snyven Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Overskriften sier egentlig det meste, har dere tips til morsomme ting å finne på i London? Musikal og madame tussauds er vel nesten en selvfølge.
Berentsens Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Utstillinger Konserter Vandring i gatene Besøke historiske steder
snyven Skrevet 13. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2010 er det noen spesielle historiske steder eller utstillinger som virkelig er verdt å få med seg ?
Berentsens Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Det kommer jo an på hva som interesserer deg. Kjøp deg en reisebok om London, der står det mange gode tips.
conrad92 Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 Jeg anbefaler en tur i Tower of London, der man blandt annet får se kronjuvelene- utrolig fasinerende! Noen vil kanskje si at Madame Tussauds er litt for turisifisert, men jeg syntes det er gøy å ha vært der- hvertfall i den skumle delen! Oxford Street er alltid verdt å få med seg pga shoppingen. Der ligger blandt annet en stor Topshop butikk og den populære butikken Primark. I Camden Market selger de mye vintage klær, smykker og unike gjenstander- så det anbefales! Det er en veldig søt cafe som heter Hummingbird bakery, der de har noen av Londons beste cupcakes og annet bakverk. Den ligger 3 steder i London, den jeg har vært på ligger i Portobello Road. Og hvis du liker thaimat så burde du spise på Blue Elephant restaurant. Maten er helt nydelig, ikke spesiellt dyr. Restauranten er skikkelig eksotisk, med karpedam, broer over små elver og masse planter! Det er alltid fult der, så lurt å ringe på forhånd.
snyven Skrevet 13. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 13. september 2010 Tusen takk for utfyllende svar! :D Berentsens: det meste interesserer meg i grunn Musikk, sport, kultur, mat, etc, etc
Berentsens Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 Da bør du få med deg en fotballkamp. Om du ikke får det med deg på stadion, kan det jo være morsomt å dra på en pub og få sett den med ivrige supportere. Ellers er det jo en del markeder i London. Kanskje en tur i London Eye, da får du sett store deler av London. Kanskje dyreparken er noe?
Norbertine Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 Angående Madame Tussauds vil jeg ikke akkurat kalle det et must, var i London tre ganger før jeg kom meg dit, men det er helt greit. Vil anbefale å stå utenfor før det åpner, da slipper du som regel køen på denne tiden av året, og du greier fint å rusle gjennom hele på en times tid. Musikal derimot er et must. British Museum er jo populært (har enda ikke kommet meg dit, men det står øverst på listen til neste gang), har lassevis av kulturskatter og gratis inngang. London Dungeon var bra da jeg var der (jeg var riktignok 12 år, så vet ikke helt hvordan det er nå). London Aquarium er bra. Skal dere være der borte en stund ville jeg absolutt anbefalt en overnattingstur til Cambridge eller Oxford. Har vært i Cambridge selv, masse bra butikker (uten all køen de har i London), koselige restauranter og barer, og generelt kjempekoselig.
snyven Skrevet 17. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 17. september 2010 Supert :D Takker for svar Er de røde bussene noe å hoppe på, eller er det like greit å la være? Har også funnet ut av at det er et "Science museum" som skal være som teknisk museum i oslo - bare bedre, noen som har vært der?
MissStiles Skrevet 17. september 2010 #10 Skrevet 17. september 2010 Jeg kan anbefale: - Madame Tussard - London Eye - ta en rundtur med hoppe-av-og-på bussen - gå en tur i Kensington og Hyde Park - Notting Hill Pleier også alltid å gå på et musikal. London er en stor og fin by. Mye man kan se og oppleve i denne byen.
Norbertine Skrevet 17. september 2010 #11 Skrevet 17. september 2010 Vi tar ofte sånne turistbusser, og synes det er spesielt bra i London. De har som regel noen som står og snakker i stedet for opptak som det er andre steder. Var en fantastisk morsom fyr som fortalte forrige gang, og jeg syns det er gøy å lære masse forskjellig om stedene vi besøker.
chandon Skrevet 17. september 2010 #12 Skrevet 17. september 2010 Ja, anbefaler å ta en slik hop on hop off buss som noe av det første dere gjør for å skaffe dere "oversikt" over byen. Ellers blir det sikkert mye reiseing med tuben - og da mister man helt retningssans;-) Ta Kensington High Street for tilnærmet de samme butikkene som i Oxford st., bare færre folk. (Men gå i Oxford+Regent street, de må du få med deg + Carnaby Street som er en gågate ved siden av Oxford Street). Ta Bond Street (Sidegate til Oxford street) for de mer eksklusive butikkene. Anbefaler å starte ved Marble Arch (tubestoppet) og jobbe dere nedover Oxford til dere kommer til Oxford Circus og deretter ta ned Regent Street til dere kommer til Piccadilly Circus. + King's Road er koselig. Covent Garden er folksomt, men koselige små butikker, puber og restauranter. Som Soho i Nyc. Pizza Express er en god restaurant syns jeg, selv om det er en kjederestaurant så virker den litt "finere" enn feks Pizza Hut, uten at det går utover prisen. Ang musikal: GÅ PÅ MUSIKAL!! Men som det anbefales de fleste steder, at man skal få tak i billetter i billettkontor på Leichester Square, anbefaler ikke jeg. Har bedre erfaring med å oppsøke det aktuelle teateret hvor stykket jeg vil se går. Feks. kjøpte billetter på sånn universelt billettkontor på L.Square og kom på 2.balkong og så nesten ingenting (Dirty Dancing). For samme prisen fikk jeg 2.rad på orkesterplan på MAMMA MIA. Sier litt? Kanskje vi bare var veldig heldige på sistnevnte;-) MEN MITT ABSOLUTT BESTE TIPS: er å bestille såkalt "Afternoon tea" på en fin restaurant/hotellrestaurant. Det behøver ikke være på the Ritz (som jo er min stooore drøm!), du får vel så bra andre steder, og for mye billigere. Sjekk ut afternoontea.co.uk., der er det delt inn i prisklasser og en kan lese litt om de forskjellige stedene og booke online;-) Jeg har selv vært på "The Podium", kjempebra! Fikk fire skiver med pålegg (hørtes litt norsk ut, men det var fancy!!), scones, muffins OG konfekt. og ikke nok med det. "Bordet" som konfekten stod på var i sjokolade. Orket selvfølgelig ikke alt så vi fikk doggiebag. Det var helt vanlig:-) Og så fikk vi te da. + vann/juice/champange. God service og veldig kjekk opplevelse, vi tok det som en lunsj selv om det heter "afternoon tea". Det vil i aller høyeste grad være noe av det mest kulturelle du kan gjøre i London, ihvertfall dersom man vil være litt lokal:-)
Kjetil E Skrevet 21. september 2010 #13 Skrevet 21. september 2010 Overskriften sier egentlig det meste, har dere tips til morsomme ting å finne på i London? Musikal og madame tussauds er vel nesten en selvfølge. Vil du ha flott utsikt, og samtidig har grei kondisjon vil jeg annbefale et besøk i kuppelen på St Pauls Cathedral. Her er du nesten 100 meter over bakken og har en fantastisk utsikt over London. Bakdelen er at du må gå hele veien opp. Så greit å ha grei kondisjon. Dette er absolutt billigere en London Eye og ikke i nærheten av slike køer som det kan være ved øyet.
PecanPie Skrevet 21. september 2010 #14 Skrevet 21. september 2010 (endret) Madame Tussauds er jo nevnt. Turistmaskin, men voksfigurene er veldig fasinerende! London Dungeons syns jeg var veldig skummelt men samtidig veldig artig. Jada, er lettskremt. Camden Market elsket jeg! Så mange artige saker å se på og som man kan kjøpe. Brukte litt tid på å skjønne hvor stort det var. Skal du gå i Oxford Street ville jeg gjort det før kl 13. Da er det rimelig folksomt i den gata, og du må gå i kø. Musikal er et must! Selv så jeg Les Miserables, for en fantastisk opplevelse! Jeg tipper de fleste musikaler der er utrolig gode. Hvis du reiser i desember, sjekk ut om du kan være med på å synge Christmas Carols i Royal Albert Hall. Det er andre sanger enn i Norge, men du får kjøpt teksthefte og opplevelsen var utrolig artig. London Aquarium syns jeg var skuffende. Jeg elsker å gå på slikt, så jeg hadde kanskje litt høye forventninger. Planlegg det meste på forhånd, bestill billetter og legg opp dagene. Vi var tre venninner som reiste til London, hadde litt forskjellige ønsker, men kom fram til hva vi ville i fellesskap og bestilte billetter. På den måte gikk turen smertefritt og vi koste oss absolutt hele tiden! Endret 21. september 2010 av PecanPie
VirreVapp Skrevet 23. september 2010 #15 Skrevet 23. september 2010 (endret) -Camden -Musikaler/konserter -Litt morsomt å se Harrods, selv om man(ikke jeg i alle fall) har råd til å kjøpte noe særlig der... -Tusle i Hyde Park(eller andre..) -Portobello Market/Notting Hill -Bare gå rundt i byen. Viktig å passe på væskeinntaket, så vil anbefale hyppige pauser på noen av Londons uttalige puber -Uttallige museer og utstillinger. -Fotballkamp. Man trenger ikke være ihuga fotballentusiast for å reise på kamp. Er flere PL lag som er Londonbaserte, og er en helt spesiell stemning på engelske kamper -En super måte å bli kjent i London på er å kjøre buss. Jeg pleier ikke ta turistbussene, men hopper på de vanlige bussene, og har gjerne kart med slik at jeg hele tiden kan orientere meg. For å nevne noe PS. Madame Tussauds synes jeg er fryktelig overvurdert Endret 23. september 2010 av VirreVapp
Uflaksa Skrevet 24. september 2010 #17 Skrevet 24. september 2010 Er du interessert i shopping: Book time hos stylist hos Topshop. (Før du drar, send email og book via topshop.com) Gratis hjelp i 2 timer, du slipper kø i prøverom og kasse. Stylisten henter alt til deg. Ingen kjøpetvang, men garantert kjøper man noe.
Naturlig Mor Skrevet 28. september 2010 #18 Skrevet 28. september 2010 Da bør du få med deg en fotballkamp. Om du ikke får det med deg på stadion, kan det jo være morsomt å dra på en pub og få sett den med ivrige supportere. Jeg er helt enig Jeg så ikke på meg selv som spesielt fotballinteressert, men samboeren min dro meg med på Wimbledon-Chelsea for en ti år tilbake. Det var en veldig spesiell stemning der, og man ble helt revet med!
sofie777 Skrevet 28. september 2010 #19 Skrevet 28. september 2010 (endret) Om du er teknisk interessert, kan det være greit å dra til Greenwich. Der kan du stå med et ben i hver halvkule (østlig/vestlig) og de har et planetarium som er billigere enn det på Madam Tussauds. Men jeg anbefaler å dra tidlig utover der. Vi tok toget og det var forsinket, så vi mistet siste planetariums-forestilling og det var kjedelig, men det står øverst på listen neste gang jeg drar dit. (Det tar vel 15-20 min å gå fra togstasjonen, men stoppet er inkludert i det standard dagskortet for London). Her er det også nydelig utsikt innover mot byen, en ser hele skylinen. Endret 28. september 2010 av sofie777
jovik Skrevet 1. oktober 2010 #20 Skrevet 1. oktober 2010 Nesten fælt å spørre hva man gjør i London Mer hva kan man ikke gjøre i London. Mulighetenes by. Det er bare fantasien som stopper hva du kan gjøre, men en absolutt anbefalig er å ikke legge opp for stramt program. Du blir bare helt utslitt. Hva man finner på er jo helt avhengig av hva man like å gjøre. Jeg jobber i London, og pendler mellom hamar i Norge og London. For meg er det nok å bare gå gatelangs å titte på folk, sitte på fortauskafe og titte. Men det jeg liker aller best: Ta undergrunnen til "Little Venize" (Spør betjeningen på stasjonen hvilken stasjon det er). 200 meter ovenfor stasjonen finner du kanalbåter som går i fast rute til Camden Lock. En arti og rolig tur på ca 1 time. På Camden kan du titte på markedet som er der hver dag, og alle de spesielle butikker. Herfra tar banen tilbake til sentrum. Ellers mange tips på: http://www.londontown.no/london-tips.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå