Gå til innhold

Hva har du på kjøkkenbenkene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ALDRI fornøyd over kjøkkenbenkene! Enten ser de for tomme ut uten noe stæsj på, eller rotete eller tilfeldig med stæsj.

For tiden har jeg et hjørne med deler fra et gammelt kaffeservice fra 1950-ish, og en liten blomst.

Har du noe annet en bruksting på benkene?

(jeg har mikro oppe i en hylle, så eneste brukstingene jeg har er to gamle bokser med kaffe og te i.

(fransk/shabby)

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Berre bruksting. Brødboks, kjeksboks, saltboks, skål med grovt salt til kokkelering og brødfjøler. Ja, og så har eg eit etasjefat med tre asjettar på, på det har eg frukt og grønsaker som bør vere ute av kjøleskapet. Det er kanskje pynt? Og så har eg eit brett med teboksar og sukkerstrøe på den andre benken.

Skrevet

I det ene hjørnet har jeg et lite brett/fat, der det står kaffe, te og sukker på + et glass med noen nydelige sølv-teskjeer.

Har også en grønn plante på den samme benken.

I det andr hjørnet har jeg satt en liten "trekasse" - som fungerer som en liten hylle. I den hylla står det diverse krydder, og mellom kassen og veggen har jeg satt noen kokebøker.

Skrevet

kaffebokser,gamle melkeflasker,glass med zinklokk til mel og div.blomster,norgesglass i div str.

Skrevet

Salt/pepperbøsser, karaffel med olje, skjærefjøler, såpedispenser, tørkerullholder, tørkefille og en boks med frokostblanding

Skrevet

Fryktelig mye oppvask som må taes for hånd. :(

Skrevet

Stabel med kluter (har en liten gutt som må vaskes etter hvert måltid), hvitløkskrukke, brødrister, vannkoker. brødkurv og fruktbolle.

Skrevet

Brødboks, to glaskrukker med pasta, to krukker som inneholder oppvasktabletter og svamper, rot og et fint dørslag. Iblant står vannkoker, brødrister eller kaffimaskina der.

Skrevet

Krydder-stativ, salt og pepper, kaffe, te, sjokoladepulver og pasta i matchende krukker, mikrobølgovn, Ecspresso-maskin, kaffetrakter,brødrister, brødfjøl, te-koker og alt for mye oppvask..

Gjest Constanze
Skrevet

Jeg har nesten alt hengende på kroker i skinner over benken. Har en spinndyr granittplate på benken så jeg vil helst ikke skjule den :ler:

Det jeg har stående på benken er en knivblokk og en blender - alt annet henger i kroker eller på hyller over benken.

Skrevet

Minst mulig, for jeg har faktisk ikke kjøkkenbenk. Det er noe jeg savner aller mest ved å bo her, og den dagen vi flytter skal det være et sted med god benkplass. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Smoothiemaskin, kaffe og te, oljer og annet matnyttig, og to beholdere med ulike kjøkkenredskaper.

Skrevet

Masse! hehe..

Har ganske stor kjøkkenbenk da.. Så det er jo plass til en del.

På ene siden har vi en moccamaster og kaffe og teboks. På den største flaten har vi kokebøker stilt inn til veggen, en gammel vekt, to søte krukker fra Indiska, en fruktbolle fra Hadeland glassverk, et antikt serviteringsbrett med krydder, et par vinflasker og oljer på, samt krydder - og urteplanter. Den siste flaten har vi bare brødboks på. Egentlig veldig fornøyd med kjøkkenet vårt. Det er ryddig, men man ser likevel at vi bruker det :)

Skrevet

vi har 3 benker.Der har vi : micro'n,kaffetrakter,sterioanlegg,kryddersaken min (rundt brett med 2 etg.som snurrer)noen kniver , sleiver /tre utstyr og sist : duk med en plante ca midt på benken.

Skrevet

Vi har en brødboks, noen skjærefjøler, kaffetrakter, tørkerull, noen glasskrukker med pasta, knivblokk, zalo, "tørkestativ" til oppvask og kurv for klut/svamp/kost. Ellers har vi en hylle på veggen for krydder, noen kjøkkenredskaper og grytelapper. Vi har ca. 5 meter kjøkkenbenk, så ser for tomt ut med "ingenting".

Skrevet

Jeg sliter som deg.

Enten blir det for mye eller så blir den jo helt tom.

Eller bare rotete..

På enden har jeg en aloveraplante som jeg bare ikke finner noe anna sted til og litt stearinlys.

Ellers er det noen oppbevaringsbokser til spaghetti og ris som jeg så gjerne skulle stappet inn et eller anna sted.. samt en espressomaskin.

Skrevet

Jeg har kjøkkenbenker plassert i en U og det står kun ting jeg bruker på benken. Rundt komfyren står det et brett med diverse oljer, eddik og krydder, knivblokk og en hollandsk krukke med redskaper. Ellers står det en Rancilio Silvia espressomaskin, Kenwood kjøkkenmaksin og en KA foodprocessor på den ene benken. Der er det ganske fullt, men det er praktisk å ha det sånn, siden jeg faktisk bruker det hele tiden. På den siste delen av u-en står det en brødboks, et fat med sitroner og et glass med hvitløk.

Mye men praktisk.

Skrevet

Knivholder

Tørkerullholder med tørkerull på

klut

såpe

litt pyntegreier

kryddergreie

te boks

ting som oppvaskbørster, zalo, brødfjøl gjemmer jeg bort.

Har de fineste tingene fremme :)

Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Prøver å holde min kjøkkenbenk så ren og ryddig som mulig, men må ha en personlig touch.

Leier leilighet, og kjøkkenet er gammelt og slitt og ikke særlig pent.

Kjøkkenbenken er en lang benk med vask og vindu. På venstre side av vasken, en liten del av benken, har jeg en diger keramikkskål/fruktskål hvor jeg oppbevarer nøkler, solbriller, lommebok og slike ting (ytterdøra er like ved).

Ved vasken har jeg en liten keramikkskål som rommer oppvaskbørste, klut og oppvasksåpe.

På høyre side av vasken, største delen av benken, har jeg et dobbeltvindu (ett som åpnes utover og ett som åpnes innover) og mellom vinduene har jeg steiner og krystaller jeg har samlet på. I karmen har jeg et røkelseskar, en keramikkheks, et glass med gullflak, brevåpner, et skrin med diverse småsaker i.

Normalt sett har jeg en del urter i potter som henger ned i forskjellige lengder foran vinduet, men dette er nå tatt bort for en stund.

Ved siden av vinduet har jeg brødrister, blender, radio.

Ved siden av ovnen har jeg en bitteliten benk. Der står det en frityrkoker, det ligger noen grytekluter der.

Jo, også har jeg en skål av glass som jeg har blåst selv som alltid står midt på benken og rommer gjerne nøtter eller annet man kan knaske på.

Endret av Consensio
Skrevet

Har tre mindre benker.

På den ene siden av komfyren har jeg Nespressomaskin, bolle med kaffekapsler og en liten skål med brunt sukker i porsjonspakker, knivblokk, stor skjæreblokk i eik, en keramikkmugge med stekeredskap/pinsetter/slikkepotter, tørkerullholder. Her kuttes og forberedes mat, og her smøres matpakker osv.

På den andre siden av komfyren har jeg en gammeldags brødboks i emalje, morter i granitt, pepperkvern. Her pleier det også havne frukt/grønnsaker som ikke er i kjøleskap. Denne benken prøver jeg å holde så tom som mulig, brukes til utbaking.

På oppvaskbenken har jeg en stålboks med oppvaskbørste, klut og oppvaskmiddel, og en emljaboks som jeg oppbevarer tørrfor til kattene mine i. Her pleier også diverse pant, rengjort glass og plast havne før jeg sorterer det i oppbevaringsbokser på lufteverandaen utenfor kjøkkenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...