AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Ja, hvorfor kan vi ikke bare la alle som vil det bo her? Jeg er helt for åpne grenser for alle. Vi må hjelpe de som har det vondt uansett hvilket land de kommer fra eller hvilken bakgrunn de har. De må også stoppe denne hjemsendelsen! Jeg vil også at all bistand til utlandet heretter går til transport av de som ikke har råd til biletter selv.
Gjest BabyBlue Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Typisk Heia Norge holdning - hvis en har det jævlig, skal alle andre lide minst like mye. NEI. Jeg for min del synes grensene bør bli strengere. Massemordere og fanatikere kan også ha det vondt, men vil jeg ha de inn i landet? Kriminelle dimlinger uten utdannelse har ikke noe her å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Jamen, hvordan tror du at vi skal få det godt på jorda alle sammen da? Hvis det er kriminelle som kommer hit så må jo de også få den samme behandlingen som oss. Alle fortjener en sjanse.
Gjest Helene_Mari Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Det er ingen menneskerett å bo i Norge. Derfor. Det finnes andre velstående land de kan dra til. Eller så importerer vi hele midtøsten hit, bygger en mur rundt hele landet som er høyere en himmelen og dypere en helvete så de ikke slipper ut. Vi kan da flytte til deres land, bygge dem opp og le mens vi ser på dem sprenge hverandre i fillebiter
Lise_ Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 Meget meget uenig med TS. Grensene bør absolutt bli strengere.
Gjest Taxmannen Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 uenig. Er dritt lei av at kommunen tar inn innvandrere. De kryr hær nå. Bor attmed et asylmottak nå.. Helt for jævlig. bråker og stinker dritt 24/7. ikke alle er så gale nei, den kan jeg være enig med. Bare fanskap som fåregår der jeg kommer fra nå for tiden. Glad jeg er flytta.
Rabadamtimtim Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 Ja, hvorfor kan vi ikke bare la alle som vil det bo her? Jeg er helt for åpne grenser for alle. Vi må hjelpe de som har det vondt uansett hvilket land de kommer fra eller hvilken bakgrunn de har. De må også stoppe denne hjemsendelsen! Jeg vil også at all bistand til utlandet heretter går til transport av de som ikke har råd til biletter selv. Tull!! INGEN ekte nordmen vil ha mer innvanding! innvandringen har pågått uten folkets samtykke!! det er et landsforæderi som må nøstes opp og sosialistene må stilles til ansvar!! hvorfor har vi ikke folkeavstemning om innvandringen?!? Hvorfor kan vi ikke sende noen tilbake, bare fordi de har bodd her i 10-20-30 år?!? De er IKKE NORSKE!
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 Ikke enig. Vi må ha en viss kontroll på hvem som kommer hit. Burde være like strengt som i Australia syns jeg.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #9 Skrevet 13. september 2010 Jeg trodde det var bare Rabadamtimtim som skulle gå på denne! TS (sorry, bare måtte trolle litt)
Gjest Consensio Skrevet 13. september 2010 #10 Skrevet 13. september 2010 Ikke enig. Vi må ha en viss kontroll på hvem som kommer hit. Burde være like strengt som i Australia syns jeg. Enig. Jeg er langt fra rasist, men å gi folk mulighet til å bare rømme landet til et bedre land med mer penger og bedre system, gjør ikke ting noe bedre. Folk er nødt for, så langt det er mulig, bli i sitt eget land og prøve å gjøre forandringer der dersom det er ille. Det høres kanskje håpløst og umulig ut at ett menneske kan forandre noe, men om en starter så følger flere etter. Et land kan ikke bli bedre dersom alle bare flytter ut. Å åpne grensene her, vil føre til flere krav om moskeer, tilrettelegging av skikker og vaner de tar med seg fra hjemlandet, tigging på gatene, vold og kriminalitet m.m. Vi har da vel nok problemer med disse tingene fra før av? Jeg syns definitivt at Norge skal bli strengere med hvem som får bli, men også flinkere til å sende folk ut med en gang fremfor å la folk bli i landet i flere år for så plutselig sende dem ut igjen. Om vi blir strengere, så vil også de som får bli her bli mer takknemlige for at de faktisk får lov til å bli her og vil ha det lettere med å tilpasse seg.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #11 Skrevet 9. april 2016 Den 13. september 2010 at 14.34, AnonymBruker skrev: Ja, hvorfor kan vi ikke bare la alle som vil det bo her? Jeg er helt for åpne grenser for alle. Vi må hjelpe de som har det vondt uansett hvilket land de kommer fra eller hvilken bakgrunn de har. De må også stoppe denne hjemsendelsen! Jeg vil også at all bistand til utlandet heretter går til transport av de som ikke har råd til biletter selv. Her er jeg faktisk helt enig. Hjør helt vondt i hjrteroten av å se på de stakkars barna som ofres, dør på veien, pga: søk etter et bedre liv i Europa:( Anonymkode: 2dfe1...a97
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #12 Skrevet 9. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her er jeg faktisk helt enig. Hjør helt vondt i hjrteroten av å se på de stakkars barna som ofres, dør på veien, pga: søk etter et bedre liv i Europa:( Anonymkode: 2dfe1...a97 En litt vel gammel tråd dette? Dessuten: Hvem er det egentlig som sender disse barna / ungdommene denne lange veien til Europa? Jo, det er faktisk deres egne foreldre som er villig til å ofre sine egne barn for å komme seg til det forjettede land... Anonymkode: c53fd...9fa 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #13 Skrevet 9. april 2016 Den 13.9.2010 at 14.34, AnonymBruker skrev: Ja, hvorfor kan vi ikke bare la alle som vil det bo her? Fordi det ikke løser noe for noen som helst? Det å leve i Norge vil ikke være en priviligert sak dersom alle skal bo her. Vi har et velferdssystem nettopp fordi vi er begrenset i størrelse og har en befolkning som klarer å bære kostnadene. Med økt innvandring er velferdssystemet historie, det samme gjelder tryggheten. Hvorfor tror du de har det som de har det der de er? Tragedien vil simpelthen flyttes hit. Anonymkode: 5f1c7...a4f 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #14 Skrevet 9. april 2016 For min del så kan vi stenge grensene, vi har mer enn nok med de vi allerede har tatt inn. Anonymkode: 7e726...32d 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #15 Skrevet 9. april 2016 Første jeg tenkte når jeg leste overskriften var ''Nei er du gal!?'', men så tenkte jeg litt... Hvem i helvete ga mennesker retten til å bestemme hvem som skal bo hvor? Hvordan endte det med at mennesker begynte å dra streker i jorden og skrike ut at ingen får komme over denne streken. Og for ikke å snakke om krig og fordervelse over små landområder... Så tenkte jeg litt mer... Vi er akkurat som dyr, vi markerer territoriet og ingen får komme forbi... Går ikke en dag uten at jeg tenker at verden er et rart sted Anonymkode: a9845...c49
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #16 Skrevet 9. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Første jeg tenkte når jeg leste overskriften var ''Nei er du gal!?'', men så tenkte jeg litt... Hvem i helvete ga mennesker retten til å bestemme hvem som skal bo hvor? Hvordan endte det med at mennesker begynte å dra streker i jorden og skrike ut at ingen får komme over denne streken. Og for ikke å snakke om krig og fordervelse over små landområder... Så tenkte jeg litt mer... Vi er akkurat som dyr, vi markerer territoriet og ingen får komme forbi... Går ikke en dag uten at jeg tenker at verden er et rart sted Anonymkode: a9845...c49 Det er jo ingen som nekter deg å dra til et annet land dersom du har noe å bidra med og ikke bare blir en utgiftspost for landet du drar til. Har du jobb og kan vise til at du er selvstendig når du emigrerer til et annet land er det mange land som vil ønske deg velkommen på samme måte som at folk er velkommen hit dersom de får jobb og klarer seg selv. For Norges del så handler det ikke primært om at man ikke får komme over den streken som er landets grenser, men at mange kommer hit og blir en offentlig utgiftspost i lang tid. At man kan bli strengere i Norge handler ikke om å være kjip, og det er minst like strengt i andre land om ikke mer. Skal du f. eks emigrere til USA så kan du i prinsippet glemme det hvis du ikke hanker inn jobbtilbud på forhånd (der arbeidsgiver i tillegg gjerne må vise til at det ikke fantes nok amerikanere med samme kompetanse), er investor med betydelige midler eller har giftet deg med amerikansk partner du har bodd sammen med lenge. Anonymkode: db338...ccc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå