Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg trenger hjelp til min trege maskin.

Selve maskina begynner å bli treg men det som er størst problem er at da jeg skal åpne excel bruker den minst et laaaaangt minutt på å gå opp. Nederst på skermen (tittellinje) kommer følgende beskjeder. åpner wztemplt.xla og etterpå malnum.xla før selve programmet vises på skjermen. Markøren jobber også tregt da programmet er klart. Jeg skriver inn tall osv mye raskere enn maskina viser det. (Jeg er ingen reser på å skrive)

Hva slags filer er dette ? Er de nødvendige ? eller kan jeg slette de ?

Hva slags nytte skulle jeg ha av de filene ?

Min andre bærbare data åpner seg mye raskere og åpner ikke flere andre filer i tilegg.

Håper noen kan gi meg noen hint om hva dette er og hva som jeg kan eller bør gjøre med maskina. :forvirra:

:klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på "Verktøy"-menyen og velg "Tillegg.." ("Tools"-Add-ins.." i engelsk versjon). Fjern alle markeringer.

Excel åpner også filer som ligger på en katalog som heter XLSTART. Slett filer som ligger på denne katalogen hvis du ikke vil at de alltid skal åpnes når du starter Excel. Hos meg finner jeg denne katalogen på

C:Program FilesMicrosoft OfficeOffice10XLSTART

Skrevet

Jeg vet ikke om dette kan hjelpe deg. Men jeg lastet ned Ad-awars fra denne siden her: http://www.majorgeeks.com/download.php?det=506

Min maskin var så treig som et vondt år. Men etter jeg lastet ned dette programmet og fikk tatt vekk ad-awars så gikk det atskillig mye raskere.

Skrevet

Hei

Tusen takk for hjelpa. Jeg har nå fjernet alle markeringer og excel går opp på sekuner. Nå kommer også det jeg skriver frem med en gang.

Igjen tusen takk for hjelpa.

Jeg kommer vel også til å laste ned det programmet hvis det kan være til hjelp.

Noen flere som har erfaringer med det ?

Jeg har et program som skiller ut filer som ikke er koplet til noe program eller er unyttige. Det heter eacy cleaner.

Noen med erfaring med det programmet ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...