Gå til innhold

Oppfører oss som nyforelskede, men jeg er ikke forelsket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver på nytt med eksen. Vi oppfører oss som nyforelskede, vi har det gøy, ler, holder hender, nusser og har sex som om vi aldri har gjort annet. Men jeg ER ikke forelsket. Jeg er usikker på hva jeg føler sånn egentlig. Han elsker meg.

Er det et dårlig tegn at jeg ikke er forelsket? Jeg er virkelig glad med å være med han, blir glad av å se han og har det bra med han. Men det kribler ikke i magen. Eneste direkte følelsen jeg føler ovenfor han er sjalusi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så.... du prøver på nytt med han fordi du er sjalu og ikke vil han skal være med noen andre?

Skrevet

Så.... du prøver på nytt med han fordi du er sjalu og ikke vil han skal være med noen andre?

Hvor har jeg skrevet det? Slutt å trekk konklusjoner, vi prøver på nytt fordi vi har et lite barn sammen og har hatt en vannskelig 5års-kneik og prøver å komme oss over den så barnet vårt kan få foreldre som er sammen og som elsker hverandre.

Gjest tristjente
Skrevet

Om du elsker han, og har det bra sammen med han så er det vell ingen grunn til å uroe seg over at du ikke er "forelsket". Når man har vært sammen i 5år, vil som regel forelskelsen gå over i en viss grad.

Skrevet

Nei, men når du skriver at den eneste direkte følelsen du har ovenfor han er sjalusi, så virker det sånn. At det er derfor du er sammen med han :) men det er vel ingen som er forelsket hele tiden heller da, om du elsker han ellers så er det vel greit.. men det er noe du må finne ut selv

Skrevet

Om du elsker han, og har det bra sammen med han så er det vell ingen grunn til å uroe seg over at du ikke er "forelsket". Når man har vært sammen i 5år, vil som regel forelskelsen gå over i en viss grad.

Enig med denne! Men du skriver ikke annet om følelser for ham enn sjalusi så det er ikke så lett å skrive noe som helst egentlig..

Skrevet

Jeg vil nå si at det er temmelig naivt å tro at man skal bli forelsket igjen, når man har vært sammen i 5 år. Stor forskjell på å elske noen og å være forelsket i noen

Skrevet

Du er glad i ham, du har det godt, du trives sammen med ham og du tenner på ham (regner jeg med ;) ). Hva er problemet, egentlig?

Skrevet

Jeg har vært sammen med min samboer i 10 år, men sommerfugler i magen dvs. forelskelse hadde jeg kun i begynnelsen av forholdet.

Vi har hatt en alvorlig krise i forholdet hvor det var slutt en periode, men nå er alt bra igjen. Vi tuller og ler og trives godt i hverandres selskap.

Vanligvis i den hektiske hverdagen kjenner jeg ikke noen spesielle føleler for han egentlig. Men av og til i enkelte situajoner, f.eks når han leker med ungene, så kjenner jeg at hjertet mitt svulmer over, jeg blir rørt og jeg tenker at han kunne jeg ikke vært uten.

Derfor vet jeg at jeg elsker han :)

Skrevet

Dere har det gøy sammen, trives i hverandres selskap, har god sex sammen og ønsker å holde samen. Da er er jo de viktigste forutsetningene til stede. De følelsene man har som nyforelsket er nok forbeholdt den første perioden i forholdet - der det ikke er plass til annet enn følelser, spenning og begjær og der det ennå ikke har blitt plass til alle hverdagsutfordringene.

Jeg synes ikke du skal bruke mer energi og lure på om du føler "riktige" følelser. Nyt heller tilværelsen sammen med kjæresten din og minn deg selv på at kjærligheten er skjør og sårbar, og lett å miste hvis man ikke tilfører næring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...