AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Gutten min på 2 år har i lengre tid slått oss eller andre han er med (ikke andre voksne, men gjerne andre barn). Han gjør det som oftest når han er tydelig frustrert eller vi ser han ikke får kommunisert det han mener, men noen ganger slår han uten tydelig grunn og så ler han når vi/de sier au (og han sier gjerne au selv på forhånd, for han vet tydeligvis at det gjør vondt). Vi har prøvd å si nei, ikke slå og vært strenge. Vi har prøvd å ignorere ham (men ikke lett når man blir slått, det gjør vondt selv om han bare er liten), og vi har prøvd å overdrive reaksjonen vår slik at han virkelig skal forstå at det gjør vondt (type veldig trist ansikt og gråte høylytt og si at det gjorde vondt). Jeg vet ikke mine arme råd og begynner å synes at det er både plagsomt hjemme og flaut når vi er ute, for jeg ser ingen andre barn på hans alder som oppfører seg slik. Hva kan vi gjøre? Er dette faktisk normalt og er det ment å vare så lenge (har pågått over et halvt år)?
sebastianen Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 Gutten min på 2 år har i lengre tid slått oss eller andre han er med (ikke andre voksne, men gjerne andre barn). Han gjør det som oftest når han er tydelig frustrert eller vi ser han ikke får kommunisert det han mener, men noen ganger slår han uten tydelig grunn og så ler han når vi/de sier au (og han sier gjerne au selv på forhånd, for han vet tydeligvis at det gjør vondt). Vi har prøvd å si nei, ikke slå og vært strenge. Vi har prøvd å ignorere ham (men ikke lett når man blir slått, det gjør vondt selv om han bare er liten), og vi har prøvd å overdrive reaksjonen vår slik at han virkelig skal forstå at det gjør vondt (type veldig trist ansikt og gråte høylytt og si at det gjorde vondt). Jeg vet ikke mine arme råd og begynner å synes at det er både plagsomt hjemme og flaut når vi er ute, for jeg ser ingen andre barn på hans alder som oppfører seg slik. Hva kan vi gjøre? Er dette faktisk normalt og er det ment å vare så lenge (har pågått over et halvt år)? Dere kan prøve å ta den hånden han slo med og si strengt nei, mens dere holder den . Det blir litt mer konkret da .
2010 Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 etter mine erfaringer lærer barn best av time out. Følg ham til et hjørne eller i trappen å be ham om å sitte der i 2 min alene, slik at han får tenke seg om. Forklar hvorfår han må sitte der å be ham om å si unnskyld. Er kansje litt vanskelig siden han bare er 2 år gammel.. Men verdt å prøve. Di fårstår somregel mer enn vi tror
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå