Galadr1el Skrevet 12. september 2010 #1 Del Skrevet 12. september 2010 Heisann! Har en fin Toyota Urban Cruiser som nettopp har feiret ettårsdagen sin og den er veldig fin i lakken. Utenfor CC i Drammen og på Liertoppen har de en veldig ok bilvask som ikke tar så langt tid og som ikke har børster. Er det noen som vet av lignende steder i Oslo? Det er så masete å kjøre så langt for å holde bilen ren og lakken pen. - Mvh Galadr1el Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 12. september 2010 #2 Del Skrevet 12. september 2010 Heisann! Har en fin Toyota Urban Cruiser som nettopp har feiret ettårsdagen sin og den er veldig fin i lakken. Utenfor CC i Drammen og på Liertoppen har de en veldig ok bilvask som ikke tar så langt tid og som ikke har børster. Er det noen som vet av lignende steder i Oslo? Det er så masete å kjøre så langt for å holde bilen ren og lakken pen. - Mvh Galadr1el Jeg vet ikke hvordan det er i Oslo nå for tiden, men det er vel slik på de fleste bensinstasjoner som har bilvaskeanlegg at man velge vask med eller uten børster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 12. september 2010 #3 Del Skrevet 12. september 2010 Joda, de aller fleste bensinstasjoner har børstefritt alternativ - men da kan du heller spyle den selv! Børstene i dag er myke skumgummibørster som ikke skal lage noen form for merker på bilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 14. september 2010 #4 Del Skrevet 14. september 2010 Børstene i dag er myke skumgummibørster som ikke skal lage noen form for merker på bilen din. Jeg jobber selv på en bensinstasjon der vi har vaskemaskin som ikke skal skade lakken. Jeg vil bare gi en oppfordring til dere som tror på dette. Gå inn i vaskemaskinen og ta på de børstene, og ikke minst se hvor mye sand og dritt som ligger inne i disse børstene. Du får meg aldri til å tro at de klarer å lage en automatisk vaskemaskin som ikke lager riper. Fakta er faktisk at man lager vaskeriper selv om man følger alle forhåndsregler, altså lammeullsvott, to bøtter, gritguard osv. Med andre ord er det bare om å gjøre å gjøre det etter boken hver gang, og polere to-tre ganger årlig, samt vokse bilen ved behov. Jeg følger selv denne oppskriften, vokser så og si hver måned og vasker kun med fysisk berøring før jeg vokser, ellers bare høytrykksspyler jeg bilen. Bilen er nå over fem år gammel og har snart gått 100 000 km, og stadig får jeg spørsmål om bilen er helt ny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2010 #5 Del Skrevet 14. september 2010 Prøv å finn ett sted med billig håndvask, dette får man ned mot ett par hundre kroner. Feks i parkeringshuset på Meny i Brobekkveien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 15. september 2010 #6 Del Skrevet 15. september 2010 Hva bruker disse til å vaske med da? Dersom de bruker de typiske gule engangssvampene er man like langt igjen, da får man igjen på sikt vaskeriper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå