la Flaca Skrevet 5. oktober 2003 #1 Skrevet 5. oktober 2003 Vi har lagt laminat i gangen fordi det er billig og greit. Tresorten heter mehrbau, og er ganske mørk. Jeg syns liksom gulvet ser så tørt ut, og alltid er det synlige merker etter moppen. Jeg prøver å bruke lite vann, men syns aldri gulvet ser helt rent ut. Kan jeg bone det, eller finnes det noen slags polish for laminatgulv, slik at det ser sunnere ut? Vi er i ferd med å legge parkett i stua, kanskje dere har noen gode råd for vedlikehold der også? På forhånd takk! :D
jordbær Skrevet 5. oktober 2003 #2 Skrevet 5. oktober 2003 Har samme problemet som deg. Var innom en fargehandel, og der sa de at de hadde vaskemiddel som bonet gulvet.. dette var for laminat. De var utsolgt når vi var der sist.. Så jeg vet ikke hvordan det fungerer. Du kan kanskje forsøke å tørke over med en tørr klut når gulvet er ferdigvasket? Ellers anbefaler jeg deg ajax-gulvvask. Ser mye bedre ut her nå, enn med grønnsåpe. Gulvet skal vel ikke vaskes for ofte.. En gang hver 14.dag har jeg hørt, men jeg vasker det hver uke.. Her kan du lese mer: http://www.gulvnett.no/bruk/laminatgulv.shtml
la Flaca Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2003 Takk for tipset Jordbær! :D Den siden hadde mange viktige poeng: Aldri bruke grønnsåpe, og ikke overflatebehandling sto det. Må vel bety at boning er utelukket. Tror jeg vil prøve den laminat-rensen som beskrives, og prøve med micromopper for å fjerne skjolder...
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2003 #4 Skrevet 7. oktober 2003 Laminat hadde vi i stuen. Til å bli sprø av....Ikke var den billigste heller. Var matt og alt vistes på den. Bruk for all del ikke vann. Vri godt opp klut,mopp eller hva du bruker. Var så uheldig å velte vann på gulvet. Det øverste laget krøllet seg som trekkspill. Fikk lagt noe tungt over og etter to/tre dager var det rettet ut, mrn merke ble det. Det folk har ødelagt gulvet på er for mye vann. Husk, det er bare limt på et tynt belegg øverst. Parkett skal ikke vaskes de første ukene. Ei heller teppe på. Treet lever: Bruk like lite vann. Parkett er sterkere og krever heller ikke den vaskingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå