Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer egentlig bare på om man har rett på graderte dagpenger uansett hva man har gjort før? Er det noen forhåndsregler i det hele tatt?

Kjæresten til en venninne av meg hadde trodd dette, men det viste seg at det ikke gjaldt han av en eller annen grunn. Hun husket ikke helt hvordan det var, men det var i allefall sånn at det ikke lønte seg å jobbe for han når det ble sånn.

Og han jobbet under 50% og førte opp dette osv.

Noen som vet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her står det hvilke vilkår som må oppfylles.

Hvis han ikke hadde tjent nok, vil han ikke ha rett til dagpenger.

Heller ikke hvis hans arbeidstid er blitt redusert med mindre enn 50%. Dvs at hvis han f.eks jobbet deltid 80% og deretter ble permittert slik at han fikk en stilling som var større enn 40%, så ville han ikke hatt rett på dagpenger.

Skrevet

Huff! Ser nå at jeg ordla meg veldig dårlig!

Det jeg mente var at han var mottaker av dagpenger, men da han fikk en liten stilling (mindre enn 50%) mistet han alt sammen.

Skrevet

Hvis du får redusert arbeidsmengden din med minimum 50% av det du har jobbet har du rett på dagpenger. Det vil si at om du går på dagpenger og har jobbet 80% tidligere vil du miste dagpengene om du jobber en 50% stilling. Jobber du derimot 40% beholder du dagpengene.

Det er i alle fall sånn jeg forstod saksbehandleren min på NAV da jeg gikk på dagpenger noen måneder i våres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...