momo Skrevet 13. september 2010 #21 Del Skrevet 13. september 2010 vi bruker idun, men bruker lite. for her lages det ikke mye mat som ketchup passer til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 13. september 2010 #22 Del Skrevet 13. september 2010 Etter de vi har prøvd, så har idun mest "barnevennlig" smak. Og det er egentlig den vi liker best også. Bruker ikke så mye ketchup vi heller Hadde vi hatt det til hvert måltid, så hadde vi kanskje utforsket flere typer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 13. september 2010 #23 Del Skrevet 13. september 2010 Her brukes ketsjupen (heinz økologisk) til pølse, spaghetti og pizza...ellers ingenting. Forresten; størstefrøkena liker å ha ketsjup på speilegg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 13. september 2010 #24 Del Skrevet 13. september 2010 Her brukes økologisk Heinz på pølser (av alle) og hamburgere (av barna), men ikke til noe annet. Ellers har vi ikke mye "ketchupmat" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca28 Skrevet 13. september 2010 #25 Del Skrevet 13. september 2010 Har aldri vært i en eneste barnebursdag der de har hatt Heinz ketchup. Alltid Idun. Samme gjelder for alle jeg har vært hos som har hatt barn. Hvorfor det? Bare tilfeldig? Er det ikke Heinz ketchup f.eks så veldig polulært i Norge eller blant barnefamilier? Vet om bare en som hadde det men der spiste ungene Idun og Heinz var for mannen i huset av eller annen grunn. idun er den beste ketchupen som er. heiz sin er alt for flytende og ikke god. også mer upraktisk nettopp fordi den er så flytende. blir mere søl. Var alltid idun ketchup da jeg var liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann_30 Skrevet 14. september 2010 #26 Del Skrevet 14. september 2010 Idun = til pølser Heinz = til pommfri Sånn liker jeg det :D kjøper begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Puddel Skrevet 14. september 2010 #27 Del Skrevet 14. september 2010 Heinz er litt løsere i konsistensen, den er lettere å søle med for barn, (og voksne) det samme er billigutgavene til coop eller de andre billigutgavene. Men vi bruker gjerne billigutgavene vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 14. september 2010 #28 Del Skrevet 14. september 2010 Vi bruker Heinz alle 3, den smaker mye bedre enn Idun syns vi. Mer eddiksmak, Iduns virker mildere/søtere. Så den er sikkert mer barnevennlig i smaken for mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann_30 Skrevet 15. september 2010 #29 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg synes det er tvert i mot. Heinz inneholder mye mer sukker. Idun smaker sterkere av tomat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest filolog Skrevet 15. september 2010 #30 Del Skrevet 15. september 2010 Idun = til pølser Heinz = til pommfri Sånn liker jeg det :D kjøper begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest filolog Skrevet 15. september 2010 #31 Del Skrevet 15. september 2010 Idun = til pølser Heinz = til pommfriSånn liker jeg det :D kjøper begge deler. pommes frites Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliisa Skrevet 15. september 2010 #32 Del Skrevet 15. september 2010 Synes heinz har så stort hull, så det kommer så vanvittig mye ketchup! Derfor idun.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ken Sjup Skrevet 15. september 2010 #33 Del Skrevet 15. september 2010 Heinz er grei nok, men den inneholder mye vann og hølet er digert sånn at de fleste sløser ut mye mer enn egentlig ment - hver gang. Derfor - Heinz er et møkkaprodukt. Jeg savner sånne ketchup-jur som man tidligere kunne finne i pommes-frites-sjapper. Disse var vel på 1-3 kg og varer naturligvis lenge. Miljøvennlig og ketchup har lang holdbarhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 15. september 2010 #34 Del Skrevet 15. september 2010 Bruker Heinz sin uten konserveringsmidler når jeg ikke får tak i italienske Mutti, år og dag siden jeg har brukt Idun sin. Har inntrykk av at det er mest barnefamilier og folk som er redde for smak som velger Idun og First Price. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest småbarnsmamma Skrevet 15. september 2010 #35 Del Skrevet 15. september 2010 Bruker Heinz sin uten konserveringsmidler når jeg ikke får tak i italienske Mutti, år og dag siden jeg har brukt Idun sin. Har inntrykk av at det er mest barnefamilier og folk som er redde for smak som velger Idun og First Price. Hadde jeg hatt et glass brus nå, ville det sprutet brus ut av nesa mi. Skjønner at det ikke er ment sånn, men det virker som ketsjup-snobbing, og er det noe jeg ikke forbinder med matsnobbing, så er det ketsjup. Ad hovedinnlegget: Vi har Idun ketsjup i kjøleskapet fordi, som flere er inne på, det blir mindre søl med den konsistensen og flaskekorken Idun har. De voksne spiser ikke ketsjup her i huset, altså velger vi det som funker for barna. Men de spiser også gjerne chilisaus eller sambal, så de er ikke akkurat redde for smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 15. september 2010 #36 Del Skrevet 15. september 2010 Nå måtte jeg se etter hva jeg selv hadde i kjøleskapet. Der er en flaske Idun ketchup uten tilsatt sukker. Jeg har to relativt små barnebarn som vil ha det på pølser og hamburgere, selv bruker jeg det sjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann på 45 Skrevet 15. september 2010 #37 Del Skrevet 15. september 2010 Har aldri vært i en eneste barnebursdag der de har hatt Heinz ketchup. Alltid Idun. Samme gjelder for alle jeg har vært hos som har hatt barn. Hvorfor det? Bare tilfeldig? Er det ikke Heinz ketchup f.eks så veldig polulært i Norge eller blant barnefamilier? Vet om bare en som hadde det men der spiste ungene Idun og Heinz var for mannen i huset av eller annen grunn. Ku Heinz her i gården. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann på 45 Skrevet 15. september 2010 #38 Del Skrevet 15. september 2010 Det vet jeg ikke, men de har jo en økologisk, den med grønn kork. Tror det i hvertfall er mindre sukker i den. Helt likt med karbohydrater i den vanlig og den økologiske, 24,1 gram pr 100 gram vare. Det finnes imidlertid en variant som har 16,1 gram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #39 Del Skrevet 15. september 2010 Her brukes den ketchupen som jeg liker og unger har ikke sagt noe. Har aldri likt Heinz sin så her har det vært Idun til jeg virkelig oppdaget en god ketchup: Bergbys Den er kåret til best i test: http://www.dinmat.no/Annet/Tester/Den-store-ketchup-testen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå