Gå til innhold

Hvor lenge kan jeg få sosialstøtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på sosialen de siste 3 årene. Får dekt husleie og livsopphold. Har ikke gått på skole eller jobbet.

Lurer på hvor lenge jeg kan få det før de sier jeg må gjøre noe annet. Noen som vet? Tør ikke å spørre dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel så lenge du har behov for det, men ejg forstår ikke hvorfor du ønsker å leve slik i så mange år. Men det er nå bare min mening

Skrevet

Jeg synes du skal be de hjelpe deg slik at du slipper å være avhengig av sosialstønad. De blir garantert ikke sure for det ;)

Skrevet

Det jeg synes er skremmende er at du har gått så lenge på sosialstøtte uten aktivitetstiltak... :sukk:

Skrevet

Jeg syns det er helt greit. Deilig med frihet til å gjøre det jeg vil. Mange av vennene mine jobber ikke og føler meg litt på utsiden hvis jeg er på jobb hele dagen og de sover lenge og kan bruke dagene til det de vil.De har bedt meg søke på jobber og kurs som de mener jeg kan ha nytte av, men det har liksom ikke blitt noe med meg.

Har heller ikke pengeproblemer. Jeg får av mamma og pappa når jeg blir blakk, men jeg må jo ha til husleie og livsopphold. Tror ikke mamma og pappa dekker det akkurat :sjenert:

Kan de virkelig forlange at jeg gjør noe?

Skrevet

Hvorfor tør du ikke å spørre dem?

Skrevet

Hvorfor tør du ikke å spørre dem?

Fordi jeg er redd for at de forlanger at jeg søker på jobber.

Skrevet

Den vakre dagen kommer, bare vent :)

Skrevet (endret)

Jeg syns det er helt greit. Deilig med frihet til å gjøre det jeg vil. Mange av vennene mine jobber ikke og føler meg litt på utsiden hvis jeg er på jobb hele dagen og de sover lenge og kan bruke dagene til det de vil.De har bedt meg søke på jobber og kurs som de mener jeg kan ha nytte av, men det har liksom ikke blitt noe med meg.

Har heller ikke pengeproblemer. Jeg får av mamma og pappa når jeg blir blakk, men jeg må jo ha til husleie og livsopphold. Tror ikke mamma og pappa dekker det akkurat :sjenert:

Og det er slike som deg, som er med på å gjøre at at folk ser ned på de som får sosialstønad. Og det er en stor skam

Endret av Piper
Skrevet

Men hvorfor vil du ikke søke på jobber? Går vennene dine på sosial-stønad også?

Og kan jeg spørre hvordan du havnet på sosial-stønad?

Gjest Thefainter
Skrevet

Tragisk... Så du er egentlig frisk nok til å jobbe? Kan du ikke gi sosialstøtten din til de som faktisk trenger den, istedenfor å snylte (og få folk til å se ned på de som ikke kan jobbe og må få penger får nav)? :nei:

Skrevet

Nei men det burde de. Utrolig at folk har samvittighet til å snylte slik. Og at du gidder å gå hjem å ikke gjøre noe hele dagen! Om du ikke har pengeproblemer burde du vel heller ikke gå på sosialen? Shame on you!

Skrevet

Dette er veldig trist å lese! Det er en grunn til at folk trenger hjelp. Både i form av sosialstøtte og andre trygder. Noen kan ikke jobbe fordi de er syke. De skal ha hjelp i dette landet og ikke bli sett ned på. Sånne som deg kaster desverre et dårlig lys over de som ikke fortjener det.

Kom deg i jobb eller begynn på skole!

Skrevet

Din ekle lille blodigle !

Skrevet

Typen min og de fleste vennene mine går på sosialen. Det er faktisk ganske kjedelig for hvis jeg må jobbe mens de kan feste eller finne på noe annet!

Ikke blir så sure da! Jeg har ikke lyst å jobbe! Det finnes jo folk som ikke har det vel.

Jeg fikk sosialstøtte da jeg slutta på skolen.

Ingen som vet hvor lenge jeg få penger?

Skrevet

Haha. Dere blir vel en gjeng alkiser i en tidlig alder.

Gjest navnelapp
Skrevet

Typen min og de fleste vennene mine går på sosialen. Det er faktisk ganske kjedelig for hvis jeg må jobbe mens de kan feste eller finne på noe annet!

Ikke blir så sure da! Jeg har ikke lyst å jobbe! Det finnes jo folk som ikke har det vel.

Du kjem til å ha NAV på nakken til du stuper, folk som deg er deira topp prioritet for tida. Dei legg ned store krefter i å sørge for at du får tilbod om aktivitetar og opplæring til du gir etter og blir med på det dei vil ha deg med på. Eg forstår ikkje kvifor du berre ikkje finn deg ein jobb som oss andre og gjer nytte for deg. HAdde det vore opp til meg hadde du mista støtta i går.

Skrevet

Du kjem til å ha NAV på nakken til du stuper, folk som deg er deira topp prioritet for tida. Dei legg ned store krefter i å sørge for at du får tilbod om aktivitetar og opplæring til du gir etter og blir med på det dei vil ha deg med på. Eg forstår ikkje kvifor du berre ikkje finn deg ein jobb som oss andre og gjer nytte for deg. HAdde det vore opp til meg hadde du mista støtta i går.

Ja, jeg har merket at de maser mer nå. Jeg har jo tenkt å gjøre noe en gang i tiden, men ikke på en stund ennå. Visste ikke at de prioriterer det. Gjør de det altså? Vet du om de forlange at jeg går på kurs eller tar utplassering et sted? Kan jeg nekte? De har kommet med flere forslag til plasser jeg får lov å være utplassert. Jeg har hele tiden kommet med forklaringer på hvorfor jeg ikke vil være der eller der. De har på en måte godtatt det til må hverftall.

Skrevet

Da burde både du, typen din og vennene dine får dere jobb. Du har lyst tilå jobb hvis du finner deg en fin jobb! Hvorfor har du lyst til å misbruke skattepengene til folk, når det er andre som trenger dem mer??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...