Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For litt over en uke siden var jeg på date med en fyr.

Det gikk greit, og vi avtalte å kontaktes igjen denne helgen her.

Pga litt mye å gjøre, og et familiemedlem som ble lagt inn på sykehuset, så tenkte jeg å vente med å kontakte han til søndag.

Fikk sms i sta fra han om hva jeg drev med.

Sa at jeg var med familien min, siden en i familien var på sykehuset.

Han spør så hva jeg skal, og jeg sier jeg skal sove der, og opp tidlig pga sykehusbesøk i morgen, men sier så at jeg kan ringe han etter på.

I meldingene etter dette virket han furten over at jeg ikke møtte han nå, og han verken kondolerte eller var forståelsesfull for noe.

Og min siste melding var et spørsmål om jeg skulle ringe han i morgen, og da svarer han ikke.

Er dette frekt, uhøfflig eller hva?

Ville dere ringt i morgen? Jeg føler ikke for å ringe i morgen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg ville ikke ringt i morgen. Han hørtes rett og slett barnslig ut.

Skrevet

Jeg hadde heller ikke ringt. Det er mangt man kan bli furten for, men dette?? Nei, vet du hva! Barnslig!

Skrevet

For litt over en uke siden var jeg på date med en fyr.

Det gikk greit, og vi avtalte å kontaktes igjen denne helgen her.

Pga litt mye å gjøre, og et familiemedlem som ble lagt inn på sykehuset, så tenkte jeg å vente med å kontakte han til søndag.

Fikk sms i sta fra han om hva jeg drev med.

Sa at jeg var med familien min, siden en i familien var på sykehuset.

Han spør så hva jeg skal, og jeg sier jeg skal sove der, og opp tidlig pga sykehusbesøk i morgen, men sier så at jeg kan ringe han etter på.

I meldingene etter dette virket han furten over at jeg ikke møtte han nå, og han verken kondolerte eller var forståelsesfull for noe.

Og min siste melding var et spørsmål om jeg skulle ringe han i morgen, og da svarer han ikke.

Er dette frekt, uhøfflig eller hva?

Ville dere ringt i morgen? Jeg føler ikke for å ringe i morgen!

Kondolerte? Var vedkommende familiemedlem død? I såfall var din date både uten folkeskikk og forståelse for din situasjon.

Skrevet

SMS er en veldig dårlig måte å kommunisere på. Ring i morgen så får du høre hvordan ståa virkelig er.

Skrevet

Jeg tenker én av to:

Han ble veldig skuffet:

Greit nok at man blir skuffet fordi han gjerne ville treffe deg, men om han ikke en gang etter litt betenktningstid skjønner at han er barnslig kan det være det samme, synes jeg.

Han tåler ikke å føle seg avvist:

Noen takler veldig dårlig å "bli avvist", og føler at de taper ansikt i situasjoner der deres initiativer blir nedprioritert, selv i tilfeller som ditt, der det er en legitim grunn som hindrer avtalen, og du gjerne egentlig skulle møtt ham.

Enkelte ganger skjer det ting, og når han viser null forståelse fra første stund, er det et dårlig tegn. Uansett, jeg ville ikke ringt.

Skrevet

Jeg tenker én av to:

Han ble veldig skuffet:

Greit nok at man blir skuffet fordi han gjerne ville treffe deg, men om han ikke en gang etter litt betenktningstid skjønner at han er barnslig kan det være det samme, synes jeg.

Noen takler veldig dårlig å "bli avvist", og føler at de taper ansikt i situasjoner der deres initiativer blir nedprioritert, selv i tilfeller som ditt, der det er en legitim grunn som hindrer avtalen, og du gjerne egentlig skulle møtt ham.

Enkelte ganger skjer det ting, og når han viser null forståelse fra første stund, er det et dårlig tegn. Uansett, jeg ville ikke ringt.

Enig i denne :popcorn:

Skrevet

Jeg tenker én av to:

Han ble veldig skuffet:

Ja, jeg har tenkt som deg, og spesielt over grunn nummer to.

Han er tvilsomt en som ofte blir avist, og takler nok ikke det så bra, og jeg er ikke sur på han, men syns det er et veldig dårlig tegn.

Han trengte ikke kondolere, for det er ingen som er døde her, men han kunne vel brydd seg litt i stedet for å skue på sin egen navle?

Fikk og inntrykk av at han ville komme til meg i kveld, og derfor ble furt/sur fordi dette ikke passet. Det er da andre gang jeg møter han, og derfor helt uaktuelt.

Jeg var usikker på han fra før av, men er nå ganske sikker på at han ikke er for meg, så da var den saken løst da. :fnise:

TS!

Skrevet

Her var det mye synsing.

Trådstarter gjengir en "samtale" over sms som alle andre her dømmer karen for. Det er andrehåndsinformasjon som i tillegg er mottatt over melding.

Hva om han selv var i en vanskelig situasjon og ikke hadde tid til å skrive skikkelig? Hva om han ble litt satt ut og ikke visste hva han skulle si?

Trådstarter; hva med å spørre karen selv, istedenfor å bruke tid her inne? Hva i all verden vet folk på et internettforum om mannens situasjon og hans tanker? Dere kaller mannen for barnslig og uten forståelse; hva er det dere driver med selv i denne situasjonen?

Trådstarter; ring ham og lodd stemningen. Det er tross alt lov til å ha en dårlig dag.

Skrevet

Her var det mye synsing.

Trådstarter gjengir en "samtale" over sms som alle andre her dømmer karen for. Det er andrehåndsinformasjon som i tillegg er mottatt over melding.

Hva om han selv var i en vanskelig situasjon og ikke hadde tid til å skrive skikkelig? Hva om han ble litt satt ut og ikke visste hva han skulle si?

Trådstarter; hva med å spørre karen selv, istedenfor å bruke tid her inne? Hva i all verden vet folk på et internettforum om mannens situasjon og hans tanker? Dere kaller mannen for barnslig og uten forståelse; hva er det dere driver med selv i denne situasjonen?

Trådstarter; ring ham og lodd stemningen. Det er tross alt lov til å ha en dårlig dag.

Jeg er helt enig i det du sier..

- Men hele kvinneguiden er jo bare synsing og spekulering basert på subjektive inntrykk, så denne tråden er jo ikke akkurat unik!

Skrevet

Jeg tenker at man ikke kan "høre" om noen virker furten over SMS. Det er lett å misforstå på SMS når man leser mellom linjene.

At han ikke har svart på meldingene kan rett og slett komme av at han er opptatt.

Skrevet

Jeg er helt enig i det du sier..

- Men hele kvinneguiden er jo bare synsing og spekulering basert på subjektive inntrykk, så denne tråden er jo ikke akkurat unik!

Det er jeg veldig klar over, men akkurat i kveld kom jeg til punktet at jeg måtte si noe :)

Skrevet

Jeg ville ringt, og hvis han faktisk virker furten når du snakker med ham så ville jeg spurt hvorfor. Hadde det ført til enda mer "furt" så hadde jeg nok konstatert at en date var nok og "arkivert" ham.

Skrevet

Veldig mange slike sykehushistorier er løgn så det kan jo være at han har blitt utsatt for dårlige unskyldninger så mange ganger før at han tror du lyver. Ring og få det oppklart hvs du tror han kunne vært interesant, men det virker det jo ikke som du synes.

Skrevet

Veldig mange slike sykehushistorier er løgn så det kan jo være at han har blitt utsatt for dårlige unskyldninger så mange ganger før at han tror du lyver. Ring og få det oppklart hvs du tror han kunne vært interesant, men det virker det jo ikke som du synes.

Mener du ts skal fortsette kontakten hvis han har paranoide trekk og virker kontrollerende pga sin fortid?

Sms er "skapt til å misforstås" og siden ingen av oss har lest meldingene fra han er det opp til ts hva hun velger å gjøre etter en date sist helg. Hvis det var meg ville jeg kjent på magefølelsen.

Skrevet

Denne historien minner meg om historien som ble skrevet inn av ei jente her for et par uker siden, der fyren ble forbanna, kastet kaffekoppen i bordet og furtet i flere dager fordi hun skulle hjem til jul uten ham. De var ikke sammen engang. Han var altså barnslig og furtet i flere dager. Endte med at han brøt seg inn hos henne og knuste flere ting.

Nå skal jeg ikke konkludere at denne karen TS snakker om er slik, men sånne furte-menn hadde jeg holdt meg langt unna.

Jeg hadde ringt han, og hvis han hadde vært sur og ikke spurt om hvordan det går med familiemedlemmet ditt så hadde jeg sagt takk og farvel!

Skrevet

Jeg fikk n sms i natt av han. Jada, jeg kunne godt ringe han men han urte på hva jeg drev med? Om vi kunne treffes?

Han visste at jeg var hjemme, i senga mi, så :roll:

Han er vandt til å få det som han vil. Dette VET jeg, og jeg vet og at eksen var utro, noe han sliter med, og derfor oppfører seg litt kontrollerende pga dette.

Til du som sier man ikke kan se om han er furt via sms. Jo, man kan det, spesielt når man leser andre sms og disse sms'ene jeg fikk av han i går.

Før svarte han med engang, masse smiletegn, god natt-meldinger, ha en fin dag-meldinger, osv.

I går var det ikke slikt, og han ønsket ikke meg en fin kveld en gang til tross for ting som har skjedd med familiemedlemmet mitt.

Men, jeg ringte han i dag... Gruet meg skikkelig, og håpte han ikke tok den. I grunn for å ha mitt på det tørre, og for å ta i betraktning at det kan være grunner som gjør at jeg rett og slett misforstår.

Det er en halv time siden nå, og han tok den ikke.

Jeg er fristet til å si "heldigvis", etter måten han var på i går.

Han stresser meg, og vi skal møtes når det passer han. Og hvorfor kontakter han med om natta i det hele tatt?

TS.

Skrevet

Selv om han "har grunn" til å oppføre seg kontrollerende, så betyr det ikke at du skal tillate han å kontrollere deg. Vis han allerede nå at du er "din egen sjef". Og si også at du setter pris på at han ikke ringer/melder deg midt på natta siden du faktisk sover på det tidspunktet.

Skrevet

Selv om han "har grunn" til å oppføre seg kontrollerende, så betyr det ikke at du skal tillate han å kontrollere deg. Vis han allerede nå at du er "din egen sjef". Og si også at du setter pris på at han ikke ringer/melder deg midt på natta siden du faktisk sover på det tidspunktet.

Veldig enig, og som en annen her og skrev så skal det ikke gå utover meg hvis han nesten lider av paranoia. :fnise:

Jeg vet ikke om jeg sier noe til han. Får se hvis han ringer tilbake. ;)

Skrevet (endret)

Et forhold som starter med så mye pes allerede nå hadde jeg rygget glatt og elegant ut av gitt. Jeg er hellig overbevist om at når ting går glatt, om det så være seg jobbsøking eller kjærlighetsforhold, så er det meningen. Møter man masse hindringer og steiner i veien derimot er det et tegn på at man skal tenke seg om. Dessuten synes jeg Jennifer Love Hewitt sa det utrolig godt i et intervju for litt siden. Observer daten din NØYE gjennom de første 6 datene dere har, for i løpet av den tiden kommer han til å vise deg eksakt hva slags person han kommer til å være om 6 mnd. Daten din er tydeligvis av den bortskjemte sorten som er vant til å få viljen sin og blir snurt om det ikke skjer. Og der har du han sannsynligvis om 6 mnd også ;)

Endret av Ava Mae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...