Mona32 Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Og evt hvis den skal vannes, hvordan?
rea-ksjon Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 yup. som alle levende vesner liker også erica vann. om du da ikke ønsker å tørke den. (heng den opp ned på mørkt, tørt sted) erica/lyng er ein plante som i utgangspunktet trives på fuktig skogbunn, så hold den jevnt fuktig. lar du den tørke starter den lett å drysse. vann den gjerne fra skåla.
lilletuss87 Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 erica trenger MYE vann nå som det ikke har blitt frost enda, så gi den masse vann nå.. den trenger mye!! og ikke bare fra skåla.. da får den så alfor lite vann dessverre.. tørker den litt så begynner den fort å drysse.. og ericaen kan aldri få for mye vann så det er bare å vanne i vei men når det er frost og snø trenger den lite vann, mer eller mindre ingenting. for da har det fryst rundt planten, og den holder på fuktigheten på en måte.. jeg kjøper den andre typen som heter calluna og mine får ikke vann om vinteren, men masse før det blir frost, og de holder seg veldig fine hele vinteren
lilletuss87 Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 erica trenger MYE vann nå som det ikke har blitt frost enda, så gi den masse vann nå.. den trenger mye!! og ikke bare fra skåla.. da får den så alfor lite vann dessverre.. tørker den litt så begynner den fort å drysse.. og ericaen kan aldri få for mye vann så det er bare å vanne i vei men når det er frost og snø trenger den lite vann, mer eller mindre ingenting. for da har det fryst rundt planten, og den holder på fuktigheten på en måte.. jeg kjøper den andre typen som heter calluna og mine får ikke vann om vinteren, men masse før det blir frost, og de holder seg veldig fine hele vinteren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå