Gå til innhold

Går på NAV, må rive badet - hvordan får jeg råd til det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså jeg går på AAP og kommer enten til å gå på det lenge, eller bli helt ufør. Bor alene og måtte bruke opp alle sparepengene mine før jeg kunne få AAP. Så jeg har kun det jeg får fra NAV i mnd å leve av.

Det har nå vist seg at badet mitt må rives da det er fullt av mugg!!!!

Hvis jeg ikke gjør dette så fort som mulig så var det visst stor sjansje for at muggen sprer seg til andre rom, og da har jeg jo et veldig mye større problem....

Men, jeg har ingen mulighet til å betale for dette selv nå. Jeg får heller ikke lån av bank eller bekjente. Og hvis jeg skulle forsøkt å spare opp så hadde nok leiligheten vært spist opp av mugg før jeg hadde klart å spare nok....

Er det noen som kan komme med tips eller ideer til hvordan jeg skal få fikset badet mitt?

På forhånd tusen takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke mulig at du kan ta det på forsikringen din da? Verdt å sjekke opp hvertfall.

Skrevet

Jeg ville hørt med nav om hva de kan hjelpe med, da dette er et helsefarlig problem som jo må fikses så fort som mulig.

Jeg fikk f.eks dekket tannlegebehandling til 25000 da jeg går på aap og har null mulighet til å betale eller spare opp en så stor sum. Nå er jo ikke tannlegebehandling og et muggent bad det samme, men begge er tilstander som bør og skal fikses så fort som mulig med tanke på egen helse.

Skrevet

Det kan være mulig du kan få lån av NAV til å fikse det på billigste måte.

Skrevet

Jeg har dessverre veldig liten tro på at NAV kan hjelpe meg med å betale for dette. Jeg har tidligere søkt om penger til kurs/videreutdanning mens jeg går på AAP (noe som i teorien skal være greit), men NAV hadde visst ikke midler til å betale dette.

Også hvis jeg kan ta det på forsikring, hvordan fungerer det da? Har akkurat skiftet forsikringsselskap tidligere i år....

Lurer også på sånn annslagsvis hva det koster å fikse badet? Det er et bad på ca 5 kvadrat. Gulv, vegger og tak må fjernes og bygges på ny.

Skrevet

du kan jo sjekke den siden som heter mittanbud.no eller noe?

Skrevet

Dersom du ikke kan få det dekt av forsikring, kan det hende at NAV gir deg lån til det. Når jeg jobbet i NAV var det sosialkontoret som ga lånene. Som oftest er de bakt inn i NAV-kontoret nå. Reis innom og prat med de så får du se. Lykke til :)

Skrevet

Hvis NAV dekker utbedring av folks bad da flytter jeg til et annet land.

Har selv opplevd å få ødelagt et menneske jeg elsker pga en psykopatisk saksbehandler ved NAV.

Skrevet

Altså jeg går på AAP og kommer enten til å gå på det lenge, eller bli helt ufør. Bor alene og måtte bruke opp alle sparepengene mine før jeg kunne få AAP. Så jeg har kun det jeg får fra NAV i mnd å leve av.

Det har nå vist seg at badet mitt må rives da det er fullt av mugg!!!!

Hvis jeg ikke gjør dette så fort som mulig så var det visst stor sjansje for at muggen sprer seg til andre rom, og da har jeg jo et veldig mye større problem....

Men, jeg har ingen mulighet til å betale for dette selv nå. Jeg får heller ikke lån av bank eller bekjente. Og hvis jeg skulle forsøkt å spare opp så hadde nok leiligheten vært spist opp av mugg før jeg hadde klart å spare nok....

Er det noen som kan komme med tips eller ideer til hvordan jeg skal få fikset badet mitt?

På forhånd tusen takk!!

ta kontakt med NAV, har kommuniststaten tvunget deg til og bruke opp dine sparepanger så er det bare rett og rimli at den dekker denne utgiften!!

Skrevet

Har selv opplevd å få ødelagt et menneske jeg elsker pga en psykopatisk saksbehandler ved NAV.

sosailistene hanker inn nok av penger, opp mot 99% av all inntekt tar de!!

det er en selvfølge at di skal betale tibake!!

Skrevet

Hei.

Som flere over sier, ville jeg spurt NAV om det var mulig med et lån... ;)

Skrevet

Jeg å :)

Skrevet

Jeg er litt enig med dere over som flytter til et annet land hvis NAV GIR meg penger til det. hehe Men det forventer jeg jo ikke heller. Takker for svar hvertfall.

Jeg har nå sendt et brev til saksbehandler der jeg ber om et møte så fort som mulig. Er jeg heldig får jeg møte engang før jul....

Gjest navnelapp
Skrevet

Hallo, hallo. Snakk med forsikringsselskapet ditt først. Viss dei dekker denne typen skadar er det piece of cake. Bur du i burettslag dekker til og med burettslaget eigenandelen din. Eg fekk brudd i varmekabelen på mitt seks år gamle bad i fjor, alt vart fiksa for ingen pengar.

Skrevet

Ja, jeg glemte helt å skrive det. Snakket med forsikringsselskapet og de mente at siden skadene mest sansynlig har skjedd før jeg byttet over til de, så var det ikke deres oppgave å hjelpe meg.

Jeg bor i et sameie, men alt innvendig er mitt ansvar, og utendig er fellesansvar.

Gjest navnelapp
Skrevet

Ja, men det er jo ikkje når skaden skjedde som er avgjerande, men når du oppdaga den? Kva meiner dei skaden skuldast då?

Skrevet

først ville jeg skaffet meg gratis rettshjelp som jeg vil tro du kvalifiserer til for å vurdere saken ifht forsikring.

men husbanken kan vel gi et utbedringslån?

sjangsen for at du må få lån før du eventuelt vinner gjennom hos forsikringsselskapet er jo stor, så ta det samtidig.

eventuelt så må forsikringen betale tilbake lånet ditt - men igjen, sjekk med advokat.

Skrevet

Ei jeg kjenner har fått penger fra Nav til å bytte vinduer i huset sitt, hun er arbeidsledig. Da burde vel du få penger til nytt bad og, ihverfall noe?

Skrevet

koster fort opp i mot 200.000 om ALT skal gjøres og alt skal være nytt selv med billig standard.

Du MÅ ikke ha et bad, kan fint rive det slik at det får tørket ut. Finn deg et dusj kabinett som gies bort ell på finn feks.

Det er vel råte skader pga at det er utett, så fort du slutter å søle vann vil det slutte å spre seg. Om du i også river sånn at det får tørke ut og fjerner sopp/råte er det ikke et problem lengre. Så kan du lage deg nytt bad når du får penger :)

Skrevet

ta kontakt med NAV, har kommuniststaten tvunget deg til og bruke opp dine sparepanger så er det bare rett og rimli at den dekker denne utgiften!!

Sakset fra Hildegunns egen blogg under regler" :

"Jeg er tilhenger av god grammatikk og norsk språk hos de som legger igjen kommentar, og håper du gjør deg flid med å skrive god, korrekt norsk.

:skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...