Troilltøva Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 jeg meldte meg på sommerauksjonen.no tidligere i sommer, og etter det fikk jeg en drøss med reklame meldinger fra sommerauksjonen og fra aspiro som det sto på noen av meldingene. jeg stusset over en høy telefonregning etterpå, men tenkte ikke noe over det før jeg gikk over nok en høy telefonregning på min side på telenor sine sider. og det var en sånn knapp med et + på nederst på regningen, og jeg ble sjokkert over det som dukket opp. der sto det at jeg har brukt 70 og 90 (!!) kr per MOTTAT melding!!! og de hadde trekt meg i over 700 kr tilsammen på 2 mnd ca!! :O på de meldingene jeg fikk så sto det på NOEN av meldingene at man kan sende en-eller-annen-bokstav og STOPP til 2333, og jeg gjorde det da jeg fikk de meldingene. som kom med lange mellomrom, tror det var en 2-3 ganger jeg sendte STOPP til 2333 med forskjellige bokstaver da det var forskjellige konkurranser og reklamer vistnok. men fikk også vanlige reklamer fra sommerauksjonen og noe annet jeg ikke husker nå, hvor det ikke sto opplyst om at man kan sende STOPP. jeg sendte mail ikke direkte til aspiro, for de brukte et navn etter aspiro som jeg heller ikke husker nå, som jeg søkte opp og sendte mail til de og truet med forbrukerrådet om de ikke sendte meg pengene tilbake. da jeg registrerte meg på sommerauksjonen kan jeg ikke huske om det var sånn for å hake av for å motta sms`er, noe det pleier og være på sånne ting. men hadde jeg sett det hadde jeg garantert haket av for "ikke motta sms" , noe jeg ALLTID bruker og gjøre når jeg registrerer meg på ting, så er ganske sikker på at jeg har haket av for det om det var en slik greie på den registreringen også. så har jeg krav på og få tilbake pengene egentlig? jeg føler at jeg er blitt lurt, og er sjeleglad for at jeg oppdaget det tidlig. men 700 kr er mye og trekke på 2 mnd, og ihvertfall når man har dårlig råd
Troilltøva Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2010 jeg dytter tråden opp nok en gang i håp om at noen kanskje kan tilføye noe ang dette. et lite søk på google og jeg finner mange linker til forum, blogger og andre steder hvor folk er missfornøyde og lurt av dette selskapet. denne siden er genial! http://telefonterror.no/index.php/finn/2333 jeg fant det nummeret jeg ringte til aspiro med på denne siden, der noen skrev at de hadde fått tilbake pengene. men når jeg ringte dit, så sa damen i den andre enden at jeg måtte kontakte sommerauksjonen, hun ga meg en mail adresse. "ja finnes det ikke nummer da?" spør jeg. "nei det gjør det ikke, kun mail adresse" hmm...ganske rart ikke sant? og etter enda litt mer søking på google finner jeg dette: http://mobil.tv2.no/underholdning/gkn/-folk-er-smarte-nok-til-aa-skjoenne-om-de-blir-lurt-3216439.html sitat fra artikkelen: Får ikke tak i de som står bak Sommerauksjonen.no er registrert i navnet på selskapet Scratching Heads Web Development ved Tom Henrik Aadland. «God kveld Norge» var i kontakt med Aadland, men han fastholder at han kun har registrert domenet, og ikke drifter det. Han ønsker ikke å gi ut informasjon om hvem som står bak, men sier han skal be vedkommende å ringe opp dersom han ønsker det. Foreløpig har vi ikke fått noen telefon fra vedkommende. ikke søren om jeg gir meg på dette, jeg skal ha pengene mine tilbake og være vrien om jeg må. de driver råttent spill og ikke søren om jeg aksepterer at de skal få beholde pengene mine!
Troilltøva Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2010 Hei Jeg meldte meg på sommerauksjonen.no i juli i år og fikk etter kort tid en drøss med meldinger om konkurranser og reklame, noen av de meldingene jeg fikk sto det at man kunne sende stopp til 2333, dette måtte jeg gjøre 3 ganger med 3 forskjellige bokstaver for at meldingene skulle stoppe, og fikk sjokk da telefonregningene kom. dere har svindlet meg for opptill 740 kr på 2-3 mnd!!! Og ja jeg bruker ordet svindel, for det er akkurat det det er. Hadde jeg (og andre folk) visst om de høye prisene bare for å motta meldinger (70 og 90 kr per mottatte meldinger!!!), selvsagt hadde ingen meldt seg på da. Og siden disse prisene ikke er opplyst noen plasser så ser jeg det som svindel! Jeg vil gjerne ha tilbake pengene mine, og om det avslåes så går jeg videre til forbrukerrådet og eventuelt en anmeldelse. Det skal foresten ikke mange tastetrykk til på internett for å finne flere som er svindlet av dere, og flere artikler om svindleriet. Hilsen XXXX kan jeg skrive dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå