AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Jeg og eksen har hatt 50/50 fordeling for datteren vår i to år. men neste år begynner hun på skolen og da går det ikke mer. Han bor 45 min kjøring unna oss. Vi vil at hun skal ha nærmiljøet sitt, gå på skole og ha mulighet til å være med nye skolevenner. men det er så vanskelig når det kommer til hvordan samværet skal fordeles. Han skal minst ha annenhver helg, men hun bør se faren sin mer enn det. Hvordan løser andre dette? Syns også det blir litt lite med en ettermiddag i uka bare.... De har ett veldig godt forhold, og vil bevare det så langt det er mulig. Samtidig som vi er enige om at hun blir boende hos meg. (pga boforhold, bedre skole osv.) at han flytter nærmere er dessverre ikke et alternativ... Håper noen har noen råd her...
Gjest gjest Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 Uff, skjønner godt det er litt vanskelig dette. At hun er mer enn annenhver helg hos faren er jo et alternativ men jeg ville ikke gått for det. Hun har behov for annet enn hverdag med deg også, og samvær med mye klassekamerater kommer nok også til å stå høyt i kurs fremover- også i helgene. Om hun skal reise til han en ettermiddag i uka og annenhver helg er det jo lite hun får sett til faren men samtidig er det jo nok reising vil jeg påstå. Å begynne på skole er jo en omstilling i seg selv. Har jenta gitt utrykk for noe? Er det faren som mener det blir for lite? Han bær jo seriøst vurdere å flytte nærmere.Jo større hun blir jo mer vil venner og fritidsaktiviteter bety!
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 Han har ikke mulighet for å flytte nærmere. (familie+tar seg av en syk forelder....det er ikke et alternativ) Jenta vil være med oss begge, som nå... har ikke spurt henne så mye, vil ikke legge avgjørelsen på henne heller. Han er en utrolig god far, og jeg vil ikke at de skal miste den kontakten de har. men det er ikke noe alternativ for meg å flytte andre veien heller... så det er kanskje ingen annen utvei
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #4 Skrevet 12. september 2010 Hva med å la han ta hver høst og vinterferie, samt litt mere på sommeren?? Evt kan dere ha langhelger hvis far kan kjøre henne til skolen. Jeg vet om ei som kjører ungene til og fra skolen to dager i uka, 4 mil samt henter de fredag etter skolen og leverer de på skolen mandag morgen når hun har helgesamvær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå