Gå til innhold

Videofilma skolan

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Videofilma alla lektionen där föräldrar kan gå in o vara med eller se sina egna barn i

klassen . läraren kan meila tex en förälder o medela att en spec lektion de kan se på

där deras barn utmärker sej på nått sätt .

sätt en liten skärmvägg i mitten i klassrummet det blir lugnare o klassen känns mindre .

är det en bra ide ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Nei!

Snakk om å føle seg overvåket da! Vi blir vel overvåket nok som det er i samfunnet, uten at man skal kunne overvåke hva som skjer i klasserommet også?

Verken elevene eller læreren vil kunne yte sitt beste under en slik type overvåking, men heller føle det som svært ubehagelig og ikke minst stressende å hele tiden føle at man står på en scene og man må prestere på en måte som gjør at puplikum blir fornøyd.

Nei fysj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en veldig lite gjennomtenkt ide, fortår jeg. Vil du at alle foreldrene i klassen til barnet ditt skal vite alt om ditt barn?

Det lar seg uansett ikke gjennomføre pga. taushetsplikten. I en klasse er det stor sett alltid et barn med særlige behov eller atferdsvanser. Det kan være sosialpedagoger, spesialpedagoger, miljøterapeuter, observatører fra PPT eller andre inni klasserommet som skal assistere/ observere disse elevene. Da vil andre foreldre se hvilke elever dette er.

Så har man disse elevene som har et enormt oppmerksomhetsbehov. Dersom de vet at det henger et kamera i klasserommet vil de med ett showe og dermed lage uro.

Så har man de elevene som allerede føler seg presset til å prestere overfor foreldrene. Presset på dem ville vært uholdbart!

Så har man de foreldrene som aldri er fornøyd med noe. De ville hatt en million ekstra ting å pirke på og mase om.

Jeg tror, TS, at du er en av de foreldrene i de to siste kategoriene jeg nevner...

Endret av CeeCee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...