Emmplix Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Jeg har tenkt til å trene i dag, og har bestemt meg for å gå på noen av de timene som Spenst har satt opp. Jeg har valgt ut 2 timer som går rett etter hverandre. Kl 18.00 - Egen oppvarming. Gå, jogge på tredemølle Kl 19.00 - Step Kl 20.00 - Zumba Hvor mye tror dere jeg kommer til å forbrenne?
Wiggins Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Jeg har tenkt til å trene i dag, og har bestemt meg for å gå på noen av de timene som Spenst har satt opp. Jeg har valgt ut 2 timer som går rett etter hverandre. Kl 18.00 - Egen oppvarming. Gå, jogge på tredemølle Kl 19.00 - Step Kl 20.00 - Zumba Hvor mye tror dere jeg kommer til å forbrenne? Det er veldig vanskelig å svare på. Det avhenger av hva du veier og hvor intenst du holder på. Det som er sikkert er at det ikke blir så mye som reklamen på TV Shop hevder. Jeg kom en gang til å sveipe innom den, og den påstår at man kan forbrenne opptil 1000 kcal på en time med zumba. Det betyr at man yter 700 watt i en time, og da er man en bedre utholdenhetsutøver enn Fabian Cancellara, som er tre ganger verdensmester og en gang olympisk mester i temposykling. [Temposykling vil si intervallstart, slik at man sykler alene og skal fortest mulig til mål, slik som langrenn for det meste var for ikke så mange år siden.] Hadde du syklet på ergometersykkel hadde det vært mye enklere, siden de fleste ergometersykler måler antall watt du yter, og dermed kan regne ut hvor mye du forbruker, siden effekt, som måles i watt, er arbeid per tid, og tiden måler den jo også. For å ta et tall ut av løse lufta vil jeg gjette på at du kommer til å forbrenne ca. 6-7000 kJ på disse tre timene (jeg tolker det slik at du skal holde på en time for deg selv, så step og så Zumba), del på 4,2 hvis du må ha det i kalorier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå