AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 På lørdag var jeg ute på byen med en vennine av meg. Jeg har akkurat flyttet til en ny by og kjenner nesten ingen her. Bare hun. Vi er fra samme by men pga forskjellige grunner har vi begge flyttet hit. Hun flyttet i fjor høst og jeg denne høsten. Men uansett så skulle jeg med henne ut. Se åssen bylivet var og møte noen av hennes venniner som ikke var så imøtekommende kan man vel si. Vi var først på en uteplass med 18års grense. Siden jeg er 19 kommer jeg ikke inn på de andre utestedene i byen. Etter en stund gikk venninene hennes (som alle er 20) inn på et diskotek med 20 års grense. Vennina mi begynte å mase på at vi måtte inn der fordi det var mye gøyere der. Hun sa jeg ikke trengte å bekymre meg fordi hun skulle snike meg inn. Men da sa jeg at jeg ikke ville snike meg inn på en plass jeg ikke får lov til å være. Tenk hvis en vakt kommer bort til meg å spørr meg om leg? Jeg blir 20 neste månde. Jeg klarer å vente,Det skjønte ikke hun da. Hun bare maste og maste og sa det ikke var noe problem. Hun hadde fått snikt inn flere av sine venniner som var under 20. Fint for de men jeg vil ikke snike meg inn. Da ble hun sur og sa jeg var teit.Så sa hun ja bare hver sånn du. Da bare gikk hun fra meg og gikk inn på utestedet. Jeg ble bare ståendes der. Helt alene i en by jeg nesten ikke kjenner noen. Jeg prøvde å ringe henne flere ganger men hun tok ikke tlf. Så det endte meg at jeg tok en taxi hjem i 1 tiden. Jeg er ganske så skuffet at hun bare stakk av fra meg. Jeg hadde aldri gjort det mot henne. Vi var tross alt ute sammen og da synes ikke jeg det er greit å stikke av fra hverandre. Jeg har ikke snakket noe med henne siden lørdag. Vet ikke helt hva jeg skal si for noe. Hadde håpet på en unnskyldning men har ikke hørt noe fra henne. Flere som synes dette var dårlig gjort eller er det bare jeg som overreagerer?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Jeg trodde man kom inn lovlig så lenge det bare er en mnd til man fyller. Det var sånn før vet jeg. Dårlig gjort å bare stikke fra deg.
Rabadamtimtim Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 På lørdag var jeg ute på byen med en vennine av meg. Jeg har akkurat flyttet til en ny by og kjenner nesten ingen her. Bare hun. Vi er fra samme by men pga forskjellige grunner har vi begge flyttet hit. Hun flyttet i fjor høst og jeg denne høsten. Men uansett så skulle jeg med henne ut. Se åssen bylivet var og møte noen av hennes venniner som ikke var så imøtekommende kan man vel si. Vi var først på en uteplass med 18års grense. Siden jeg er 19 kommer jeg ikke inn på de andre utestedene i byen. Etter en stund gikk venninene hennes (som alle er 20) inn på et diskotek med 20 års grense. Vennina mi begynte å mase på at vi måtte inn der fordi det var mye gøyere der. Hun sa jeg ikke trengte å bekymre meg fordi hun skulle snike meg inn. Men da sa jeg at jeg ikke ville snike meg inn på en plass jeg ikke får lov til å være. Tenk hvis en vakt kommer bort til meg å spørr meg om leg? Jeg blir 20 neste månde. Jeg klarer å vente,Det skjønte ikke hun da. Hun bare maste og maste og sa det ikke var noe problem. Hun hadde fått snikt inn flere av sine venniner som var under 20. Fint for de men jeg vil ikke snike meg inn. Da ble hun sur og sa jeg var teit.Så sa hun ja bare hver sånn du. Da bare gikk hun fra meg og gikk inn på utestedet. Jeg ble bare ståendes der. Helt alene i en by jeg nesten ikke kjenner noen. Jeg prøvde å ringe henne flere ganger men hun tok ikke tlf. Så det endte meg at jeg tok en taxi hjem i 1 tiden. Jeg er ganske så skuffet at hun bare stakk av fra meg. Jeg hadde aldri gjort det mot henne. Vi var tross alt ute sammen og da synes ikke jeg det er greit å stikke av fra hverandre. Jeg har ikke snakket noe med henne siden lørdag. Vet ikke helt hva jeg skal si for noe. Hadde håpet på en unnskyldning men har ikke hørt noe fra henne. Flere som synes dette var dårlig gjort eller er det bare jeg som overreagerer? er venninen din på fest skal du ikke legge relger og bånd på henner! Det er henne som må få besteme selv hva som er best og du er tydeligvis en regelrytter som ikke ser at reglene rundt alkoholbruk i norge er ihversatt av kontrollsyke sosialister og derfor fint kan brytes!!
smalls Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Jeg synes det var veldig dårlig gjort. Selv er jeg 20 og hadde jeg vært ute med en vennine av meg som var 19 hadde jeg aldri gått inn en plass hun ikke kom inn og bare lat henne stå alene utenfor. Sånt gjør man da ikke. Hadde dere vært flere sammen som du kjente kunne du bare ha vært med de, men du hadde jo bare henne og hun stakk av fra deg. Ikke okey!
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 er venninen din på fest skal du ikke legge relger og bånd på henner! Det er henne som må få besteme selv hva som er best og du er tydeligvis en regelrytter som ikke ser at reglene rundt alkoholbruk i norge er ihversatt av kontrollsyke sosialister og derfor fint kan brytes!! Hva mener du med dette? At jeg bare skulle ha sniket meg inn på en 20års plass og bryt reglene?
The Kitten Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 Jeg synes det var dårlig gjort av henne å bare stikke fra deg.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 er venninen din på fest skal du ikke legge relger og bånd på henner! Det er henne som må få besteme selv hva som er best og du er tydeligvis en regelrytter som ikke ser at reglene rundt alkoholbruk i norge er ihversatt av kontrollsyke sosialister og derfor fint kan brytes!! Nå var det ikke dine nazimeninger ts spør om her lille frøken
Lillemeg25 Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 Jeg trodde man kom inn lovlig så lenge det bare er en mnd til man fyller. Det var sånn før vet jeg. Dårlig gjort å bare stikke fra deg. Jeg kom ikke inn på et utested med 20års grense da jeg ble 20 2 månder senere. han dørvakten ga meg et klart nei og jeg måtte vente til jeg ble 20 Men sleipt gjort av venninen din. Er ikke alle som vil snike seg inn på plasser de ikke får lov til å være. Hun burde ha skjønt det og bltt med deg. Ikke vært så barnselig at hun ble sur og gikk fra deg.
Rabadamtimtim Skrevet 13. september 2010 #9 Skrevet 13. september 2010 Nå var det ikke dine nazimeninger ts spør om her lille frøken mine meninger har ingenting med najonalSOSIALSIME og gjøre!
Mann 42 Skrevet 13. september 2010 #10 Skrevet 13. september 2010 På sett og vis var det vel TS som gikk fra venninnen, og ikke omvendt, ettersom hun nektet å engang forsøke å komme seg inn sammen med venninnen. De fleste dørvakter ville ikke avvise en person som var kun 1 mnd fra aldersgrensen. Og er man først inne, så er det greit. Så jeg forstår godt TS`s venninne, og syns ikke TS har noen grunn til å klage på at hun valgte å gå inn sammen med de andre. Hun forsøkte jo faktisk å bryte opp en venninnegjeng på byen, med en ganske tynn begrunnelse. Det handler kanskje om at TS er veldig opptatt av regler, og tar alt bokstavelig. Burde kanskje gi seg selv litt slakk på slike ting.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #11 Skrevet 13. september 2010 mine meninger har ingenting med najonalSOSIALSIME og gjøre! Nei, det har de sikkert ikke. De har mer med umodent SVADA og gjøre
Gjest Badabing Skrevet 13. september 2010 #12 Skrevet 13. september 2010 Hun var utrolig egoistisk. Jeg har aldri gjort noe slikt mot mine venner, og de har ikke gjort noe sånt mot meg. Hadde blitt utrolig skuffet. Når noen av oss ikke har kommet inn, har vi enten funnet et annet sted, eller så har vi stukket hjem på nach. Hadde nok forventet en unnskyldning ja.
meelissa Skrevet 13. september 2010 #13 Skrevet 13. september 2010 Dårlig gjort. Ville konfrontert henne.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #14 Skrevet 13. september 2010 På sett og vis var det vel TS som gikk fra venninnen, og ikke omvendt, ettersom hun nektet å engang forsøke å komme seg inn sammen med venninnen. De fleste dørvakter ville ikke avvise en person som var kun 1 mnd fra aldersgrensen. Og er man først inne, så er det greit. Så jeg forstår godt TS`s venninne, og syns ikke TS har noen grunn til å klage på at hun valgte å gå inn sammen med de andre. Hun forsøkte jo faktisk å bryte opp en venninnegjeng på byen, med en ganske tynn begrunnelse. Det handler kanskje om at TS er veldig opptatt av regler, og tar alt bokstavelig. Burde kanskje gi seg selv litt slakk på slike ting. TS her.Synes folk kan respektere at jeg ikke ville inn på en plass jeg ikke har lov til. Som sagt prøvde jeg å ringe henne flere ganger. Jeg sendte henne sms om at jeg dro hjem men fikk ikke noe svar. Å tror ikke hun brydde seg noe om at jeg dro eller merket det. Og jo det var hun som stakk fra meg. Vi sto ute og hun gikk fra meg. Ikke omvendt. Kall meg gjerne teit fordi jeg ikke ville inn der men sånn er det.
ffjellrev Skrevet 13. september 2010 #15 Skrevet 13. september 2010 Eh, hvis man ikke er 20, skal vel ikke slippes inn på et sted med 20 års grense pga spritservering..? TS: synes ikke du skal ta så tungt på det, selvsagt er det dårlig gjort av venninna di, men trolig var hun full og tenkte ikke så mye på hva hun gjorde. Til neste gang kan du la vakta avgjøre om du slipper inne eller ikke, det værste som kan skje er at du får beskjed om å gå igjen
Gjest Jente1990:) Skrevet 13. september 2010 #16 Skrevet 13. september 2010 jeg hadde ALDRI gjort noe så slemt mot noen av mine venner. Som en sier her så enten går man på en plass alle kan og vil være eller så drar man på nach. Man lar ikke noen stå igjen og alene. Utrolig dårlig gjort av henne, Jeg hadde blitt så skuffet hadde noen gjort sånt mot meg. Jeg ville sendt henne en meld eller ringt å sagt det hun gjorde var dårlig gjort.
Gjest Karianne Skrevet 13. september 2010 #17 Skrevet 13. september 2010 Selv om vakten hadde slippet deg inn så burde hun respektere at du ikke ville inn der og heller gått en annen plass med deg siden dere var ute sammen. Jeg skjønner godt at du dro hjem. Hva skulle du ellers ha gjort? Vært på byen alene? Det er jo kjempe "gøy". Hun tok ikke tlf eller svarte på meldingen så da kan det bare være det samme. Hadde nok selv bare gått hjem. Får håpe dere får ordnet opp i denne lille konflikten, Så kanskje hun ikke gjør det samme igjen
CocoPiaf Skrevet 13. september 2010 #18 Skrevet 13. september 2010 Synes det var frekt og dårlig gjort
-milla j- Skrevet 13. september 2010 #19 Skrevet 13. september 2010 Går man ut sammen, tar man hensyn til det faktum at noen ikke er gammel nok til å komme inn - uansett om det gikk an å snike seg inn. Ja, dårlig gjort av venninnen. Si fra til henne og avtal heller neste gang hvor dere går
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2010 #20 Skrevet 13. september 2010 Jeg synes du var vanskelig. Men du er tydeligvis veldig opptatt av å ikke bryte regler. Selvfølgelig har det ingen betydning at du går inn på utestedet når det er bare en måned til du fyller 20. Selv om du er den som har rett i forhold til regler og slikt, så skjønner jeg absolutt venninnen din. Jeg ville blitt oppgitt dersom en venninne ikke ville bli sneket inn på et utested bare fordi det er en måned til hun er gammel nok. Da har man litt forskjellige perspektiver på ting her i livet. Jeg synes det er viktigere å ha det gøy sammen enn å være en innbitt paragrafrytter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå