Gjest Gjest Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Voksen jente, noen og tretti, trenger prevensjon etter maaange år uten det behovet (sexløst ekteskap). Møtt en ny, vi har sex, trenger prevensjon. Hvilken prevensjonsmetode er best i 2010? Minst hassle, minst hormoner, minst plager. Noen som er fornøyd og vil anbefale meg noe? Har brukt spiral før og var fornøyd med det, bortsett fra at den kunne merkes av partner enkelte ganger. Tok en test på nettet og fikk opp p-ring som bra alternativ for meg, noen som bruker det her? Virker litt styrete å få den inn og ut hver 4. uke?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Styr å få den inn og ut hver 4. uke??? Det er da enklere enn å huske på p-pilla HVER dag.. Jeg har brukt p-ringen i 4 måneder nå, og er superfornøyd. Ingen bivirkninger og mens som er veeeldig svak og varer i 3 dager!! Merker ingenting til den, og skriver bare "ring ut" i avtaleboka mi på den dagen den skal ut. Kunne ikke blitt enklere!
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Styr å få den inn og ut hver 4. uke??? Det er da enklere enn å huske på p-pilla HVER dag.. Jeg har brukt p-ringen i 4 måneder nå, og er superfornøyd. Ingen bivirkninger og mens som er veeeldig svak og varer i 3 dager!! Merker ingenting til den, og skriver bare "ring ut" i avtaleboka mi på den dagen den skal ut. Kunne ikke blitt enklere! Jeg ble overbevist. Tusen takk! (TS)
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Siden det er ny partner vil jeg anbefale kondom. Det er enkelt og greit.
Gjest Spinell Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 Den dagen forholdet ikke er helt nytt lenger, vil jeg anbefale hormonspiral. Når du har fått satt den inn slipper du å tenke prevensjon i fem år!
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 Voksen jente, noen og tretti, trenger prevensjon etter maaange år uten det behovet (sexløst ekteskap). Møtt en ny, vi har sex, trenger prevensjon. Hvilken prevensjonsmetode er best i 2010? Minst hassle, minst hormoner, minst plager. Noen som er fornøyd og vil anbefale meg noe? Har brukt spiral før og var fornøyd med det, bortsett fra at den kunne merkes av partner enkelte ganger. Tok en test på nettet og fikk opp p-ring som bra alternativ for meg, noen som bruker det her? Virker litt styrete å få den inn og ut hver 4. uke? Må si jeg har aller best erfaring med menn som trekker seg ut før utløsning. Blir emosjonelt ustabil av hormonprevensjon...så holder oss unna det. Kondomer er greit med andre menn enn kjæresten - men med kjæresten er det hoppe av i svingen-metoden. Vi synes det er greit med et baarn, men planlegger ikke det veldig.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 Liker også p-ring. Merker div med p-piller, men med p-ring var alt ved det normale
HelenaR Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 Eneste som har vært tilfredsstillende for meg over tid er kobberspiral.. Slipper hormoner. Har prøvd p-sprøyte og div p-piller, mye plaget med blødninger og hormoner som ødela for humøret mitt, hodepine og vektøkning. P-ring utgitt temmelig fort pga massive sopp-plager. Kondomer funker selvfølgelig fint da!! Slipper søl og pH-forstyrrelser i underlivet:), men litt dyrt i lengden.. Tips: om spiralen merkes av partner, er trådene for lange, er ikke noe problem å få legen til å klippe de litt.
Gjest idakaroline Skrevet 13. september 2010 #9 Skrevet 13. september 2010 Har gått på p-piller i et par år nå og jeg er kjempe fornøyd med det! Av og til litt vanskelig og huske på pillen, men det går som regel greit. Driver også å lurer på om jeg skal gå over til p-ring, men er temmelig usikker på om det er noe for meg
Djungelvrål Skrevet 13. september 2010 #10 Skrevet 13. september 2010 P-ring. setter i ny etter 3 uker så slipper jeg mens. Har bare mens 3-4 ganger i året. Kjekt! Reagerer mindre på p-rinen da den virker lokalt.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #11 Skrevet 13. september 2010 Kan man få p-ring uansett alder?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #12 Skrevet 13. september 2010 Svaret du søker er kondom. Jeg ville aldri hatt sex med ei dame uten kondom. Det gjelder både kortvarige, seksuelle forhold OG kjæreste. Aldri om jeg gir fra meg kontrollen over mulig graviditet.
Gjesten Skrevet 13. september 2010 #13 Skrevet 13. september 2010 Svaret du søker er kondom. Jeg ville aldri hatt sex med ei dame uten kondom. Det gjelder både kortvarige, seksuelle forhold OG kjæreste. Aldri om jeg gir fra meg kontrollen over mulig graviditet. Og tillit er en fin farge... TS; Hvor tok du denne testen?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2010 #14 Skrevet 14. september 2010 Trekker seg ut før det går...er den beste naturmetoden om en er i fast forhold og ikke syns det er krise å få barn.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2010 #15 Skrevet 14. september 2010 Samme som årene før tenker jeg, kondom, og FAM. Hormoner er ikke noe jeg tar sjansen på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå