lilletuss87 Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 er det noen som har en enkel oppskrift på trekantsjal?? og evt. har noen tips til hvilket garn som er fint å bruke.. takker for hjelp
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 garnstudio.com har mye fine oppskrifter, også enklere oppskrifter her er også tips til garn å sånt. kan legge inn link om du ikke finn det.?
lilletuss87 Skrevet 14. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2010 takk skal se om jeg finner det jeg
Jubii Skrevet 14. september 2010 #4 Skrevet 14. september 2010 Her: http://muffinmamma.blogspot.com/2007/11/halstrkle-p-en-dag.html Dette klarte jeg å hekle, og jeg har ikke heklet siden barneskolen en eller annen gang.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Jeg strikker et sjal nå med alpakkagarn og tykke pinner, så sjalet blir luftig og lett. Bruker et brunt alpakkagarn og strikker inn gulltråder i ny og ne. Begynner enkelt med en maske og legger på en maske for hver runde. Strikker rett frem og tilbake. Når jeg har strikket ut 3 nøster med garn, er jeg ferdig. Det kjipe er at det er så enkelt å få lengde i begynnelsen, men etterhvert som maskene øker og øker, begynner det å gå tregere og tregere med strikketøyet
lilletuss87 Skrevet 28. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. september 2010 så man skal bare øke med en maske pr. runde? smart! da er det jo ikke så vanskelig å lage trekant skjerf som jeg hadde forestilt meg trur jeg må ut å kjøpe noe garn i morra, for dette må jeg prøve det er vel rundpinne du bruker eller?? siden det skal være mange masker tilslutt.. skjønner hva du mener med at det går tregere og tregere etterhvert som maskeantallet øker.. men da er det bare å prøve å være tålmodig da.. selvom ikke det er så lett kanskje tusen takk
lilletuss87 Skrevet 28. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. september 2010 Her: http://muffinmamma.blogspot.com/2007/11/halstrkle-p-en-dag.html Dette klarte jeg å hekle, og jeg har ikke heklet siden barneskolen en eller annen gang. jeg har prøvd meg på dette, men skjønner ikke helt hvor jeg skal stikke nedi for å få til de "rutene".. men jeg må nok bare prøve igjen.. om du ikke har lyst til å forklare meg? det ser jo så enkelt ut, men syns ikke det var så enkelt jeg da.. hehe
Karmosin Skrevet 29. september 2010 #8 Skrevet 29. september 2010 jeg har prøvd meg på dette, men skjønner ikke helt hvor jeg skal stikke nedi for å få til de "rutene".. men jeg må nok bare prøve igjen.. om du ikke har lyst til å forklare meg? det ser jo så enkelt ut, men syns ikke det var så enkelt jeg da.. hehe Du hekler en fastmaske midt i forrige bue, den tredje luftmasken. Hjalp det litt?
lilletuss87 Skrevet 29. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 29. september 2010 Du hekler en fastmaske midt i forrige bue, den tredje luftmasken. Hjalp det litt? hmm... ikke veldig.. men jeg vil gjerne få det til, så jeg må bare prøve..
Karmosin Skrevet 30. september 2010 #10 Skrevet 30. september 2010 Jeg vet ikke om noen grei Youtube-video jeg kan linke deg til på akkurat det. Noen andre som vet? Hvis produktet ditt ikke ligner på bildene i oppskriften må du kanskje laste opp et bilde her, så vi kan se om vi skjønner hva som blir gæernt
Bex Skrevet 30. september 2010 #11 Skrevet 30. september 2010 Et lite triks ved felling av trekantsjal kommer her (for ofte blir kanten litt stram når du feller av). På nest siste omgang, øk hver annen/tredje maske slik at du øker maskeantallet på pinnen ganske mye. Da blir fellekanten jevn og fin og passe stram Er veldig lett å strikke slike sjal, vi laget dem som nybegynnerprosjekt i strikkeklubben!
lilletuss87 Skrevet 30. september 2010 Forfatter #12 Skrevet 30. september 2010 tusen takk igjen for masse hjelp folkens! ikke så lenge til jeg går igang med skjerfet tenker jeg ønsker dere en god helg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå