Gå til innhold

Pris på å ha hund.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst på en hund og vurderer å kjøpe meg en. Men føre jeg gjør noe så lurer jeg litt på hvor mye penger må jeg begregen til mat, stell osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Selve hunden: Alt fra 0,- til 20.000kr, alt ettersom rase (evt blanding) osv.

Mat: Alt fra 200 til 1000 i mnd, spørs på rase og aktivitetsnivå.

Småting: Sele/halsbånd, seng, klotang, børste, leker, mat/vannskåler, go-biter, shampoo, kobbel, refleksvest osv: Kanskje 1000-2000 alt i alt, spørs hvor du kjøper det ( En matskål til 10kr fra Ikea funker like greit som en matskål til 200 fra en dyrebutikk, selv om du da sikkert må bytte den ut en gang eller to :) )

Det er også vaksine en gang i året, ca 400-800. Forsikring ca 1200 i året. Også smart å ha en konto til uforutsette utgifter tilfelle hunden skal bli påkjørt.

Valpekurs og dressurkurs er smart, koster rundt 1000-2000 for 10 ganger.

Bilbur, ca 2000kr. (Kan bruke sele til hund, men jeg mener det ikke er trygt nok.)

Evt innebur, noen som liker å bruke dette: 500-1000kr.

Første tiden jeg hadde min hund brukte jeg ca 20.000 på den (10.000 på ting, utstyr, kurs, dyrlege osv, og 10.000 på bikkja)

I mnd bruker jeg kanskje 500 på ham. (Men jeg betaler ikke forsikringen selv, da ville jeg vært oppi 1700kr ) Har liten hund som ikke spiser så mye, men går mye i go-biter og nye ting.

Endret av Opus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...