Nurken Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Jeg har store øyne og elsker å sminke meg...men jeg knoter litt med markeringen av globalen. Det som skjer er at jeg ALLTID får for mye øyeskygge ytterst av øyet og opp mot øyebrynet...og det ser ikke spes pent ut i grunn. Jeg liker ikke sminke som ser unaturlig ut... Dessuten....jeg skjønner aldri om den mørkere markerings-skyggen skal legges MIDT i stripa (globalen) eller skal den legges litt over også, altså på beinet like over "stripa"? Og den derre Vén alle snakker om, som man skal få til, den blir ikke akkurat noen V hos meg...kanskje mer en C eller noe...og som sagt, jeg legger den alltid for langt ut og får dermed altfor mye sminke utenfor øynene... Grrr...Finnes det noen damer her som kan forklare enkelt og greit hvordan man gjør dette i detaljer? Og evt legge link til youtube-video eller noe? Eller bilder...? Jeg bruker alltid en primer, deretter en lys skygge over hele - så en skygge over lokket,og deretter en siste for å markere globalen, som altså blir helt feil hos meg... Tips mottas med stor takk!
Jade Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Hvis fargen går for langt opp, så kanskje du bruker for stor kost? Mange bruker MAC sin 217. Den blir for stor for meg å påføre. Der er 226 perfekt for meg! Det er også lett å bruke for mørk farge, og for mye med det samme.
BeautyFuzz Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Bruk en spissere mindre kost å påføre med så kan du heller blende litt lett etterpå med en meir fluffy blende kost.. Marker med MAC219 den er litt spiss, så kan du duse ut med en blendekost etterpå
Gjest Heidila Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 bruk en mindre kost i globalen, når du har store øyne trenger du ikke gå så mye lengre opp enn globallinjen,dette gjør du gjerne for å fortørre øynene. Har du problemer med at skuggen blir for markert,så kan du duse den harde kanten med en hudfarget øyeskygge.Det er lettere å blende da
Nurken Skrevet 14. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2010 (endret) Tusen takk for svar, jenter! Malin og Heidi - jeg er stadig innom bloggene deres faktisk - og har nå lett meg gjennom arkiver ogf alt mulig og funnet en hel del trix om dette med påføring av skygge i globalen. Jah, jeg bruker definitivt en altfor stor kost. Har enda ikke noen av Mac sine, og syns i grunn de er nokså dyre. Har veeeldig lyst på Sigma sine derimot, og ser jo de driver og duplikerer Mac, og har en kost som ligner den du, Malin, nevner....Så kanskje Sigma er et like bra alternativ som Mac, eller...? (dere som har greie på det...?) Jeg har funnet ut at jeg ikke bare knoter med å legge selve skyggen (selvsagt pga for stor kost, at jeg ikke tenkte på det!), men også med at jeg drar skyggen for langt ut, sånn at den omtrent havner på utsiden av øyebrynet tilogmed (skikkelig "kattete") - i lengde altså (om det var forståelig), og det ser bare yuk ut.. Jade, jah, som dere aller sier - mindre kost. Men Mac 226 er vel gått av markedet, tror jeg? (etter litt research)...uansett, jeg skal finne en bra en, jeg Lover å jobbe med saken og å skaffe meg rett kost Endret 14. september 2010 av Nurken
AnonymBruker Skrevet 14. september 2010 #6 Skrevet 14. september 2010 Synes denne videoen forklarer det veldig bra:
Jade Skrevet 14. september 2010 #7 Skrevet 14. september 2010 Jade, jah, som dere aller sier - mindre kost. Men Mac 226 er vel gått av markedet, tror jeg? (etter litt research)...uansett, jeg skal finne en bra en, jeg Jeg har ikke mac sin 226, men Sigma sin, som nå heter E45 Small tapered blending brush. Veldig fornøyd med Sigma sine. ss219 er også god, men litt mindre.
Nurken Skrevet 14. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. september 2010 Jeg har ikke mac sin 226, men Sigma sin, som nå heter E45 Small tapered blending brush. Veldig fornøyd med Sigma sine. ss219 er også god, men litt mindre. Aha! Takk skal du ha for oppklaringen! Tror jeg må kjøpe meg litt sigma-koster ja
Nurken Skrevet 14. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 14. september 2010 Synes denne videoen forklarer det veldig bra: Jupp! Tusen takk for link Fant et par andre som lignet på denne også....prøvde selv etterpå, men det ble, nok en gang, for mye skygge opp ved "slutten" av øyebrynet....vet søren ikke hva jeg gjør feil....men det så ut som jeg hadde fått en blåveis...søren... Tror jeg har for stor kost, ja...hvertfall!
RedFox81 Skrevet 14. september 2010 #10 Skrevet 14. september 2010 Jeg bruker Everyday Eye Smudge Brush fra EverydayMinerals for det. Også bruker jeg Sigma sin blending brush (den store, kopien av MAC sin 217) for å blende litt utover.
Quirky Skrevet 14. september 2010 #11 Skrevet 14. september 2010 Koster, de rette kostene, er essensielt for å få dette til. Bruk en presis kost for å påføre skyggen, jeg foretrekker en pencil-kost (mac 219), deretter blender jeg med en fluffy kost (mac 217 eller 224).
Quirky Skrevet 14. september 2010 #12 Skrevet 14. september 2010 Ang. Sigma vs MAC-koster må jeg si, og dette er noe som går igjen i makeup-blogger, at selv om kostene til Sigma er bra, er det ingen andre merker som har lykkes i å lage erstatninger for kostene jeg nevner, 219 og 217.
BeautyFuzz Skrevet 15. september 2010 #13 Skrevet 15. september 2010 (endret) Berre hyggelig Absolutt, sigma er gode alternativer om man syns MAC blir litt dyrt:) Eg har meir Sigma enn MAC børster for eg syns Sigma sine er gode og utrolig billige Er noen koster som, Quirky sier, som ikke kan måles med mac, men det er også noen koster som faktisk er bedre enn mac - syns jeg da:) Endret 15. september 2010 av Malin;) - Makeup
Gjest Heidila Skrevet 15. september 2010 #14 Skrevet 15. september 2010 enig med malin.Noen av kostene er bedre faktisk. Mens noen ikke er like bra.Men veldig bra og billig alternativ
Mari90 Skrevet 15. september 2010 #15 Skrevet 15. september 2010 En ting til som også er viktig (bare slå meg hvis noen har nevnt det, LANG og slitsom dag på jobb;)) er å bare bruke litt og litt øyenskygge av gangen, så du ikke får alt for mye der du først plasserer kosten:) Men riktig kost er vel det viktigste, og Sigma er fantastisk :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå