Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å trene mye i det siste og jeg har merket at jeg har fått mye utbrudd på kjeven, halsen og haken. Har aldri vært plaget av kviser før (er 25). Merkelige greier... Noen som vet om det kan komme av trening? Jeg renser huden med decleor cleansing milk hver kveld... Har ellers tørr,fuktfattig og sensitiv hud. Noe tips til noe annet jeg kan bruke? Det er slags "underjordiske" kviser som ikke kommer ordentlig opp og varer lenge. Kjipt... Må jeg velge mellom dvask med fin hud eller stram og kvisete hud.(satt på spissen:) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjerner du sminke før trening? Jeg har alltid wipes med i treningsbagen, så fjerner jeg sminke, sprayer over med fuktspray og trener. Når jeg er ferdig skyller jeg med vann i dusjen og påfører så dagkrem.... Når du svetter og er varm åpnes vistnok porene dine, så har du sminke på kan dette tette de.

Skrevet

Hei! Jeg har aldri sminke på på trening... Skjønner ingenting :/

Skrevet

Trening kan man gjerne kalle en "detox", og mange sliter med mye kviser med en gang men det kan også vedvare. Det er pga hormoner som utskills og svetten. Hvis du ikke renser huden godt nok etter trening kan det også foråsake urenheter. En syrerens kan være lurt, den tar litt mer enn bare rensemelk.

De underjordiske er jo heller vanskelig å hanskes med ja, og de kommer som regel på grunn av hormoner.

Skrevet

Jeg har også lurt på om det er noe sammenhegn både positiv og negativ med trening og kviser.

Skrevet

Det skilles ut svette og slaggstoffer gjennom huden ved trening. Rens huden så snart som mulig etter at du har trent. Ellers vil det som er skilt ut bli liggende på huden, noe som kan tette porene og dermed gi kviser.

Jeg får også lett urenheter hvis jeg ikke er nøye med å rense huden raskt etter at jeg har svettet. :(

Dersom du har begynt å trene mye i forhold til før, kan det hende at huden går gjennom en "renselsesprosess", altså at du stimulerer den til å skille ut mye slagg som tidligere ikke har kommet ut. Vil tro at dette stabiliserer seg etter hvert.

En rens som inneholder fruktsyrer er et godt tips.

Lykke til :)

Skrevet

Hei TS,

jeg har opplevd akkurat det samme som du har gjort etter å ha eskalert treningen. Kviseutbrudd (det så ut som et stygt utslett) i ansikt, hals og utringing. Jeg fortsatte treningen, og det ga seg etterhvert. Tror dette er urenheter som ligger "latent" i kroppen, og uansett ville ha kommet ut, men med trening popper de bokstavelig ut samtidig. Så rådene mine er å fortsette trening, og rens huden så raskt du kan etter trening. Da vil du etterhvert se en forbedring, og ha både ren og fin hud samtidig som du vil føle deg pigg =)

Skrevet

Hvor lang tid tar det før du dusjer? DU svetter jo, og jo lenger svetten ligger på ansiktet ditt, og den blir jo liggende på huden mens du trener... skaper mer urenheter.

Skrevet

Jeg dusjer med en gang jeg kommer hjem altså ca 10-15 min etter endt treningsøkt. Prøver å ikke plukke meg i ansiktet når jeg er i gymmen. Svetter ikke så veldig mye i ansiktet heller det er det som er så rart. Mest på ryggen og mellom nussene :) Får finne meg en god rens med fruktsyre som jeg kan ha i dusjen. Noen som vet om en god en? (trenger ikke nødvendigvis å bruke den i dusjen altså) Håper dette er en forbigående periode.... :(

Skrevet

MD formulations og Jan Marini har gode syrerenser.

Skrevet

Ved trening økes konsentrasjon av testosteron (også hos kvinner), som er ansvarlig for oppbygging av muskler. muskeloppbyggende hormon kan samtidig ha en negativ effekt på utvikling av kviser.

:)

Skrevet

Oh no! Høres ikke bra ut.... :( Går det over eller blir jeg gradvis en mann med kviser?? :)

Skrevet

aha.. det forklarer hvorfor jeg alltid får kviser på ryggen og brystet når jeg trener :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...