Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg er fryktelig lei av håret mitt nå! Har virkelig lyst til å prøve noe nytt, som f.eks det å klippe håret helt kort. Jeg har nå hatt langt hår så lenge jeg kan huske, men har blitt så fryktelig lei av alt sammen. Håret går ca litt nedenfor skuldrene. Selvom jeg grer det hver morgen, floker det seg helt sykt. Under alt håret i nakken, har jeg flere store tugger som er fryktelige å få ut! Jeg kjenner virkelig at jeg trenger en forandring. Det å klippe håret kort, hadde vært en virkelig stor forandring, men jeg er temmelig redd for at jeg kommer til å angre fryktelig etter en liten stund. Vet ikke en gang om jeg passer med så kort hår som det jeg har i tankene - http://styledevil.com/2010/08/stockholm/img_4781-2/

Fargen på håret mitt er brunt. Har lyst til å gjøre noe nytt når det kommer til fargen også, men siden jeg har hatt brunt i alle år, blir det vanskelig og kunne gå til noe lysere. Den naturlige hårfargen min er egentlig mellomblond/mørk blond (en blanding)

Vet ikke om øyenfargen har noe spesielt å si i forhold til hva jeg kler eller ikke, men ihvertfall så er den noe mellom blå og grønn.

Tar i mot alle tips som jeg får! :)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest idakaroline
Skrevet

Ingen som har noen tips å komme med? :(

Skrevet

Vanskelig å si om du kommer til å kle det eller ikke, kommer jo an på ansiktsfasong og slikt, men den frisyren på bildet så veldig stilig ut!:) Ville anbefalt å ikke lysne hele håret, men heller legge inn striper, for å få en mer naturlig effekt. Tynne, lyse striper i ulike nyanser kan være veldig fint! :)

Anbefaler deg å gå til frisøren, og høre hva slags tips / råd hun kan komme med. Og lykke til :)

Gjest idakaroline
Skrevet

Ja, jeg falt veldig for den frisyren! Jeg har tenkt på en litt karamellfarge på håret, men jeg vet faktisk ikke om jeg tørr å prøve det :P Jeg vet ikke helt om det passer til kort hår heller! Men men. Tenkte jeg skulle ta meg en tur til frisøren i slutten av måneden, så får vi se hva det blir til :)

Noe nytt blir det garantert, for jeg orker ikke ha håret mitt bare hengende der ^

Gjest idakaroline
Skrevet

Ja, jeg falt veldig for den frisyren! Jeg har tenkt på en litt karamellfarge på håret, men jeg vet faktisk ikke om jeg tørr å prøve det :P Jeg vet ikke helt om det passer til kort hår heller! Men men. Tenkte jeg skulle ta meg en tur til frisøren i slutten av måneden, så får vi se hva det blir til :)

Noe nytt blir det garantert, for jeg orker ikke ha håret mitt bare hengende der ^^

• 2 uker senere...
Gjest idakaroline
Skrevet (endret)

Jeg har nå bestemt meg for at jeg vil klippe håret kort! Jeg er så lei mitt lange, kjedelige hår i tillegg til at jeg føler at jeg trenger en skikkelig oppfriskning og noe helt nytt! Men - når man har kort hår, åssen farge passer da best? Jeg er skikkelig i tvil! Jeg vil både ha helt blondt, men også helt brunt.

Endret av idakaroline
Skrevet

Begge deler passer vel til kort hår, anbefaler deg å ta utgangspunkt i ansiktsfarge/tone for å finne farge - en frisør kan sikkert hjelpe deg :)

Skrevet

Gå inn på http://www.taaz.com/

Der kan du laste opp et bilde av deg tatt rett forfra med håret i hestehale, så kan du prøve mange forskjellige frisyrer og hårfarger (makeup også om du vil). Dette vil gi deg en god indikasjon på hva som funker og hva som ikke funker, selv om du må huske på at frisyrene du prøver kan kreve en annen hårtype enn hva du selv har.

Gjest idakaroline
Skrevet

Har prøvd litt på den siden, men jeg syns det ble så altfor unaturlig, så klart - det er jo databasert opplegg, men likte det ikke så godt. Jeg har vært blond tidligere, men i løpet av di siste årene har jeg vært brunette. Liker veldig godt brunt hår da, men vil som sagt ha forandring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...