Gjest Serena Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Trenger nye innendørs treningssko. Det er snakk om litt styrke trening, aerobic, noe hopp. Løping på 3d mølle en gang i blant. 158 cm høy.
Supraspinatus Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 Trenger nye innendørs treningssko. Det er snakk om litt styrke trening, aerobic, noe hopp. Løping på 3d mølle en gang i blant. 158 cm høy. Jeg synes det er litt vanskelig å anbefale noen sko til alle de formålene da de krever litt forskjellige egenskaper. Til styrketrening er det best å ha sko som har minst mulig såle slik at du får minst mulig støtdemping og god kontakt med underlaget. Til aerobic, hopp og løping er jo aerobicsko best da disse ofte har god demping for støt mot harde underlag. Kanskje du skulle sett etter noen innefotballsko? De har ofte relativt flat såle, men er ikke helt blottet for demping. Anbefaler løplabbet eller tilsv da de er flinke med å finne sko som gjør at du tråkker riktig og får riktig støtte ifm bevegelser i ankel osv.
Mir Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 Kan egentlig ikke anbefale sko, da folk har forskjellige føtter. Derfor finnes det ingen universal best sko. Dra på løplabbet, som foreslått over, der sjekker de føttene dine og du får sko som er best for DEG.
Leifr Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 Til styrketrening er det best å ha sko som har minst mulig såle slik at du får minst mulig støtdemping og god kontakt med underlaget. Var akkurat det jeg skulle si. Til styrketrening bruker jeg et helt vanlig par Converse-sko, med mindre man skal ta'n helt ut og kjøpe dyre spesialsko til formålet er det noe av det beste man kan finne til akkurat det.
Supraspinatus Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 Var akkurat det jeg skulle si. Til styrketrening bruker jeg et helt vanlig par Converse-sko, med mindre man skal ta'n helt ut og kjøpe dyre spesialsko til formålet er det noe av det beste man kan finne til akkurat det. De skoene vi kjenner som "converse all-stars" eller "chuck taylor's all stars" var egentlig designet som basketsko, men ble fort en suksess i vektløftermiljøet og brukes av veldig mange til dette. Å ha et par sånne ved siden av vanlige treningssko er jo slett ikke dumt. Man kan jo bruke dem til emo-stilen sin på fritiden.
bergans Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 De skoene vi kjenner som "converse all-stars" eller "chuck taylor's all stars" var egentlig designet som basketsko, men ble fort en suksess i vektløftermiljøet og brukes av veldig mange til dette. Å ha et par sånne ved siden av vanlige treningssko er jo slett ikke dumt. Man kan jo bruke dem til emo-stilen sin på fritiden. Må si meg enig med gjengen over; bruk komfortable sko til innebruk, men invester i noe som passer din fot og ditt ganglag når du skal kjøpe sko som tross alt skal beskytte mot høy belastning og støt. Til mitt bruk og mine bein så er New Balance og Asics suverent, mens jeg er mindre fornøyd med Adidas og Reebok. Emo-stil? Alt jeg ser for meg er en stor gul struts, kanskje iblandet litt Labbetus light, men mine superbe moteantenner sier meg at det kanskje ikke er helt hva emo vil være? Har jeg gått glipp av noe vesentlig (igjen)?
Supraspinatus Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 Må si meg enig med gjengen over; bruk komfortable sko til innebruk, men invester i noe som passer din fot og ditt ganglag når du skal kjøpe sko som tross alt skal beskytte mot høy belastning og støt. Til mitt bruk og mine bein så er New Balance og Asics suverent, mens jeg er mindre fornøyd med Adidas og Reebok. Emo-stil? Alt jeg ser for meg er en stor gul struts, kanskje iblandet litt Labbetus light, men mine superbe moteantenner sier meg at det kanskje ikke er helt hva emo vil være? Har jeg gått glipp av noe vesentlig (igjen)? EMO EMU
bergans Skrevet 13. september 2010 #9 Skrevet 13. september 2010 EMO EMU Er det feil at jeg er langt mer tiltrukket til siste med U, enn første med O? Men takk for oppklaring. Enda en dag hvor jeg har kært noe nytt, og jeg føler at dette kan bli nyttig lærdom i et slag TP i framtida
Supraspinatus Skrevet 13. september 2010 #10 Skrevet 13. september 2010 Er det feil at jeg er langt mer tiltrukket til siste med U, enn første med O? Men takk for oppklaring. Enda en dag hvor jeg har kært noe nytt, og jeg føler at dette kan bli nyttig lærdom i et slag TP i framtida Veldig offtopic: Jeg er litt usikker på hvilket kjønn den avbildede emoen har. Ontopic: Jeg trener styrke innendørs med innefotballsko. De bruker jeg også til fotballtrening inne om vinteren. Ute bruker jeg asics gel kayano til løping
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå