Gå til innhold

Please er det noen som kan hjelpe meg??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er en jente på 24 år som er alenemamma til en pike på 4 år. Jeg har problemer med stoffskifte mitt, og går derfor på thyroxin. Gikk ett år før de oppdaget det, noe som gjorde til at jeg la på meg 10 kg. Etter at jeg fikk min datter gikk kiloene sakte men sikkert ned igjen, men jeg fikk aldri av alt det som jeg ville. Så har jeg hoppet litt opp og gått litt i vekt, men det går helst den gale veien.

Jeg jobber ganske mye, men jeg har et stillesittende arbeid, og når vi da er kommet hjem igjen fra arbeid og barnehagen, så er nesten kvelden kommet, og det nærmer seg legge tid. Ikke så enkelt å skaffe barnevakt heller, men jeg har klart det slik at jeg får gå på aerobic 1 -2 ganger i uken. Men jeg tror ikke at det er der det største problemet mitt ligger, det er nok maten som er det værste for meg. Jeg har alltid hatt et dårlig forhold til mat, da jeg var 15-16 år var jeg på god vei mot anorexia, og en kan vel si at jeg aldri helt har komt meg ut av det. Så jeg har det på den måten, at enten så spiser jeg ingenting og da mener jeg absolutt ingenting, eller så spiser jeg det jeg ikke burde spise. Så jeg lurer på om alle dere kloke sjeler her på kvinneguiden, kan jeg hjelpe meg?

Jeg veier pr i dag 15 kg mere enn det jeg bør gjøre, og lurer på om dere kan hjelpe meg med å sette opp en diett til meg? Jeg vet at jeg bør spise mange små måltider i løpet av en dag, 6 stk. Men jeg synes det er så vanskelig å få tid til alle disse måltidene. Der jeg jobber kan jeg ikke sitte og mumle i meg mat så ofte, og frokosten blir nok det vanskeligste for meg. Men jeg håper at dere kan hjelpe meg med å sette opp en diett, slik at jeg kan følge den, samtidig som jeg prøver å få beveget meg litt mere.

Håper på svar og hjelp, slik at jeg kanskje klarer å føle meg litt mere vel med meg selv, og får samtidig litt bedre selvtillit...

Hilsen en som er litt trist for tiden.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lekebøll

Hei du.

Jeg vil helt klart anbefale deg å prøve alternativ behandling.

Både for stoffskiftet - og matproblemene - eller skal vi si; for hele deg, med tanker og fysiske symptomer?

Akupunktur, for eksempel.

Jeg har noen kontakter, dersom du er interessert.

Hvis du registrerer deg, så kan vi diskutere dette nærmere over PM - også hvis du lurer på hva akupunktur kan hjelpe deg med.

:smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke sitt for å spise frokost. Ta et knekkebrød i hånda på vei ut, eller et eple. Det er bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mange tror at thyroxin er alfa og omega for vekten. At man vil gå ned. Det er ikke slik at man raser ned i vekten man vil.

Siden du har vert på grensen til anorexia i ungdommen og har problemer med stoffskiftet, så syns jeg at du skal få legen til å hjelpe deg. evt sende deg til en dietiker.

Syns ikke at vi på kg.skal sette opp noen diett til deg. Det kan fort bli feil.

Altfor mange " slankeeksperter" og "kostholdsveiledere" her.

Viktig at du får den maten du trenger. Riktig sammenstt osv. slik at du får de riktige næringsstoffer osv.

Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...