hele tatt... kjenner flere som har invitert kollegaer, og det har bare vært hyggelig og naturlig. Det kommer selvsagt litt an på hvor stor bedrift/hvor mange man inviterer og hvor stort bryllupet er. Hvis man bare inviterer nærmeste familie og noen perifere kollegaer er det jo sært, det samme hvis man inviterer mange uten å ha økonomi til det. Men ellers absolutt innenfor normalen...

Skrevet

renner over at inlegg på dette forum om mennesker som bruker 100 000++ på reise bort også be gjestne og andre om gave og betale egen reise til brylupet. folk er gniene og rare!!

så du mener at brudeparet skal betale reiseveien for gjestene for at de skal komme i bryllupet? Og er det ikke vanlig at gjestene gir gave?

Å heller prioritere en bryllupsreise til 100 000 enn å be alle man kjenner er vel en prioritering. Det koster faktisk å ha bryllup uansett!

Skrevet

Det kommer vel an på hva slags forhold man har til sine kolleger. Jeg inviterte ikke kolleger, mens mannen inviterte en av sine kolleger som vi også har hatt en del sosialt samvær med.

Hvis du som kollega er forlover, så tyder vel det på at bruden har et ganske godt forhold til kollegene sine, så da er det vel naturlig at hun inviterer flere av dem, om ikke alle. Synes ikke du skal si noe på hvem hun inviterer, med mindre hun spør deg om råd.

Skrevet

For meg virker det merkelig, for jeg ønsker kun de jeg har et nært forhold til i mitt bryllup, men hvis de er venner med sine kollegaer og synes det er riktig, så er jo det bare flott. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Høres merkelig ut. Har hun et godt forhold til alle på jobben?

Jeg ble invitert i bryllupet til en kollega i fjor sommer men det er fordi vi har blitt venninner. Men ingen andre ble invitert.

Skrevet

TS her.

Hun og meg har hengt sammen siden dag en, siden jeg begynte på jobben.

Treffes masse på fritiden.

Altså tre år siden.

De andre har hun vel stortsett kun arbeidsforhold til.

Selvsagt skal hun få velge selv, er jo hennes dag.

Var bare nyskjerrig på hvor normalt det var å invitere kollegaer. :)

Skrevet

TS her.

Altså tre år siden.

Det er kansje normalt for noen og mindre for andre. Det kommer an på hvor godt man liker sine kollegaer. Hva mener du om hvor mye du skal si angående hvem hun skal invitere? Skal forloverene være med å betale for bryllupet el noe? :)

Skrevet

TS her.

Altså tre år siden.

Det er kansje normalt for noen og mindre for andre. Det kommer an på hvor godt man liker sine kollegaer. Hva mener du om hvor mye du skal si angående hvem hun skal invitere? Skal forloverene være med å betale for bryllupet el noe? :)

Skrevet

Hun som skal gifte seg og hun som bestemmer hvem hun vil invitere. Om hun vil dele dagen med folk fra jobben og hun liker de hun jobber med så skjønner ikke jeg hva som er så rart med det

Skrevet

TS her.

Hjelp da!

Jeg skrev " burde jeg si noe i denne sammenheng?" fordi jeg lurte på om noen andre hadde sagt noe? eller har sagt ifra i slike situasjoner.

Selvsagt skal hun få velge selv.

Skrevet

TS her.

Hjelp da!

Jeg skrev " burde jeg si noe i denne sammenheng?" fordi jeg lurte på om noen andre hadde sagt noe? eller har sagt ifra i slike situasjoner.

Selvsagt skal hun få velge selv.

men hvorfor vil du si noe, hva har dette med deg å gjøre?

Skrevet

men hvorfor vil du si noe, hva har dette med deg å gjøre?

Jeg sa ikke at jeg VILLE si noe.

Jeg SPURTE etter råd her.

Nå har jeg fått svar, på det jeg lurte på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...