AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Dette er en miniatyrrase. Han er veldig glad og aktiv, er sjekket og tatt blodprøver av. Røngten viste at han har litt vann i lungene og veterinæren satte han på to medsiner, en vanndrivende og en ace-hemmer for å styrke hjertet. Men sa samtidig at han høyst har 6-12 mnd igjen. Det er ikke mye og han virker trett av bivirkningene. Det går over og er en vanlig bivirkning i startfasen. Han er i god form og aktiv, men både før han var hos veterinæren så jeg en forskjell på formen. Jeg har latt han bestemme lengden på turene selv og han vil ikke gå så langt som for noen mnd siden. Det ble påvist forstørret hjerte og han fikk hoste. Jeg forsto at det er vann i lungene fordi hjertet jobber dårlig. Glemte spørre dyrlegen om hvordan jeg ser at det er akutte problemer og hva man skal gjøre. Jeg vil ha en veterinær hjem når den dagen kommer hvis det er mulig. Veterinæren jobber ikke dag og natt så regner med at det kan bli vanskelig i praksis. Han skal røngtes til uka igjen for å se om medisinene fungerer. Er veldig i tvil og har ikke lyst å be veterinæren komme og gi han en sprøyte hjemme, men kanskje det er det beste for han for å slippe lidelser og bivirkninger? Men jeg klarer det ikke selv om jeg tenker på hva som er ansvarlig å gjøre nå? Jeg gråter bare ved tanken og han virker frisk og seg selv, men er ofte trett. En bivirkning kan føre til at han får muskelsmerter hvis han bruker det over lengre tid. Men veterinæren sa at han må gå på medisiner resten av livet hvis man skal håpe han lever halvt eller ett år til... Hva ville dere gjort? Har hørt om hunder som har gått på medisiner i flere år, men vet ikke hvilken livskvalitet de har. Skulle ønsket noen svar nå av type gladhistorier, men er klar over at dette ikke er bare bare...
Maxi Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 Så lenge han er i god form så er det jo greit. Gamle hunden får fikk akkurat det samme når hun var 9 år. Hun ble satt på vanndrivende og hjertemedisiner. Vanndrivende i kun 2 uker da. Men når vi sluttet med det ble hun veldig dårlig. Hun fikk på nytt vanndrivende, men det hjalp ikke mye, to dager senere dro vi til dyrlege og det var mye mer vann enn forrige gang og større hjerte. Dyrlegen ga henne to uker, men vi valgte å avlive da, for vi så jo at hun ikke hadde det bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå