Pusekatt Skrevet 5. oktober 2003 #1 Skrevet 5. oktober 2003 Tralala, da er Knight og jeg ferdige med å lage bordplassering til neste helgs vennefest! Det ble riktig så bra, tror jeg :D Vu skal ha hestesko (U-bord), og plasserte først oss og forloverne våre, og begynte deretter å trekke (etter å ha skrevet alle navn på lapp i to esker) hvem som skulle sitte hvor. Kan være et tips for andre som sliter med bordplassering også
Gjest MrsL Skrevet 5. oktober 2003 #2 Skrevet 5. oktober 2003 Vi lurer litt på om vi skal blande min og hans slekt ved bordet i bryllupet. Noen som har erfaring med det? Det er liksom for å hjelpe min og hans side med å bli litt bedre kjent
14062003 Skrevet 5. oktober 2003 #3 Skrevet 5. oktober 2003 Vi laget en matrise med tre farger, vi. Kjempeenkelt! Passer sammen = grønt Passer ikke sammen = rødt Sitter sammen = gult PS: For de som vil se, så mener jeg at jeg har det Exceldokumentet med matrisen enda.
Pusekatt Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2003 Vi lurer litt på om vi skal blande min og hans slekt ved bordet i bryllupet. Noen som har erfaring med det? Vi skal blande slektene grundig på familiefesten vår, hvertfall. Tror det blir veldig hyggelig, da det er mange som ikke kjenner hverandre (enda). Og uansett - det er jo ingen krise om man blir plassert sammen med folk man ikke kjenner. Det vil jo gjerne være det for andre også, og det er jo bare snakk om under middagen.
14062003 Skrevet 5. oktober 2003 #5 Skrevet 5. oktober 2003 Og uansett - det er jo ingen krise om man blir plassert sammen med folk man ikke kjenner. Det vil jo gjerne være det for andre også, og det er jo bare snakk om under middagen. For enkelte kan det være det, jo. Men dersom man er en person som har problemer med å sitte med ukjente, så bør man ha mot til å si i fra. Og i så tilfelle bør vertskapet virkelig ta hensyn.
Pusekatt Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2003 For enkelte kan det være det, jo. Men dersom man er en person som har problemer med å sitte med ukjente, så bør man ha mot til å si i fra. Og i så tilfelle bør vertskapet virkelig ta hensyn. DET er jeg helt enig i!
Miracl3 Skrevet 5. oktober 2003 #7 Skrevet 5. oktober 2003 Vi skal ikke blande de slektene. De er veldig forskjellige og tror ikke det ville vært særlig lurt å plassere min kjære onkel som går på metadon sammen med min kjære sin litt snobbete slektninger. Da mener jeg ikke snobbete i en dårlig sammenheng. Det er bare det at min slekt er litt spesielle. Vi stammer tross alt fra en omreisende romansk slekt. Selv om det er lenge siden bærer mange av de preg på at de er slik de er. Min kjæres slekt er glad i det gode live og de matrialistiske ting.Vi ler begge to når vi tenker på disse to slektene på samme fest 1
Smilet Skrevet 6. oktober 2003 #8 Skrevet 6. oktober 2003 Vi har akkurat gjort ferdig bordplasseringen og vi har blandet familiene. Har selvfølgelig tatt hensyn til de litt spesielle fra begge sider.
Gjest Tex Skrevet 6. oktober 2003 #9 Skrevet 6. oktober 2003 Men dersom man er en person som har problemer med å sitte med ukjente, så bør man ha mot til å si i fra. Det er jaggu ikke bare lett. Personer som har problemer med å sitte sammen med ukjente har som regel et problem med å si ifra om sånne ting også.
April Skrevet 6. oktober 2003 #10 Skrevet 6. oktober 2003 Vi er lagd et forslag til bordplassering..Får bare håpe alle kommer så det ikke blir noe kluss i systemet mitt! Huttetu... Vi skal ha runde bord med plass til 8 stk, så vi har prøvd å blande litt fra hver familie og vi har også tatt hensyn til hvem som kan ha det koselig sammen! I stedet for å nummere bordene, har hvert bord fått tittelen på en kjærlighetssang.. Hadde tenkt å ha vanlig lang bord til oss, foreldre og besteforeldre og gjestene på runde bord! Men fant ut at det kanskje var finere at vi alle satt ved runde bord, så nå sitter vi, foreldre og forlovere sammen!
nessi Skrevet 6. oktober 2003 #11 Skrevet 6. oktober 2003 Har ikke tenkt så mye på bordplassering enda, men tror nok vi kommer til å blande folk fra begge familiene og venner. Hvis folk blir litt kjent ved middagsbordet, blir det ikke så lett klikker etterpå.
cappocino Skrevet 6. oktober 2003 #12 Skrevet 6. oktober 2003 Heldiggriser som er ferdige med bordplasseringer... vi har ikke begynt å tenke på det..... Men når den tid kommer, skal vi nok blande familiene sammen og vennenne med fettere/kusiner. Viktigste for oss er at det er aldersmessig riktig fordeling..
cappocino Skrevet 6. oktober 2003 #13 Skrevet 6. oktober 2003 Heldiggriser som er ferdige med bordplasseringer... vi har ikke begynt å tenke på det..... Men når den tid kommer, skal vi nok blande familiene sammen og vennenne med fettere/kusiner. Viktigste for oss er at det er aldersmessig riktig fordeling..
Pusekatt Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter #14 Skrevet 6. oktober 2003 Heldiggriser som er ferdige med bordplasseringer... vi har ikke begynt å tenke på det..... Bordplassering er egentlig håpløst å begynne med før gjestelisten er helt "lukket" og dere har fått tilbakemeldinger fra alle gjestene hvorvidt de kommer eller ikke. Men jeg ser for meg at det kanskje kan bli litt mer problematisk enn bare å trekke lodd når vi skal lage bordplassering til familieselskapet. Flere hensyn å ta der.....
diddi Skrevet 13. oktober 2003 #15 Skrevet 13. oktober 2003 Er det noe vi (jeg :D ) klarte bra, så var det å få en vellykket bordplassering. Det er den som skaper stemning i bryllupet. Det blir sjeldent slik at man sitter annenhver fra hver familie, da den ene oftere stiller med flere enn den andre. Vi hadde E-bord, og slik gikk jeg fram: Jeg tok først for meg "hovedbordet", dvs. de obligatoriske (men det ble litt annerledes da min far ikke var der.) Deretter tenkte jeg balanse under talene, samt at de som snakket ikke skulle stå med ryggen til gjestene. Dette løste jeg ved å sette toastmasteren (brudgommens bror) øverst på den ene siden, og forloverne øverst på den andre siden. Da det var svært mange "unge" gjester (25-35 år), så lot jeg den eldre garde sitte nedover på "venstre flanke". Disse mikset jeg med hvem jeg trodde ville snakke godt sammen, og hvem som spriter opp et hvert selskap. Alle "moroklumper" fikk sitte samlet, slik at stemningen ble høy der. Og de som er mer rolige, ble plassert sammen, og hadde det svært hyggelig med hverandre. På denne vingen satt det kun tanter/onkler og kusiner/fettere. Nedover høyre flanke satt det bare venner. Disse ble mikset, med tanke på om de kunne snakke sammen. (Nå har vel ingen av disse noen sosial vegring, da). I midten satt venner, kusiner/fettere og svoger/svigerinner. Øverst oppe ved brudeparet satt de som vi hadde lyst til å ha det gøy med under middagen (gode venner, (men som ikke ble forlovere), og festglad svigerinne/svoger/fetter, som vi visste bidrar til et selskapet ikke blir kjedelig.) Her var jeg superegoist, og tenkte kun på hvem JEG ønsket å ha i nærheten av meg. Det utrolige var at det klaffet bedre enn jeg hadde trodd på forhånd. Det er jo alltids noen jeg er litt usikker på hvordan vil te seg (som brudgommens onkel, som er sjømann og banner i hver setning, og skulle sitte ved siden av min religiøse mormor. Men han hadde lagt vekk banningen, oppvartet gamlemor til tusen, og hun strålte hele middagen. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå