AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Samboer og jeg skal snart flytte til en leid leilighet på ca 80m2, nå bor vi på rundt 40m2. Trenger litt råd og tips på hvordan vi kan få brukt all denne plassen, og til å få det koselig. Det er stue og gang som er stort. Vi har ikke så mye penger (studenter) og må derfor finne rimelige løsninger, iallefall i starten.
mac84 Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 Ta dere en tur på IKEA:) Der har de mye rart til en ganske billig penge...som selvfølgelig kan byttes ut senere når økonomien blir bedre. Eventuelt, om dere er kreative sjeler, så kan dere ta dere en tur på loppemarked og se om dere finner noe som kan pusses, males, trekkes om e.l. Jeg selv er ikke flink til sånt, men har sett resultater i div. interiørblader som ser veldig koselig ut:)
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 Du trenger jo ikke fylle opp leiligheten da. La det være åpent og luftig !
Alastor Skrevet 12. september 2010 #4 Skrevet 12. september 2010 Loppemarkeder kan man finne mye originalt og stilig på. Og ikkeminst billig! Om gangen er stor så foreslår jeg tepper og bilder for å "fylle opp" plassen. I stua kan dere jo organisere tv-stue og spisestue for seg, og er det enda mer plass så ha en "kontorkrok"? Om dere kommer fra 40 kvadrat så var det sikkert ikke plass til spisestuedel av stua, så bare her kan man "fylle opp plassen"
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #5 Skrevet 12. september 2010 Takker for svar Har ikke tenkt å fylle helt opp altså, men noe må vi jo ha der ;-) Spisestuedel og loppemarked er gode ideer. Kontordel i stua blir det, men det blir nesten som et eget rom pga skyvedører. Vurderer å lage en liten treningskrok der inne også. Noen konkrete tips til type møbler som kan fylle litt? De må ha en funksjon da, er ikke så glad i svære ting som er bare til pynt. Og hva med tepper? Noen store lyse? Er så nybegynner når det gjelder interiør.. Trenger også en slags stor åpen hylle til diverse pynt og småting. Noen tanker?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #6 Skrevet 12. september 2010 På finn.no er det mange som nærmest gir vekk ting hvos man kommer og henter det. Hvis dere har familie i nærheten så er det utrolig hvor mye som finnes på loft og i kjellere som noen vil bli kvitt, så hvis du sørger for å nevne problemstillingen så skal du ikke se bort i fra at mange har ting de har lyst å gi vekk. Jeg har faktisk aldri betalt for et møbel, selv om jeg har det veldig koselig her hjemme (syns jeg selv). Det er overflod i lange baner her i landet og det går det an å benytte seg av, billig og miljøvennlig
MonThe Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 (endret) Hva med en romdeler, slik som f.eks. denne? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40047675 Og en stor, deilig kosesofa ala denne; http://skeidar.no:80/skeidar.portal?_nfpb=true&_windowLabel=portlet_Varekatalog_2&portlet_Varekatalog_2_actionOverride=%2Fportlets%2FvareKatalog%2FupdateMainProduct&portlet_Varekatalog_2page_id=1&portlet_Varekatalog_2product_id=42585&_pageLabel=page_varekatalog Og selv synes jeg det er veldig pent med slike tepper, ikke bare er de fine å se på med suuperdeilig å gå på; http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30122552 Og henger på det med å kikke etter ting på f.eks. finn.no, mange som selger ting til en billig penge! Lykke til Endret 13. september 2010 av MonThe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå