Gå til innhold

Treningstips mottas med takk :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har endelig begynt å trene litt på faste dager. Så derfor trenger jeg litt tips og råd. Trener ikke for å slanke meg, er 155cm og 55kg, men for helsas skyld. Er 19 år.

Til nå har jeg trent mandag, onsdag og torsdag. Ca 15min hver gang. Har tenkt til å begynne flere dager. Disse dagene har jeg satt på min favoritt musikk, og gjort div øvelser jeg har hatt lyst til. F eks sit ups (Klarer nå 80x2 etter 6 dager), ligger på siden og løfter beinet opp og ned, hopper og spretter, osv. Er dette bra? Har ikke så god greie på det. Prøver også å legge inn div øvelser fysioterapeuten min lærte meg til skuldrene mine.

Flere øvelser/trening jeg kan gjøre? Gjerne noe så jeg kan bli mere mykere og smidigere i beina, spesiellt i knærne. Er så stiv der. Når jeg sitter på gulvet og strekker ut beina, klarer jeg ikke rette ut knærne. Sånn har det alltid vært. Samme hvis jeg rekker beina opp i lufta. Hjelp?

På jobb går jeg mellom 5000-10000 hver dag.

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Taxmannen
Skrevet (endret)

Knebøy.

Ville heller trent 3 ganger litt mere spredt og lengre. man, ons, fre/tirs, tors, lør eller søn..

hang ups

Dips

Push ups.

Mye artigere og gå på fjellet 1 gang om dagen. Gjorde jeg. Hadde nakke,Rygg,skulder smerter og merka de gikk fort bort.det er syk god trening også. etterhvert kan du ta på deg en sekk med litt vekter i.

Endret av Taxmannen
Skrevet

Hadde heller begynt på treningsstudio hvis jeg var deg, hvor man har tilgang til alt. 15 min 3 ganger i uken er litt for lite mener nå jeg. Hvis du vil komme i form vil jeg anbefale litt kardio trening som f.eks jogging, sykling, svømming osv. 2-3 ganger i uka.

Bra øvelse du kan gjøre er "planken" som er kjempe bra for mage og rygg.

Skrevet

Beste tipset jeg kan gi deg akkurat nå er: Ikke gjør situps. Det er en lite effektiv øvelse som medfører unødvendig slitasje og skade på skivene i ryggsøyla. Planken er mye bedre.

Gjest Taxmannen
Skrevet

sit-ups tar på korsryggen ja. men det fins 1000 andre mageøvelser som ikke tar så mye. Som f.eks Reverse Crunch

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...