Gå til innhold

Bagasjevekt

Tiger Girl

Anbefalte innlegg

Samboer påstår at det bare er lov å ha med 20 kg tilsammen vi to, når vi skal til utlandet om noen uker. Det er ikke charter.

Er det fakta?? Prøvde å lese på Norwegian sine sider, men klarer ikke helt å konsentrere meg om fakta for tiden haha.... :gjeiper:

Herregud, det er 2 uker...og shopping blir det jo så klart...hva i huleste skal jeg pakke til Portugal...?? :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 kg hver. Noen flyselskap har 15 hver.

Noe sånt jeg trodde men han ville ikke høre på meg, så sta og påstålig.... :grine: nå skal han visst kjøpe vekt og da for å ha kontroll...gaaah....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det tillates 2 kolli pr passasjer pr strekning mot avgift, maks vekt pr kolli er 20 kilo. Om et kolli veier mer enn 20 kilo, vil de ekstra kiloene bli belastet som overvekt. Har du mer en 2 kolli, uansett vekt, vil det overstigende bli belastet som overvekt. "

Fra Norwegian sin side. Sånn jeg oppfatter det må man betale avgift hvis man skal ha med innsjekket bagasje uansett, og hvis man da bare har betalt for en...

Uansett er det billigere å betale for ekstra kolli hvis man trenger det, enn å betale overvekt når man kommer til flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

SAS/Widerøe fikk nye baggasje regler 01.oktober så nå kan hver person ha med 1 (!!!!) koffert hver på 23kg. Har du mer enn 1 koffert må du betale for den. (20 euro innlands, 30 euro europa og 40 euro verden)

Du kan ikke lenger fordele feks 20kg på to kofferter. Dette er reglene for økonomi reisende. Business og sølv/gull kort har andre regler! :)

KLM har samme opplegget med 1 (!!!) koffert på 23kg. Har du en ekstra koffert her vil det koste deg 55 euro.

Lufthansa holder seg fortsatt til vektkonseptet. Som vil si at du har 20 kilo pr.person. Her vil ekstra kiloer koste mye!

Reiser du charter har du som regel 20 kg totalt. (15 kg + 5 kg håndbaggasje)

Håper det hjalp bittelitt. Vett dessverre ikke hvordan Norwegian sine regler er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norwegian tillater én koffert på 20 kilo, og 10 kilo håndbagasje. Om en ønsker enda et kolli (på 20 kilo) må en betale avgift. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian tillater én koffert på 20 kilo, og 10 kilo håndbagasje. Om en ønsker enda et kolli (på 20 kilo) må en betale avgift. :)

Dette er feil.

Fra norwegian.no:

"* Norwegian tillater mot gebyr 2 kolli innsjekket bagasje pr. passasjer, maks vekst pr. kolli er 20 kg"

https://www.norwegian.no/technical-pages/infourl/gebyr/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er feil.

Fra norwegian.no:

"* Norwegian tillater mot gebyr 2 kolli innsjekket bagasje pr. passasjer, maks vekst pr. kolli er 20 kg"

https://www.norwegian.no/technical-pages/infourl/gebyr/

Okei, beklager. Jeg har visst alltid krysset av for at jeg medbringer bagasje når jeg bestiller, da. Har ikke lagt merke til det tidligere, bortsett fra sist gang men da gikk jeg inn for å bestille to kolli, antok at ett var en "selvfølge".

Det positive med denne ordningen er jo at en alltid vet hvor mye en kan medbringe med Norwegian, siden en faktisk har bestilt det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...