Gå til innhold

Visabeløp som blir trukket lenge etter kjøp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplevde noe svært ubehagelig her om dagen, og lurer på om dere kjenner til om dette er vanlig.

Skulle betale med kort i butikk, og ble avvist med ingen dekning. Jeg viste at det skulle være penger på kortet da jeg dagen før hadde overført 2000 kroner. Ble lettere stresset da jeg via minibanken fikk se at kontoen var overtrukket med 4000 kroner. Trodde selvfølgelig at jeg måtte ha blitt hacket på et eller annet vis.

Vel hjemme oppdaget jeg hva som hadde skjedd. Jeg kjøpte nemmlig et kamera via norsk nettbutikk i starten av juli, og det hadde nå blitt trukket halvannen måned senere. Jeg var helt sikker på at beløpet hadde blitt trukket umiddelbart etter kjøpet, men på kontoutskriften kommer bare visatrekket nå fram.

Siden det har vært ferie og mye bruk av kortet, har jeg ikke registrert at dette beløpet ikke var trukket. Da hadde jeg selvfølgelig latt det stå inne nok penger til å dekke beløpet.

Kan banken/butikken virkelig vente i halvannen måned med å trekke sitt tilgodehavende??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan de. Jeg husker ikke hva grensen er, men den er betydelig lengre enn halvannen måned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...