Gå til innhold

Er dette vanlig i bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, brudens foreldre måtte også opp på stolen og kysse en av gangene. ;) Jeg tror alle bare syntes det var morsomt i dette bryllupet. :)

Her (trøndelag) er det visst vanlig at når man klirrer i glassene skal brudeparet opp på stolen og kysse, og når det trampes i gulvet er det brudeparets foreldre som skal gjøre det samme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:ler:

Dette gjorde de i vårt bryllup også, forloveren til mannen kom bort til mannen under middagen og sa han måtte bli med ut en tur, for de manglet en kabel til den ene høytaleren og det var krise. Før jeg vet ordet av det, står alle mannfolka på rekke og rad og kysser/klemmer meg på kinnet. Mannen visste ikke hva som foregikk og da de andre (kvinnene begynte å le) Da mannen kom inn igjen var det min tur å ut, før damene kysset/klemte han på kinnet. Dette var bare morro.

Vi måtte også opp på stolen x-antall gang pga klirring i glassene, men her var det en vri. Stampet de med føttene så måtte brudeparets foreldre opp å kysse samtidig som brudeparet, klappet man med hendene var det forloverene med sine partnere som måtte opp på stolene.

Dette er i Trøndelag.

Skrevet

dette har jeg aldri opplevd, men jeg har heller ikke vært i så mange bryllup heller da.

Skrevet

Har også vært i et slikt bryllup,men jeg synes ikke noe om det.

I mitt bryllup så håper jeg det ikke blir slik, syns bare at det blir litt ekkelt,men er jo mange som synes at det er morro.

Syns at det er koselig viss gjestene klirrer i glassene slik at vi må stille oss opp på et parr stoler å kysse.;)Syns iværtfall at det har vært kjempe søtt i andre bryllup jeg har vært i.

:kline:

Skrevet

Det er helt vanlig her :) Alle bryllupene jeg har vært i har damene kysset mannen på kinnet når bruden er borte og omvendt. Synes det er moro jeg da :)

Også helt vanlig at når de slår i glassene skal brudeparet opp på stolen og kysse, og tramper de i gulvet skal brudeparets foreldre opp å kysse :)

Skrevet

Eg har berre vore i eit par bryllaup her i Noreg, båe det siste året, og då har det vore slik at når bruden eller brudgommen går ut spring det motsette kjønn til den gjenverande opp og kyssar på kinnet.

Det var også slik at brudeparet måtte kysse når gjestane klirra på glasa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...