DollyParton Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 reiser snart til usa , nærmere bestemt vestkysten. Dvs San Fransisco , Los Angeles og Las Vegas. Med hovedvekt på de to sistnevnte. Burde man avsette mer tid en 3 dager i San Fransisco? Har planer om å besøke Golde Gate bridge, Alcatraz og Fishermanswharf Noen andre severdigheter? Har planer om å kjøre selv fra San Fransisco til LOs Angeles, noen som har erfaring med dette? Håper på svar:O)
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Jeg ville heller lagt mer vekt på SF enn LA for å si det sånn. Var der 4 dager for noen år siden og skulle gjerne vært der mye lengre. Vakker by, mye å se og god atmosfære. Var der under en høytid, så var noen dager å vente på å få komme seg ut til Alcatraz. Mer å se her enn i LA imho
chandon Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Jeg har vært der!:-) Det spørs helt hvordan du legger opp dagene i SF. Hvis du tar en av de mange "hop on hop off" bussene får du med deg alle de viktigste serverdighetene på et par timer. Det er god shopping I SF (i forhold til LA), i SF er alle butikkene konsentrert rundt Union Square. Der går også Cable Car fra, ta en tur med den ned til Fishermans Wharf feks. + Lombard Street som er en liten sikk-sakk gate, ganske stilig!! Den er vel 15 min gåavstand fra Fishermans Wharf. Spis frokost (eller lunsj/middag/nattmat) på Lori's Diner. Det er to stk av den restauranten på Union Square. Skikkelig 50-talls diner, masse forskjellig godt på menyen, søte servitører med stilig antrekk, jukeboxes overalt, reklameskilt, gammel cadilac etc..Man hadde ikke blitt overasket dersom John Travolta hadde dukket opp i skinnklær og danset på bordet for å si det sånn! Hehe! Alcatraz; bestill bill.på forhånd, blir fort utsolgt.... LA er ganske upersonlig og stort. Brukte selv en halv dag der; gikk på hollywood walk of fame, kjørte igjennom rodeo drive og sunset bvld. Bruk heller mer tid i SF, eller i noen av de mange småbyene nedover kysten. Newport Beach utenfor LA var veldig koselig (men veldig sommerlig!! Vet kke når du skal dit??) Ellers så anbefaler jeg et hotell som heter MADONNA INN. (Søk det opp på nettet). Overnattet der på vei fra SF til LA. Ca 6tiimer fra SF og ned til det hotellet. Fantastisk opplevelse på et utrolig gjennomført hotell! Virker litt harry, men det er bare så utrolig kult. Derfra er det bare en knapp halvtime til Solvang, en koselig "dansk" by, og deretter må dere kjøre innom Santa Barbara og Venice Beach (der hvor Pacvific Blue ble spilt inn!) før dere når LA. Ellers så er de andre småstedene som ofte blir anbefalt; Malibu, Laguna Beach etc, ganske like: Strender, og hills bak med boligområde.... Kjøreturen fra SF til LA er fantastisk! Et hett tips er å sørge for at dere har masse bensin til enhver tid. Når en først er kommet seg ut på kystveien (dere MÅ kjøre kystveien, ikke motorveien!!!) så er det ikke akkurat mange bensinstasjoner i nærheten:-) (har heldigvis ikke opplevd å stå uten bensin der pga dette tipset:-))
Mischa Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 Jeg synes 3 dager i San Francisco høres passe ut, men kommer an på hvor mange dager dere har til rådighet totalt. Vi hadde ca 3 dager nå i sommer, og fikk sett alt det vi ønsket (Golden Gate Bridge, Alcatraz, Coit Tower, Chinatown, Lombard street, Cable cars Fisherman's Wharf, Ghiardelli Square, en lang runde med sightseeing i turistbuss + litt shopping). Liker San Francisco, men er kanskje ikke såå begeistret som mange andre. Syntes det var litt for grått, tåkete og kaldt Anbefaler å bo ved Union Square - utrolig bra shopping (alt fra kjedebutikker til designerbutikker, i tillegg til et kjempestort kjøpesenter!) Bilturen fra San Francisco til Los Angeles er fantastisk, som en annen sier, dere må ta kystveien! Helt fantastisk utsikt! Vi stoppet ved Monterey, Cambria og Santa Barbara på veien, men det tar ca 9 timer om man kjører i ett strekk uten stopp. Los Angeles er upersonlig og en litt vanskelig by å være turist i da byen ikke har noe ordentlig sentrum og det er skikkelig bilkultur! Ingen som går noe sted i L.A. til fots.. Men hvis det er første turen er det jo selvfølgelig mye spennende og gøy å se! Jeg får fortsatt gåsehud når jeg kjører gjennom L.A. selv om jeg har vært der noen ganger nå Rodeo Drive, Walk of Fame, Hollywood sign, Santa Monica beach/pier, Venice Beach.. osv Det er bra shopping i L.A. også, eks. i gågaten ved Santa Monica (de åpnet også et nytt stort kjøpesenter der i august), The Grove/Farmer's Market og Beverly Center. Mye å se og oppleve rundt L.A. også, eks. MGM Studios, Universal studios, Disneyland, Six Flags, Malibu beach osv.. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå