Gå til innhold

han har for dårlig selvtillit

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en 31 år gammel dame. Jeg er samboer med 1 år yngre mann, vi har kjent hverandre lenge. Og vært sammen i 1 1/2 år. ALT av verdier er bra, vi er enestående enige om viktige ting. Og vi deler og har det fint og han er en mann med stor M.

MEN... jeg har en følelse, av at jeg ikke burde føle dette.. men han er så uerfaren og sårbar. Misforstå meg rett, han er dødsgod i sengen teknisk. Og jeg klager ikke på noe sånt. Bare at jeg klarer ikke å tenne skikkelig, for han KLARER IKKE å finne frem den "maskuline selvstendige gnisten sin", han er alltid skjult bak en sånn sjenert "jeg er sårbar - og tør ikke åpne meg" "men ønsker at jeg kunne...det er vanskelig å beskrive dette, kort sagt prøver han så godt han kan...F.eks. ønsker han å piffe opp litt og være litt rå, men hva er sexy og pirrende med det når usikkerheten lyser og det ikke er noe energi bak?

Egentlig prøver jeg å si at det er så trist at han ikke tør komme frem og vise hvem han er, også seksuelt. Han kopierer til og med koselydene mine, hva er sexy med det? hvorfor lager han ikke sine egne lyder? Jeg synes ikke det er sexy når han kopierer meg så mye at det føles ut som om jeg ligger med en dame.

Dette ble langt, kanskje jeg ikke engang har fått frem poenget. Og jeg HAR sagt fra, og jeg HAR vært tålmodig, og snill, og kommunisert men det VIRKER bare ikke. og han forstår bare ikke at jeg ønsker at han skal være seg selv der...i tillegg er det KUN seksuell energi HELE TIDEN og aldri noe annet. Alltid dirtytalk, blikk, stønnelyder, vrikking, gnikking, og han er fin og alt men herreGUD nå vet jeg hverken ut eller inn...seksuelt sett. Og jada, han får seg mer enn nok, uten at det hjelper det spøtt.

Hva skal til for at han finner ut hvem han er seksuelt? Nydelige mannen min, jeg har prøvd alt på en fin måte...men han forstår ikke...

Jeg har sagt fra, prøvd å hjelpe, og lest og hintet og kommunisert (han kommuniserer gjerne når jeg sier noe) men han blir bare VERRE. Ikke misforstå meg, jeg stiller ham ikke til veggen slik at han blir helt ødelagt og jeg maser ikke.

jeg forstår ikke at etter snart 2 år har han ingen egne ønsker, og er fortsatt like redd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver at du ønsker at han skal bli mer seg selv. Men basert på hva du sier virker det snarere som du ønsker at han skal bli noe helt annet enn hva han egentlig er. Kanskje du bare må godta slik han fremstår i dag, og ikke håpe på at han blir noe annet i morgen, i alle fall hvis han ellers er en mann med stor M? Hilsen en mann med LITEN m, eller aller helst mannen i anførselstegn: "mann".

Gjest Thefainter
Skrevet

Kanskje dere skulle ha gått til en sexolog? :klø:

Skrevet

Forsøk å bygg opp sjølvtilliten til han når dokke har seg.

Mangel på utstrålande dominanse oser det dårlig sjølvtillit av.

Har skrevet litt om det her på bloggen min.

Kan lesast her visst det er interessant :)

Skrevet

Jeg tror kanskje du begynner i feil ende. Hvis problemet hans er dårlig selvtillitt og utrygghet på hvem han er, evt utrygghet i fht å vise det, så tror jeg ikke det hjelper noe videre å hinte og antyde at han burde være noe annet enn det han viser deg. Og du sier jo også at det ser ut til at det bare blir verre, jo mer du antyder om dette. Selvtillit kommer fra opplevelse av mestring, og kritikk undergraver den følelsen. Hvis han er bra for deg og seg selv seksuelt, kan han ikke bare være det? Er ikke det greit? Hva er det, tror du, som gjør at du syns han burde være noe annet? Jeg syns det virker som om du er vel så opptatt av at han burde være en annen slags mann enn det han er, og ikke så mye at han burde være seg selv. Tenk over det. Hvis du liker denne fyren, så burde kanskje du også forsøke å finne ut hvem han er, i stedet for å forsøke å gjøre ham til en annen sorts person. Jeg tror du vil ha større hell med deg i å finne hans tapte selvtillitt langs den veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...