nynne Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Jeg (som mange andre) er på jakt etter den perfekte foundation. siden jeg har fuktfattig fet/blandingshud, synes jeg det sjelden blir pent med flytende foundation. De siste årene har jeg brukt id. Dette har fungert til tider bra, og vært helt greit fornøyd, men synes ikke det sitter noe bra. forsvinner liksom fort. Dessuten kan det gi litt sånn "gustent" glød. Jeg har nå testet tikei, men det synes jeg ble altfor tørt og pudrete resultat. Har en prøve fra everyday minerals, og dette virker helt ok. Men vanskelig å finne riktig farge synes jeg.. ønsker meg et mineralpudder som dekker bra, holder godt og som gir glød. Bør jeg prøve glow minerals? Alima? Jane Iredal(?) ? Eller har du andre tips? Ang farge.. så er jeg litt lys med rosa hudtone. I id passer fairly light bra på vintren og medium beige bra om sommeren. Fra tikei var P2 perfekt match. Den jeg har fra EM tror jeg heter sunkissed, den passer nesten, men litt for mørk og gul kanskje. Så, jeg blir veldig takknemlig for hjelp her altså. Både med merke, farge og hvor jeg bør handle:)
Maneo Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Tikei har laget en bra oversikt ift farger: - Tikei vs andre farger - Jeg er fornøyd med ID, jeg, men synes også holdbarheten kunne vært bedre..
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Bruker du primer og et pudder/veil for å sette sminken?
nynne Skrevet 13. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2010 Bruker du primer og et pudder/veil for å sette sminken? ja, jeg har prøvd. synes ikke det gir noe særlig effekt.. og egentlig synes jeg det bare gir en enda mer pudrete look. bruker forøvrig hudpleie fra decleor og noe md formulation. Er nøye med rens og peeling.
Jade Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 Du kan sende en mail til Everyday Minerals hvor du spør hvilken farge de anbefaler for deg. Skriv at Sunkissed fair(?) er litt for mørk og gul.
nynne Skrevet 14. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. september 2010 (endret) Jeg blir så forvirra over alle de ulike fargene fra EM.. hvorfor kunne ikke de også heller hatt sånn N1, N2, W1, W2 osv som tikei og alima. Mye lettere å forholde seg til Kan jeg rett og slett bare bestille flere av de ferdige teste-kittene, feks fair, light og medium? Får jeg da alle innefor de som er aktuelle for meg tro, eller kan det forstatt være noen enkeltvis som jeg går glipp av da? Heller bestille prøver enkeltvis? Tror jeg har snirklet meg inn til disse iallefall; fairly light neutral light neutral beige neutral light medium Endret 14. september 2010 av nynne
nynne Skrevet 20. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. september 2010 likelurt å bestille enkeltprøver, eller vil dere anbefale de ferdige kitene?
Jade Skrevet 20. september 2010 #9 Skrevet 20. september 2010 (endret) Hvis du vet hvilken formula du ønsker (matte, semi-matte, original glo eller intensive), så ville jeg heller bestilt prøver i riktig formula. Fargene kan variere pittelitt mellom de forskjellige formulaene har jeg hørt. + at da får du mer "riktig inntrykk" av foundationen. De koster jo slikk og ingenting uansett, og da kan du jo bestille hvor mange du vil, og hvilke farger du vil. (Hvis det var Everyday Minerals du mente) Endret 20. september 2010 av Jade
mari4ever Skrevet 20. september 2010 #10 Skrevet 20. september 2010 likelurt å bestille enkeltprøver, eller vil dere anbefale de ferdige kitene? Hvis P2 er perfekt match for deg ville jeg prøvd å bestille Alima pure sine prøve bokser i beige 2,3 og neutral 1,2,3:) Jeg bruker selv P3 i tikei
nynne Skrevet 20. september 2010 Forfatter #11 Skrevet 20. september 2010 Da venter jeg på maaaange prøver på alima pure. Gleder meg:)
mari4ever Skrevet 21. september 2010 #12 Skrevet 21. september 2010 Da venter jeg på maaaange prøver på alima pure. Gleder meg:) Så gøy:D gled deg:) håper du liker alima like godt som meg:) Anbefaler også å bestille Signature minerals:) På sida deres får du også se før og etterbilder av kunder; uten og med signature minerals sminken:) her kan du også bestille try me kit
Honesty Skrevet 21. september 2010 #13 Skrevet 21. september 2010 Hvis jeg husker rett, dekker Signature Minerals veldig dårlig, nesten som en farget dagkrem sammenliknet med vanlig foundation. I tillegg opplevde jeg at fargene endret seg veldig mye og ble mørkere i løpet av dagen, noe som ikke skjer i like stor grad med andre merker.
nynne Skrevet 30. september 2010 Forfatter #14 Skrevet 30. september 2010 Da har jeg testet ut alima noen dager, og så langt er jeg nok ganske skuffet.. Opplever denne som ganske lik id igrunn. Føles tørr på, får ikke til å smelte det inn på huden og det legger seg rundt tørre partier og fremhever flass. Dekker heller ikke så bra, og forsvinner på samme vis som id gjør (på meg). Og det rare var med fargene.. bestile C2, C3, N1, N2, N3, B2, B3 og opplevde vel at alle igrunn passet ganske bra. C2 og C3 ble nok litt for røde for meg. Selv om de matcher veldig bra, liker jeg å ha litt mer gult i sånn atd et demper den røde huden min. Tror nok en blanding av N2 og B2 er den korrekte for meg. Nei, det blir nok EM på meg når jeg bare finenr riktig farge. Kjempefornøy med den intensive versjonen. Perfekt for meg. Ser at "Sun kissed" ikke er for gul for meg, men bare for mørk.
Gjest Vampen Skrevet 1. oktober 2010 #15 Skrevet 1. oktober 2010 GloMinerals er veldig bra. Jeg har brukt ID, EM og Tikei, men Glo har nok blitt favoritten.
Løvetanten Skrevet 1. oktober 2010 #16 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg måtte gå helt bort fra mineralfoundation og bruker nå kompaktpudder fra La Prarie. Huden min føles mye bedre og blir ikke lengre sånn overflatetørr og stram som den ble med ID eller EM.
fionel Skrevet 11. oktober 2010 #17 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg bruker glo mineral, og er superfornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå