AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 hei, vi har akkurat flyttet til nytt hus. her er mye fint i hagen, bl.a. to svære ripsbusker. de er så store at de bruker rikelig med plass, og innerst vil det nå knapt være bær eller blader. er det lurt å kutte de ned litt? når og hvor mye i så fall? jeg vet heller ikke hvordan jord det er her, men roser og rododendron ser ut til å trives helt utmerket. bør ripsbusker gjødsles? indre vestlandet.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 hei, vi har akkurat flyttet til nytt hus. her er mye fint i hagen, bl.a. to svære ripsbusker. de er så store at de bruker rikelig med plass, og innerst vil det nå knapt være bær eller blader. er det lurt å kutte de ned litt? når og hvor mye i så fall? jeg vet heller ikke hvordan jord det er her, men roser og rododendron ser ut til å trives helt utmerket. bør ripsbusker gjødsles? indre vestlandet. Jeg har en gammel hage med bla 10 gamle ripstrær. Mine får minimalt med stell, men kommer med rikelig rips hvert år. Tidlig på våren pleier jeg å kutte av de eldste greinene slik at nye kan vokse til. Ellers strør jeg et par never gjødsel rundt busken. Søk på feks stell av ripsbusker så får du sikkert mange tips.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 ripstrær? det hørtes spennende ut! har funnet en del om buskestell, bl.a. at mye av det skal kuttes ned i januar/februar, at det hjelper med oppbinding, og at de skal gjødsles med grønne planter. pleier bare å gjødsle med aske fra peisen jeg... kompost har vi ikke ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå